Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Vill ha dig nu, som jag hade dig förut..

Av Elin - 18 september 2010 00:58

.. förut.

Hur var det förut? Innan det vart såhär?


Jag var lycklig, glad i hela kroppen.

Trivdes med den jag var, de vi var tillsammans.

Jag kände mig fin när du såg på mig, jag var hel.


Du fyllde mig med allt som var bra, det fina i mitt liv var du.

Jag älskade hur du såg på mig, jag såg att det fanns kärlek i din blick.


Nu är det inte så, när ändrades allt?

Jag hann inte märka skillnaden förrns det var försent.

Du såg inte på mig med samma blick, jag trivdes inte med den människa jag hade blivit, de människor vi blivit.


Jag kände mig hel, fast obekväm. Inte mig själv längre.

Inte lycklig hela tiden, inte sprudlande av kärlek för dig.

När du gjorde som du gjorde i somras så förstod jag, accepterade att du valt bort mig. Något inom mig dog, kanske var det viljan att reparera det jag förstört mellan oss.


Hur känner jag mig nu? Bör jag ens känna efter?

Jag hoppar det faktiskt. Jag håller den här stackars knoppen full av äckliga tankar om den människa jag blivit högt.

Jag försöker att inte tänka på att sängen är tom, att mitt hjärta värker och att du inte finns vid min sida längre.


Du är inte längre min, du är din egen och du kan öppna ditt hjärta för någon annan, se på någon annan med kärleksfull blick. Låta någon annan göra dig lycklig igen. Det förtjänar du, jag önskar dig inget annat.


Vi insåg båda att detta var det rätta att göra men var valet det bästa?


Om jag ändå kunde spola tillbaka tiden till den fina vår & sommar vi hade under vårt första år.

Om jag ändå kunde få se kärleken i din blick när du ser på mig igen.

Om jag ändå kunde få känna så som jag gjorde för dig förut..


Jag tycker att det här är fruktansvärt.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 4 februari 2011 22:35


.. latsidan! Oj vad det hänt och inte hänt sedan sist. "Inte hänt" är kanske en tolkningsfråga också, med en negativ underton. Men ja, orka lalla på? Nepp! Vi tar ne som he kom tycke ja! Ingen brådska alls.. Jag är ju ung, ett tag till! hö...

Av Elin - 9 januari 2011 20:13

  Hon känner vinden efter ryggraden, frosten biter och hon springer för att rädda sitt liv.   Hon vill inte veta, hon vill inte höra. Hon vill inte tro att det är sant. 1,5 år har känslan funnits för någon annan. Tjejen har ödslat sekunder,...

Av Elin - 5 januari 2011 23:53

Jag kör en liten resume som alla andra också gjort i brist på annat.       1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Japp! Jag köpte mig en alldeles egen lägenhet. :)2. Höll du några av dina nyårslöften?Njae, jag minns inte om jag gav...

Av Elin - 23 december 2010 22:58

Jaha, varför det undrar ni?   Jo, för att jag kammade hem ett nytt jobb idag. Klockrent! 1 plats fanns det så man kan säga att jag vann första pris! ;)     Just nu sitter jag hos mamma och poppar hennes spotify medan hon klipper klorna ...

Av Elin - 29 november 2010 21:43

  En fjäril här, en fjäril där, lite sömnbrist och positivitet har väl ingen dött av?   När du hör det här ljudet *pling* vet du att det är dags att vända blad.         *PLING* ...

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards