Alla inlägg under maj 2007

Av Elin - 28 maj 2007 10:35

Bless me father, or dont mind cause Im a good girl.

Idag är det återigen, som så många gånger förr, måndag.
Veckans start. En dag närmre hemfärd, jag intalar mig själv
att det ska ske snart men det gör det inte! Därmed släpper
vi nedräkningen!! Och allt snack om att jag ska hem. Vi
droppar det med, drop it like its hot, rakt av!


Vi kan sumera helgen istället. JA det gör vi, för den har ju vart
så jävla bra! .. Eller..? Hur var det nu igen?


I fredags skulle gänget ut, jag pallade inte, gick och köpte tre dvd filmer
istället, två svenska som tidigare för mig osedda var, och en annan.
Mun mot mun och SÖK. De var bägge väldigt bra, helt olika men ändå så
lätt relaterade till. Somnade dock lite sent men vafan gör det?


På lördagen så tog vi stålhästen till Luleå, jag skulle så stort shoppa
makeup store, som inte finns i P-town. Jag kom dit och det första jag
skulle göra var ju att gå lös där inne, men ALLT VAR SLUT.
De som handlat/vart in på en makeup store vet att det ligger 100 ögonskuggor som man får testa framme och de andra är travade bakom, fint på högkant.
I Luleå så fanns det tre sorters blåfärg som var till försäljning.
Inte en enda eyedust eller strasspärlor, än mindre fasta skuggor.
Inte en foundation, concealer inte ett skit! Allt var slut! TOMT på hyllorna!
Vafan har de gjort för jävla miss, de kan ju omöjligt ha sålt slut på allt
över en dag? Herre jävla jesus va less jag vart!
Jag skulle köpa en tredelad concealer eftersom mina två för rött och blått har mystiskt försvunnit och det enda de hade var 2 stycken orörda för MÖRKHYADE!! Allt detta jävla företräde för mulatter!

NEJ, jag skojar! Jag varken tänkte eller sa det, jag blir bara så less.

Hur jävla snyggt är det att inte ha ett
skit i butiken såhär tids? Studenter, examer, baler, midsommar och allt va
det nu är!

Efter detta lilla missöde så vart jag sur. På rikigt. Jag köpte en kjol på VILA och sen tröst shoppade jag smink på Face STHLM. Men still, ofta jag inte ville ha mitt redan förvalda smink från MUS?

Nejmen jag kan ju skita i de jag! Där sprack min lördag.


Vi var till Patriks föräldrar och åt grillat, det var
okej. Efter det så gick jag hem och kolla på tv, tills Anton kom.
Han bjöd in sig själv med ett enormt ölglas, han vart påverkad och visade oss Mr Hands på internet. Det är en kille som vart ihjäl knullad av en häst med en 1½ meters balle. Det såg inte så snyggt ut och även fast än man inte fick se mer än penetreringen så höll jag på att spy, på riktigt och då är inte jag ett dugg känslig! FAN SÅ HEMSKT. Den gick knappt att hitta den nånstans. Efter denna häst händelse så vart Djursex olagligt i denna delstaten det inträffade, vilken minns jag inte.


Okej, nu kommer Söndagen. Jag skulle lägga mig tidigt på lördagen, men Anton gick typ 20 över 12 och jag såg en film efter det för jag inte kunde sova, vid två slocknade jag. Fint med tanke på att jag skulle upp dagen efter.

Söndag nudå, jag steg upp och gjorde mig iordning för att dra en lunch/långfika med Challan på Roasters. Vi kom dit lite tidigt men såg en stor folksamling  lite längre bort på torget så vi pinnade dit för att se vad som föregick.
Där stod de!! Hur många präster som helst, de sjöng och Charlotta kunde låten sedan sin bejakande 14års tid. Jag ville verka orörd men det var jag inte. Jag vet inte vad det var men något svepte över mig, det låter skitlöjlilgt men allt försvann förutom synen av allt folk och dess toner. Så vackert. Jag vart rörd samtidigt som jag kände skam över att stå och glo med en sorts förakt i mina ögon. Vad trodde de om mig när vi bara stod där som två idioter?
En som ler och sjunger och en som ser paralyserad ut, stel, nästan som av
skräck
. Min utsida speglade då verkligen inte insidan. Jag önskade nästan att jag fick vara en del av allt detta medan min utsida säkert såg ut som den ville springa snabbare än en Puma därifrån.
Konstigt att man inte känner att man vill vara en del av något anourlunda.
Jag kanske bara uppskattade det för stunden också.
En gudstjänst på Pingst utomhus. Bara det är väl härligt, utomhus biten alltså.


Väl på Roasters så drack jag te och latte och käkade en macka med spenat och kyckling, vilket var mycket utsökt. Vi satt och pratade på uteserveringen i ungefär 2 och en halv timme, det verkar aldrig ta slut på saker att säga när man umgås med henne. Det är bra och trevligt. Efter lite småkalla vindar mot mina nakna sommar ben (haha) så begav sig Challan hem till sin mamma och jag gick hem och skulle lägga mig men det vart inte så, jag fick gå iväg och köpa en morsdagspresent åt min sambos mamma, det är ju fint de.


Hua, efter det så ringde jag Jens.

HAHAHA, fy fan vilken jävla kille! Hela hans fredag finns dokumenterad på
www.sportbar.se/vimmel
Hela hans liv om du frågar de som vet något om honom. Där finnes Rock, Brudar,Vänner och Öl. Haha. Dregen framförallt. Jens är killen med stråhatt.
Enjoy.


Efter Jens-samtalet så gick jag på coop forum, köpte tre till dvd filmer,
glass för 99 spänn. 20pack glassar, och lunch till idag.
JAG ÄR SÅ JÄVLA NYTTIG. OCH VÄLMÅENDE!
Sen år jag glass, kollade på Miami Inc och sen två filmer.
Det var som alltid en superb afron.


Nu kommer vi till det mest chockerande genom tiderna tror jag.
Iallafall när det gäller mig..
Imorse ringde P´s väckning som alltid drygt sex, sen så ringer hans pappa
och kollar så att han är uppe, sen ringer tre alarm på mobilen och sen kanske han kliver upp. Jag ligger där hur vaken som helst. Dock svinigt trött. MEN jag kan ändå inte fortsätta sova.
Idag började jag jobba klockan 9,30 och hur kul är det då att vakna 6?
INTE ALLS, men fortfarande så blir det nyttigt i längden för mig.
Eftersom jag kommer att jobba vafan, vareviga solig sommardag så måste jag få min beskörda del av solen jag med. Imorse klockan sju var det jag som hörde Aftonbladets nyheter på Radion mitt ute i solen på min morgonpromenad.
Jag var alltså ute och gick en timme mellan sju och åtta imorse
.
Fan helst sanslöst att jag gjorde det! !
Jag hade även tid att komma hem och i lugn och ro äta gröt och lyssna äntligen morgon med Adam och Gry. Helt sjuukt, så ska jag numer börja alla mina dagar.
Det kan bli lite jobbigare i sommar när jag börar jävlat 8 varje morgon. Men
då blir det fan upp 6 och ut och gå en timme! Sen duscha och käka frulle.
Om jag klarar det så blir det INGEN BLEK SOMMAR! :)


Innan jag avrundar detta inlägg och går iväg på min första rast så måste jag
få lov att skriva en bit ur en text som betyder sommar förr i tiden för mig.
Lika okej nu som då. Lika prima! Det är ungefär som Boys of summer, som fortfarande är kalas!
Jaja, här kommer det',


Now I stand here alone in the dark without you.
Therse nothing more that I would like than to be with you.
I close my eyes but I cant stop thinking of you.
Now I stand here alone in the dark without you.


Lasgo - Alone. o en bonus till alla er som inte vet hur sinnesro skapas;
Lasgo - Pray.


Tjipp! Jag är ett jävla KLIPP! :D haha

Av Elin - 25 maj 2007 11:07

Åter igen Fredag.

Veckan har gått sakta men fort känns det som.
Känns lite jobbigt att man fick lön igår. Jag har betalat det jag ska
men ändå inte. Jag vill ju hem där på Träslaget, mormor fyller år och allt.
Men jag vet inte om jag har råd. Hur ska jag då klara mig sen?
Det kommer liksom inte fungera..

Jag får hålla mig tills att det är dags för
mig och AK att ta en roadtrip till Huddik när skatten kommer.


Det känns hellre som att jag ska kunna ha lite kul där nere utan att behöva
ha dåligt samvete när man super upp sina pengar som alltid.
Även att jag fått mitt schema för sommaren, jippi.
Jag jobbar heeela sommaren.

Men det gör inget, desto mer kul ska jag ha sen.
Jag är ledig typ vecka över styran tror jag, annars jobbar jag mellan
7 och 9 timmar om dagen. Stackars mig.

Fan så jävla blek sommar det kommer att bli! Sanslöst.


Också kommer ju AK upp på PDOL, det ska bli skoj. Hon ska Burna hit i sin nya A3a!!!! HOHO!
Så jävla ballt att hon har en egen skit fräsch jävla AUDI A3!

Ballaste baben i BYN!
Haha, jag är döds impad. Jag började till och med grina när hon sa att hon
köpt den. Haha. Snacka svag för plåten Elin Nordlander.


Jaha, vad har jag gjort mina lediga dagar hemma då?
Inte mycket, städad, lagat mat och bakat en sväng!
Jag var ju så sjukt sugen på cupcakes men det vart inte som jag tänkt mig.
Jag har med en bild i föregående inlägg som visar hur mina muffins ser ut OGRÄDDADE.
Haha. Det är väl okej?

Till bilderna i mitt förra, några förklaringar för er som är blinda. :D


Den nedersta bilden är Linus min mista brolla. Så jävla cute och omöjlig att
få en bild på, därav suddigheten.


Den andra bilden nedifrån är 2 renar som bara står och är, jag vart tvungen
att zooma på dem för jag var lite rädd och ville inte gå nära.
De hade säkert stått kvar om jag kommit närmre.


Den tredje nedifrån är Nikki, primadonnan som ligger och slaggar.
Så sweet, en helt vanlig jävla bonnkatt. Precis som jag, en helt vanlig bonne.



Sen ovanför den slaggande donnan så har vi mig och Annakå.
En prima bejb som jag med handen på hjärtat kan kalla min bästa vän.
Hon är underbar och bäst.


Sen på oss står gårdagens bestyr, mina ogräddade muffins, sats 1.
Det gick ju som de gick, därav de tidiga bilderna. Haha.


På muffinssmeten och alla ingredienser har vi Brollan.
MIN stora lillebror, jag älskar honom för att han är min bror.
I bakgrunden så har vi en liten Elin. Håkan Mobergs systerdotter.
Hon hade en käpphäst när hon var liten som hon skuttade runt på.


Till sist, och överst på listan så har vi THA RIIIDEEE.
The joyride, Annakås första egna bil! En riktig pärla. Audi A3.
Inte så jävla illa pinkat va? Jag tycker att det är grymt och jag
har inte ens ett eget körkort. Fattigt va?


Nu ska jag skynda mig och publicera detta så Jeyjey (haha töntigt smeknamn) hinner läsa detta innan den donnan beger sig till mina/våra hemtrakter och suger i sig euforin av sommaren i söder. Lyllo henne!

Jag kanske plitar lite till efter lunchen.


Vi hörs sen, bye bye then!

 :D haha, den där du!!!

Av Elin - 22 maj 2007 11:10

Tisdag. Veckans andra dag, den jobbigaste om det inte vart
min första.


Jag har ju som mer eller mindre längtat efter att få blogga
i helgen, bara för att i stundernas hettor så har jag upplevt
att det hänt så mycket, vilket det egentligen inte gjort.
Eller, ja det beror väl på kanske.

I fredags så jobbade jag ju, som bekant.
Sedan efter det så satt jag hemma ensam och lökade hela kvällen.
Det var så sjukt härligt.  Jag kollade på Talang och på nån rulle
på Canal+. Kingen.


I lördags så gick jag på boa, sov och
shapade upp mig inför tjejkvällen hos Anja.
Challan var jättefull och skulle inte med på Karls Källa, hon hickade
konstant i timme typ. Men när vi skulle droppa henne utanför dörren
så skulle hon med på Charlie´s (Kalles) hon var fullast och dansade mest.
Haha, fy fan, svetten lackade, here there and everywhere på oss alla.
Gulligt.


Det regnade som bekant i lördags så det vart ingen grillning.
Vi stekte vårt kött. Det vart som alltid inte alls gott. Det är
fan to much pepa på pepparbiffen, plus att den alltid blir som en jävla
sko-slula. SÅ JÄVLA SEGT. Även om man översteker det, kokar det, steker detknappt så är konsistensen den samma. Segballekött.


Söndag, då lät Dionysson mig uppleva Zeus förbannelse gällande den som
dyrkar Dionysson mer än honom självt. Bultande huvudvärk, likt åska i mina
tinningar, dova gånggångar i muskelaturernas brottningsmatch.
Hur som haver, jag hade skallebank utan dess jävla like.
Fan så ont i huvet jag hade, trots vattendrickning. Men vafan, jag drack
8 rtd och 4 cider men ändå, icket full.
Hur kommer det sig att jag är stålkvinnan?


Igår var det ordinär veckodag, jag vaknade sex på morgonen av att Patriks 75tusen alarm aldrig ringde. KUL, upp och diska och städa. Sen vid kvart över sju så ringde jag till Cilla och sa Grattis, precis som Pattes pappa så fyllde hon igår. När vi hade pratat i en timme typ så kom Cilla på att hon var tvungen att kliva upp och kirra sig för att senare ta bussen till jobbet.
Okej tänkte jag och började sakta men säkert falla tillbaka in i sömnigheten.
Jag hade ju vart vaken sen sex för fan! Jag fick och la mig igen vid nio, straxt efter det, och sov till 12. Skööning.


Men idag då? Imorse!? Då hoppade världens goaste (annars) upp och bet mig i fötterna och klockan var då 20 över jävla 4 på morgonen! FY FAN!
Jaha, så at imorse så vaknade ja vid 4, gick upp och duschade, stängde ut katten från sovrummet och fick dåligt samvete. Släppte in henne och sen gick vi och la oss och sov. Vaknade efter 100 snoosningar mellan 7 och kvart över 8. Haha.


Så jävla snyggt. Och nu sitter jag på jobbet, klockan är 10:45 och solen
ligger på. Vad har jag gjort för att förtjäna denna inhomhusdag!?
Jag hoppas för allt i världen att det är prima väder imorgon!

Nu ska jag tycka synd om mig själv för att jag har ett jobb och måste sitta
inne hela dagen, ända fram till 17´00, crazy.
Jaja, jag tänker inte klaga nåmer.


Vi ses väl i slutet av sommaren när jag har råd att åka hem och vara hemma
länge för att jag jobbat så innihelvete!

Denna sommar skriker BLEKFIS.


Ciao jaaaow! Hahaha, den var dålig JJ!

Av Elin - 18 maj 2007 09:31


Dagens inlägg finnes nedan denna intulektuella lista.

Jag är så jävla SMRT att jag inte ens kan stava till ett smart ord.

Haha. Här kommer listan iaf!


Fyra arbeten jag har haft i mitt liv;

1) Cafe´Biträde
2) Comhems kundtjänst
3) Servitris
4) Nokias reklamations avd.


Fyra filmer jag kan se om och om igen;

1) Seven
2) Den lilla Sjöjungfrun
3) Sunes Sommar

4) The Holiday


Fyra städer jag har bott i;

1) Stockholm
2) Sundsvall
3) Piteå
4) lilla Polen ;)
  

Fyra TV-serier jag gärna ser;
1) Desperate Housewives
2) Heroes
3) One Tree Hill
4) Men in Trees


Fyra ställen jag vill åka till;
1) Bali
2) Goa
3) Florida
4) Chile


Fyra webbsidor jag besöker dagligen;
1) Aftonbladet
2) Nightlife
3) BloggaGratis
4) Intraportalen på jobbet


Fyra favoriträtter;
1) Mammas korvstroganof
2) Mormors stuvade makaroner
3) Kyckling, ris och Currysås
4) Lax med romsås


Fyra ställen där jag trivs;
1) Coffee House
2) Roasters
3) I soffan
4) I solen


Fyra personer jag vill träffa;
1) Johan Harrysson
2)
Gud / Jesus
3) Mina bröder
4) Dan Brown


En person att utmana;
Jessica Johansson

Av Elin - 18 maj 2007 09:02


Japp, okej. Idag är det Fredag den 18 Maj.

Igår var det norskarnas Nationaldag, det kommer jag aldrig glömma.
Det har jag Jonas Nilsson att tacka, han sjöng alltid om suttone majj
på musiken när vi var små. Fråga mig inte varför men det gjorde han!


Jag tog och vrålförsov mig imorse, inte så att jag kom sent utan så pass
att jag inte han göra mig i ordning. Vaknade fem över halv 8.
Hur kommer det sig att man aldrig vaknar för sent? Det är alltid så att
jag vaknar en kvart innan jag ska dit eller dit, nog för att det är bra
att endast jag påverkas av mitt översovande och jobbet inte blir lidande
MEN det är hyffsat surt.


Igår så var jag på aktivitets dag med Ida. Vi höll på att fjanta oss en hel
del, det vart massa tok kring elden, te-drickning och fotboll.
Vi spelade även lite fotboll innan vi begav oss till forbollsplanen och bollen
hamnade i vattnet 2 ggr. Första gången så åkte den hur långt som helst.
Jag offrade min fot ner i vattnet för att hinna sträcka mig ut efter bollen
när den svischade förbi i strömmen. Jag touchade bollfan.
Där stod man med en dyngsur fot och ett häpet-tryne. KUL.
Tur att jag är så jävla friluftsliv att jag hade med mig extra skor och strumpor.
Det kan vi kalla vildmark.


Efter den incidenten när alla kutat som galningar efter forsen så hände allt
detta en gång till men då fastnade bollen i en kvist som hängde från land.
Hyffsat blå tur. När detta hänt så tog jag bollen i förvar.


Till min redogörelse gällande Pite-Palten.
Jag vet inte om jag tidigare nämt vad Palt är.
Potatis, Mjöl och (en för liten klump) Fläsk.
Detta kokas och sedan ska det förtäras med smör och lingonsylt.


Jag kan ju börja med att säga hur äckligt det ser ut. En grå, slemmig boll
som man ska dela på två och lägga feta klickar smör i. Jävligt sweet.
Sen så ser fläsket i mitten ut som en avhuggen penis utan förhud. Så inte
aptitligt!! Alltså, det smakar skit. Det är så jävla vidrigt. För varje tugga
man tar, hur liten den än må vara så växer skiten i käften på en
!
Man kan dränka den i lingonsylt men det smakar ändå äckligt. Tänk att äta
bara mjöl och vatten, så smakar det typ. Man känner inte ens att det är
potatis! Jag kommer aldrig, så länge jag lever, frivilligt äta detta igen.
Aldrig.

Efter man förtärt denna lokala delikatess så brukar man få något som här uppe kallas Palt-swimen. (Palt-koma på pitemål) Den innebär att man blir astrött när man ätit. Det blir man också, även om man knappt ätit en halv bit. :) Det är som att ögonlocken blir tunga.


Jessica, du som kan sånthär, kan inte du berätta vad det är som gör detta?
Det lär ju vara för att man ätit så mycket mjöl att kroppens näringsintag ej
blir tillräckligt stort för att orka hålla ögonen på ätarens ögon öppna.
Det är min teori. Haha.


Summa sumarum, eller summan av kardemumman är i alla fulla fall att
Palt är så jävla äckligt och att folk tycker det är skit gott är helt
enkelt inte sanna!!! OCH att Palt och Kroppkakor är samma jävla skit men
different names!



Skönt med ledigt igår, sov till halv jävla 3! Skapligt, jag tror aldrig detta
skett utan att jag vart packad och klar dagen/natten innan!
Klev upp när Ida ringt och väckt mig och lagade middag/frukost :)

Sen bar det av till Svensbyliden. På väg till passerade vi en skylt som sa;
"Kittel Fjäll" det är typ bara sånna ställen man hör talas om och aldrig
tror att man ska komma i närheten av. FATTA hur jävla långt bort jag är,
det slog mig igår. Rätt i nyllet. Ännu en sån sak var Hortlax.
Jag är fan uppe i mitten av ingenting. Norrbotten. Dock inte Lappland,
men nära inpå minst sagt.


Jaha, Fredag. Vad händer idag då? Troligen ingenting.
Solen sken när jag gick till jobbet för typ en timme sen, inte ett moln.
Tyvärr så lär inte resten av dagen se ut så. Det var då ingen som sa till
mig att det skulle bli finväder idag så jag vet ju vad jag har att vänta.
Regn och Rusk. Men jag hoppas innerligt att det är sol när jag slutar.
Är det sol klockan 13,00 idag så ska jag def ringa nån och få denna nån
att äta mjukglass med mig på Sunes. Det är dagens mission.


Haha, när jag säger Mission så tänker jag bara på Håkan Söderberg (ja han
Jessica
) som sa när Håkan Moberg skulle köpa sin första bil, V70tin, att
det skulle bli ett Mi Si OOON Impossible. Haha. 

Och sen följde det med på alla thr´s fotbollsmatcher. Det var tider det. När man satt och kollade på dåvarande P-något laget. Inga män, bara pojkar. Precis så som man ser dem
idag, inte ett dugg närmre steget män, bara pojkar.


Med den tanken så ger jag mig för idag.

Det är dags att sätta lite fart på jobbet, några timmar effektiv-tid
ska man väl klara av?


Adios Amigos we´ll be seeing you another Day-yeah-yeah-yeah-yeah-ah-ahow.


Goodbye, blåbärs paj.

Av Elin - 16 maj 2007 12:53

Onsdag, egentligen en dag som jag hade planerat lökigt.
En dag med Heroes, film och en promenad till Coop för att
uppleva Issan. Men inte det, eller jo, Issan hinner jag med
för jag sa att jag skulle jobba till två.
Charmen med att vara effektiv är då man blir inkallad på jobb
när man är ledig. Klirr i kassan säger jag och chefen blir glad
och säger, Härligt Elin.


Igår fikade vi, Jag, Sandra, Charlotta och Isabelle.
Vi pratade om allt möjligt, min första fredag när jag var hemma.
Den som kantrades av ilska och högljudda konversationer med en
polis. VIP behandling på en etablerad matkedja och en tröttsam
bilfärd. De skrattade och jag kände en liten sväng av ångest men
den gick över när jag tänkte på hur många skratt denna fredag
skänkt Annakå. Haha.
Timmarna framöver fortsatte i fylleminnenas tecken, vi pratade om
hemska saker vi upplevt på tidigare jobb, pinsamheter och annat.
(som att jag någonsin känner mig utsatt?)


Jens ringde mig igår också! Hey va kul, det var inte igår vi pratade
med varandra. Jag saknar honom BIG TIME.
Han ringde för att berätta att MIKE ERIE fått den stora äran att bli
PADRE, han fick en dotter Viola. Bättre det än Vince kan man tycka.
Grattis Erie!


Jag ska bli av med min "Pite-palt" oskuld idag.
Jag har vart här sen början på Feb men ännu inte ätit palt.
Det är alltså snart fyra månader och jag har inte smakat
denna lokala specialite än! Ska bli spännande med tanke på hur
mycket jag INTE tycker om Kroppkakor.
Fy fan, spännande men ändå inte, speciellt inte om jag hatar det
och måste äta ändå eftersom vi inte ska äta hemma.
Fan, jag uppdaterar er på fredag om hur upplevelsen artade sig.

Imorgon, RÖD DAG. Det innebär ledighet utan risk för jobb.
Då ska jag sova hela dagen. Nästan.


Jag ska även vänta med spänning på Zodiac.
Jag röstade ju på Bio men jag tror inte resterande tjejer i
"Gänget" kände så. Det verkar bli hemmabio. Inget fel i det, jag
gillar ju att hänga med dessa Peops! Men inget går upp emot bio.
Jag kanske ska se till att det blir hemma hos oss på den STORA tvn.
Vi får ju lätt plats, i en liten soffa med våra små hinies.


Idag har jag något av en blogg torka. Jag var inte med på noterna.
Folk ringer och gråter. Det är inget roligt att jobba med försäkringar.

Okej. Nu får det vara bra för idag.


Ciao Hallå, eller vadå?!


Av Elin - 15 maj 2007 13:58







Tisdag, fika hägrar.
Känns bra som tusan att veta om att kvällen kommer att
bestå av skit snack, intressant snack och annat viktigt snack
samt den godaste Latte som finnes. Tack Roasters Piteå!









 


 HEEEEEEY, va med nu!

http://www.stayfriends.se/?Einladung=5909878-1171626199



**       *  * *    * *    *  * * **    * *   * * * ** * ** * * * * **          * ****



Innan jag blir djup så vill jag bara peka hitåt ------> och lite nedåt.

Ta och lägg en plupp i min omröstning.









*



* * * * * * * *  * * * *  * *   * * * * * ** * * ***       *   *  * * *       * *** ** 

Varför kan man inte bara suga i sig euforin?
Nej det går ju inte! Vi söker efter tragiken och dramat.
Vi är totalt oförmögna att finna oss själva i att leva
lyckligt, vi måste hitta fel, i tillvaron och på oss
själva.


Vad har vi för jantelag som säger att vi inte får bejaka
oss själva?


Jag är bra, men i andras ögon självgod.
Jag är vacker, men i andras ögon högfärdig.
Jag kan, men i andras ögon är jag egoistisk.


Jag påstår att jag ignorerar denna lag till fullo
men kan ändå inte undvika att konstatera att jag
slutligen påverkas av den. När jag känner mig snygg
så känns det fel att säga det till någon annan för
att de kanske tror att jag är högfärdig eller självgod.
Men att bejaka sig själv kanske i många fall betyder
att neka andra självkänsla?


Om livet var lätt att leva så skulle det inte vara någon match!
En motgång som knäcker dig gör dig starkare.
När man tror att man inte kommer att klara av mer så måste man
hålla ut yttligare för att man verkligen kan.


Många gånger så kan jag tänka efter och känna på känslan som
jag alltid kommer bära inom mig. Det gör ondare än något annat,
man kan riktigt känna hur det värker i hjärtat.
Smärtan som kallades psykisk blev helt utan varning totalt kännbar.
Mitt liv har befunnit sig i kaos, mitt sinne sparkades och slogs på.
Jag visste varken ut eller in, hur jag skulle överleva eller ens
om jag ville överleva sorgen.


Idag sitter jag här, kan ta distans och se min sorg ur ett annat
perspektiv, även om jag ibland faller tillbaka ner i gropen som
förut tycktes vara bottenlös så vet jag nu att jag landar.


Hur skulle jag någonsin kunna veta hur jag skulle rehabilitera
mig själv efter en sån chock? Hur skulle man hitta sig själv
igen efter en sån skandal, halva jag och en stor del av min
barndom vara bara borta. Utan ett ord så försvann lyckan av
trygghetens närvaro.
Undermedvetet så läker tiden alla sår, inte helt men förvisso
tillräckligt för att kunna fortsätta leva sökande efter
lycka, trygghet och kärlek.


Varje steg jag tagit sedan allt detta har kännts som jag
trampat på krossat glas, bara för att påminna mig och
att känslan aldrig kommer att försvinna helt.


Dagarna gick och går fortfarande, jag tänker ofta tillbaka på
allt som varit, det jag minns och det jag måste påminna mig
själv om ibland för att orka släppa tankarna.
Samvetet har hängt runt mina vrister som ett ankare av bly,
dragit ner min självkänsla och mina tankar till botten av det
svartaste havet av alla.


Jag har hatat mig själv och mitt agerande, jag har hatat sättet
jag inte gjorde något på, jag har också hatat hur hjälplös jag är
och kommer att förbli. Jag kommer aldrig att acceptera att jag
inte förändrade eller påverkade situationen.


Jag hade kunnat göra mer eller mindre för att få allt detta ogjort.
Om jag visste vad som skulle komma så hade jag aldrig låtit
det ske. Aldrig.
Jag skulle hellre offra mitt liv.


Dagen börjar närma sitt slut, om 40 minuter är jag påväg hem
till min älskling, vi ska mysa och busa.
Och förmodligen så kommer hon ligga under mitt täcke när jag lägger
mig och glor på rika vänner efter att jag duschat.
Fan så nice det ska bli! :)


Tack och adjö, vissa förtjänar spö!




Ps; Jessica, denna veckas kost kommer nästa vecka stället, jag minns fan inte vad jag åt förra, allt slank ner så fort att jag knappt minns att jag såg det! :D

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards