Alla inlägg under juli 2008

Av Elin - 30 juli 2008 08:55

.. jag sitter och suger på morgonkaffet medan raviolin står och värmer på plattan i köket.


Igår efter jobbet åkte jag upp till Em, hon låg ute och pressade, lånade hennes bikini och doppade mig i poolen. Skönt som fan att svalka av sig..

Efter doppet och kaffet jag drack så åkte jag hem till mormor och pratade lite med henne..

Sen rullade jag vidare hemåt, plockade ihop lite grejer sen kom Em och hämtade mig och det var av till stan.


Älsk va inte hemma så jag fördrev tiden i duschen och vid burken.

Sen kom han och plockade upp mig, åkte på donken och beslutade väl där att vi inte skulle se the black knight.

Tur var väl det för väl tillbaka hemma hos honom så slog vi på en film vid 21. Jag sov innan klockan va 10. :)


Ändå är jag fruktansvärt trött eftersom jag kliver upp jävlat 5 när jag sover hos honom och jobbar dagen efter.

Dessutom finns det inget värre än att småpussas med honom medan man gör sig ordning för att lämna hans närhet för hungriga kids i fränsta.


Jag tror jag ska skicka ett sms till han sen och säga att vi ska gå på den tidiga bion ikväll om jag hinner ta mig ner vid 14.

På så sätt kan jag ändå somna vid 10 utan att ha missat hela kvällen.. SMRT.


Jaja, jag tycker om honom och JA Levi, min blogg är inte sig lik med alla sketna kärleksförklaringar..

End of story morning glory.

Av Elin - 28 juli 2008 07:03

är svullen, har mat mellan tänderna, sitter och svettas, luktar svett, har valkar på magen som syns extra bra då man sitter i bikini på en jävla sol-stol, har så bränd hud att ingen får ta på den, klagar och allt annat som jag gjorde i lördags men ändå får höra (när man sitter där och ser äcklig ut och är äcklig) att man är världens snyggaste person, då vet man att det är på riktigt, då vet man att man kan slappna av.


Då vet man att man är älskad.

Av Elin - 26 juli 2008 18:10



Ja det verkar vara så min dag ser ut, just nu befinner jag mig mellan deltaträffen i timrå och jobb biten.

Känns sisådär att gå ner på barista och jobba nu efter en heldag i solen med grabbarna och empa.. Men förhoppningsvis så finns det mer tid att spendera i solen ikväll, klockan är ju bara barnet och jag slutar elva.


Det hinns med, det hinns med.

Känner mig sjukt stressad också komme rjga i skrivande stund på att jag har lämnat mina cidrar i bilen, honner inte hämta dem heller.

Tur att det finnes IS!


Aja, påklädning och jobb närmast väntat.


Vi kanske ses i vimlet ikväll?

 Puss  och tusen puss.

Av Elin - 24 juli 2008 09:38

What the fuck is that supposed to mean!?


Hur som haver (fick jag aldrig mer säga för K för hon sa att det lät som "Gud som haver") så hade jag en toppen dag igår, efter jobbet så kom Helena och plockade upp mig på Bullis, sen åkte vi till K, åt mat, chillade och drack kaffe på ballen, som kanske var hur gott som helst.

Vi satt där i två, två ochenhalv timme kanske.


Sen drog vi upp på spybar, där satt vi också ett tag och bara dösnackade.

Sen kom vi på att vi kanske inte skulle grilla korv ändå, så vi delade på en pizza. Efter det så kom Lisa M och Kamie och då kom vi på den briljanta - VI SPELAR BADMINTON, and so we did.

Slet upp ett nät utanför K och alla andra grannar, fetade på musik på Ks balle och drog ner ett gäng cidrar.

FAN VA JÄVLA KUL DET VA, ingen blåst, halvljust ute, varmt i luften och mygg och knott i förbannelse, Majken tog bollarna hela tiden och vi skrattade hur mycket som helst. Måste nog säga att jag och Katarina var bäst a v alla, utan att skryta.


Vid halv 12 (!!!) så kom jag på att jag faktiskt skulle jobba idag så jag gick in till Lisa och la mig, men först fick jag ett bryt på väggklockan som tickade så innihelvete så jag skulle ta ner den. Utan hjälp av ett enda redskap, den flög ner på bordet, på ett av lisas fina champange-glas, det gick i tusen bitar och då var det bara fram med dammsugaren, hur nöjd är man dårå? Klockan sprack dessutom. Lisa va schysst o lät mig slippa sova med K och Kamie som aldrig kan hålla käften och som ligger och sparkas, men vad gör jag, river hela lägenheten. Tack för sovplatsen liset! :D


Nu ska jag ta fram lite pannkaka och börja med soppan som kidsen ska få på lunchen, sylt ska de ha. :)

Men först ska jag kika lite på glutenfri mat på internet, så man lär sig något om det!


Ciao Bellas!

Ps, imorgon är det BT, for real. Då är det slut på kompismatcherna och det blodiga allvaret sätter in. Vågar du joina?

Näe- tänkte väl inte det!

Av Elin - 23 juli 2008 10:26


Sitter i skrivande stund på Bullis, väntar på att pasta vattnet ska koka upp.

Har fixat sallad och allt annat crap som ska göras, nästan så att jag längtar tills varorna kommer så jag får ngt att hitta på. Packa upp :)

När började man längta efter det liksom? Det är säkert lika kul som att invetera på Ica Maxi. :D


Igår så jobbade jag, sen hängde jag med Helena och K innan jag liftade likbil till stan. Väldär så väntade min tvspelande älskling, han vart inte så glad som jag hoppats över att se mig..

När han äntligen övergav tvspelet så tittade vi på The Spiderwick Chronicles. Den var överraskande bra.

Efter det så myste vi bara på i vanlig ordning, M satte sig på en blöt stol på balkongen och jag trodde att jag skulle skratta ihjäl mig.


Idag är det alltså onsdag, förmodligen så blir det grillkorvsmys på Ks balle med kaffe och skitsnack i vanlig ordning. Det är så jävla skönt att komma hem och umgås när man varit borta ett tag, jag skrattar mest hela tiden och det är bra nu då saker och ting inte alls är speciellt humoristiska.


Nejmen nu ska jag återgå till matlagningen efter 2 liter desinfektionsmedel, har hört att det finns mer äckel på ett tangentbord än en toalettsits. :S

Eeyyyooouuue. 1A INTE ÄTA DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Vi hörs lite senare kan en tänka.

Ha det så fint tills dess. P&K


Av Elin - 20 juli 2008 20:28

... jag. När jag satt och läste titlarna på låtarna jag ska bränna ut på en skiva nu så tyckte jag att det lät så fint och sammanhängande fast ändå inte..


With or without you, I dont wanna miss a thing.

Forever young, if youre not the one, stand by me.

Baby I love your way.

Keep holdin on, love me back to life.

The Story.

Someone new, iris.

The cold swedish winter, heartbeats.

You and me, tonight, take me away.

You belong to me, I just cant stop loving you.

You are not alone.

Det blir som en liten kärleksförklaring bara utav låttitlarna.

Du och jag, inatt, ta mig härifrån och du tillhör mig samt- jag kan inte sluta älska dig. Fatta va gulligt. Och dessutom helt omedvetet sammansatt.

Nu ska jag bränna skivan och njuta av att tvättmaskinen i tvättstugan är sönder och alla kläder dyngsura (droppandes) medan jag lyssnar på mysmusik och inväntar älsk.

Btw, fan va länge sen man lyssnade på Michael Jackson, you are not alone är kanske hur bra som helst!

Eller hur Micke Grip? :D

Kärlek mina vänner! Var rädda om er själva och varandra, man vet aldrig när saker och ting förändras.

Av Elin - 20 juli 2008 12:15


Hela världen och allt man någonsin kännt förändras på en tusendels sekund och kanske aldrig blir vad de var igen.


Hur hanterar man det?


Hur ska jag kunna svara på frågor som ingen vet svar på?

Hur ska jag kunna räcka till, visa att jag vill finnas där genom allt?


Jag kan bara vara mig själv och hoppas att det räcker en liten bit på vägen genom det här.


Marcus är i Umeå nu, han ville att jag skulle stanna kvar tills han kom hem från sjukhuset, jag hade inte velat åkt hem utan att få hålla om honom när han kommer hem heller.

Jag ska tvätta och städa undan lite, försöka att inte tänka på hur jobbig den här dagen kommer att bli för min älskling..


Kärlek!

Av Elin - 17 juli 2008 00:09

Du är du, för mig helt underbar.

En dag utan din närhet känns som tusen evigheter, skrämmande men sant.

Jag är mesigt kär i dig, faktiskt löjligt.

Det tär på min annars så coola image.

Det kan hända att vi har världens bästa förhållande!


Nu är det tredje balladen som rullar förbi i winampen när jag tänker på dig, du sitter två rum bort men jag vill inte gå och lägga mig där hos dig än, då kommer natten och tar mig, det blir morgon och jag måste åka... Hua, det känns som att förlora något viktigt, som ett ben, eller bägge fötterna. Din närhet är lika viktig som mina egna kropssdelar, som luften jag andas.


Alltså, jag känner mig hel nu. Inget du gör eller säger gör mig osäker. Jag vill alltid känna såhär, du är bäst.

Du gör mig bäst, oövervinnerlig. Inget når mig längre.

Du säger att jag är fin och jag förvandlas till världens vackraste.


Du stärker mig på ett sätt som ingen annan gjort, du är - jag vet inte vad du är. Fulländad perfektion?

Att älska dig är inte rättvist nog, det räcker inte, ofullkommligt.

Om en tusendel av känslan du framkallar hos mig finns kvar livet ut så kommer jag aldrig känna mig svag igen.



Jag skulle göra allt för dig, verkligen allt.

Underbara du, jag tycker om dig så mycket!






Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards