Alla inlägg under december 2008

Av Elin - 29 december 2008 19:26





Det här är då jag i mitt commandcenter, dator, scullcandylurar på, godis, snus mobil och en capri sonne. Såhär spenderar jag tiden framför burken i sängen. Mackan ligger "ur bild" och spelar xbox. =) Visst är det väl kul när man kan spendera tid tillsammans med den man är ihop med? Hitta på saker liksom!! Haha. Aktiviteter på joltcola nivå är lagom motion för mig. M ska iväg på fotboll sen. Då blir man solo men det tar vi igen med nya aktiviteter imorgon och på onsdag, då blir det sushi bakning!


Jag har ju varit på china market idag, det ligger dörr i dörr med biteline.

Där finns mycket roligt, jag köpte bläckfisk, lax och räkor där.

Sen soya, wasabi och bambumattor. Dessutom fick jag med mig 1 kilo sushiris och sushirisvinäger. Way to go Elin.

Sen iväg på citygross. Miso Soppa, Toufu, noriark och färsk laxfile och tonfisk. (Tonfisken kostade BARA 149:- kilot) Köpte såklart gurka, avocado och surimi att fylla noriarken med. Så nu jäääävlar ska ni se på andra bullar. Jag och M ska göra sushi för ett helt kompani. :)


Jag kollade igenom kameran efter juldagen, tydligen så har jag tagit en bild på Dajje och Mackan också. Som att man minns?? Som att de på bilden minns? Nenemen. :) Men sånt är ju bara roligt. Man kan nästan säga att det var tur att M var med på mittis annars hade nog hela kvällen kantats av total förnedring och missöden. Som för Madde. :D hahahahaha. Det märks att vi ibland är av samma skrot och korn, allt hon beskrev lät som "vilket söndagsamtal som helst" som jag skulle kunna haft med Bella. :D


Imorgon vankas jobb för mig. Sen kommer jag tillbaka till stan lagom då M slutar. Förmodligen kommer det uppdateras lite oftare nu när ingen annan underhåller mig på internet. *PIK*


På återseende vänner.

Här kommer bilden på de vackra tu förresten!


Av Elin - 28 december 2008 17:51

Jag har ju egentligen inget bättre för mig, M spelar sitt nya tv-spel som han köpte igår. Han köpte även Scene it som är en Xbox version av Buzz fast lite roligare. I praktiken exakt likadant men med helt annat upplägg.


Det luktar fläskfile gorgonzola i bygget, nu är det våran tur att använda spisen och köket till något helt annat. Vi ska göra (håller nu på med) bakad potatis med gräddfil och lättstekt kött med avocado/rödlök/vitlöks röra. Å fy fan va gott! Och! Hör och Häpna! Med start på tisdag och fortsättning på onsdag ska vi göra våran egen Sushi och Sashimi. FATTA VA GOTT. Men ja, riset tar ju sin lilla tid så förmodligen gör vi det på tisdag kväll eller imorgon kväll, det ska ju stå i princip hur länge som helst. Men fan va kul det ska bli. Vi ska avnjuta mat och tillhörande (födelsedags)porslin på nyårsafton, M och Jag. Måste kolla lite på youtube hur man på bästa sätt skär upp fisken.



Är det nu jag, som alla andra, ska berätta hur julen har varit?

Vad jag fått i julklapp, hur full jag var på mittis, hur bakis jag var på annandagen, hur mycket folk det var i birsta igår osv??

Okej då, jag kör en kort genomkörare.


Dan före dopparedan:


Åkte allena från stan, in i Fränsta till AK, Kicken och Neo. Fick mig en kopp kaffe och lite catching up. Det var toknice, känns härligt att få en bit av AK igen. :) Sen åkte jag hem, han väl ungefär vända innan jag åkte till Bella och Eva och drack en snabb kopp kaffe där med innan Julmusiken.

Efter att den var över så var det bara tack och godnatt och hem i säng.


Dopparedagen/Julafton:


Vaknade, öppnade lite julisar med Linus, lurade Linus när han öppnat sitt vrålvärstinglego-set med lyftkran och grejer att han öppnat det paketet fast det stod mitt namn på det och att lyftkranen var min.

Vad gör han!? Jo, han lyfter (det enormt stora) öppnade paketet (helt och fullt medveten om vad det innehöll) och gav det till mig, utan minsta lilla min. LILL GULLET!


Efter öppning av klappar så åkte jag och plockade upp Maggan, bar oss av till fränsta för shopping av diverse julmat och tändning av ljus på Johan och Linus gravar.  Det var en hel del folk vid kyrkan, det måste kännas tungt att sakna sina nära speciellt i juletid då man oftast annars umgås.

Efter vi lagt tankar på de avlidna så fokuserade vi på återvänding till lilla P.

Hemma hos Maggan så lagade jag mästerliga ägg, maggan gjorde janssons av mina så fint skalade potatisar, brände diverse lock till burkar också pratade vi strunt. Vi är bra på det.


Sen vart det ett sedvanligt besök hos mormor med mat och ytterligare klappar. Lotter, Parfymer och Pengar. :) Min bästa julklapp öppnade jag på morgonen hemma hos mamma, förutom att pengar att fruktansvärt jättebra så fick jag en extärn hårddisk av Macey min älskling. :)

När besöket hos mormor var över så åkte jag till fränsta, kaffe hos AK var planerat. Mums. Jag fick julmust och marmeladbollar av X-massXter också.

Sen, åkte jag hem och la mig.



Juldagen:

Vart ska jag börja!? :D haha.

Vaknade såklart där jag gick och la mig, upp och hoppa, in i duschen, studsade ut och gjorde mig klar för att möta upp M i fränsta.

Vi dumpade våra saker i Ks lgh (där vi planerat att spendera natten så mormor skulle slippa oss fyllbultar) sen for vi till pappsen.

Där möttes man av en avhyvling och en andedräkt utan dess like.

Sen var baletten i full gång. Ingen skada skedd, jag fick god mat och mycket fina julklappar som träffade precis i behövningsfacket. Sushipinnar (hjärtformade rosa - blir de finare?) och en sushibok (till!;)), presentkort på Panduro (nummer 2, första fick jag av Oliver, Bellas hund) och pengar. Allt mycket uppskattat. Jag tror den här bloggen säger ganska mycket om vad jag blir glad över, tur att någon läser! :P


Efter besöket hos pappsen så släppte vi av en mycket irriterad bror hos sin mutta och sen brassade vi upp en snabbis till Nina och Peter för att säga "Hej och välkomna hem från Thailandet!". Peter snackade ihjäl Marcus (han tyckte om Nina och Peter sa han när vi åkte hem) och Malin snackade ihjäl mig men det var kul att höra lite om hur de haft det.

Efter den blixtvisiten och tre klunkar kaffe så åkte vi ner till Ks lgh och skyndade oss att bättra på Marcus eyeliner och dricka lite breezer.

Sen pep vi iväg till Jens Mattsson och Ångest.


I ånge fick jag visa exakt hur värdelös jag va på rockband men däremot fick jag visa vilken jävla hejare jag är på att dricka mycket och fort.

Sen var vi till Ivarsson, mådde gott, drack mer. Efter Freddes casa så pinnande de andra till mittis men jag hängde kvar och fick snålskjuts. :)


Ja sen var det Mittis och så vidare...

Åkte inte hem till Ks lägenhet, hoppade av hos Mormor, sov där. Spydde på morgonen. Huvet ramlade nästan av när jag klev upp.

Var medvetslös på annandagen. Mådde sjukt illa hela jävla dagen. Marcus fick bära mig in på bår när vi kom fram till sundsvall på kvällen.


Ja och det var detta årets julfirande.



God fortsättning allesammans!!



Av Elin - 28 december 2008 10:33

Usch, jag har undvikit att blogga bara för att det hänt så mycket under "juledagarna" som jag inte orkar skriva om. Alltså ni vet, egentligen inget speciellt men mycket saker.

Julafton och för att inte tala om juldagen! :D HAHAHA.


Sen har ju precis en helg passerat, idag är det ju trots allt söndag.

Igår kollade jag och M på Surveillence. Det var en mycket märklig film.

Första "delen" var spännande och bra och andra halvan var jätte knepig och inte alls så fantastisk. Det märks att det är svettiga fjortisar som recencerar filmerna på nätet iaf. 4 utav 5, vafan är det för skämt!? Jag skulle KANSKE gett en 3a men då hade jag varit oerhört givmild och generös.

Till filmen förtärdes morötter och lökdipp. Senare vaknade jag av lukten på mina egna fisar. Marcus var redan vaken när odören spreds.

Han sa att det luktade hela tiden och att han inte fick  något andrum. hahaha. Men jag hade faktiskt ont i magen!!


Nu ska jag kliva upp, klä på mig och sedan pinna ner på stan till Bella.

Vi ska köra (brunch för henne) frukost.

Hon har bett om Brittneys Circus men kommer inte få den idag, jag lovar att den kommer ligga i hennes bil när hon kommer hem från Sthlm. :)

Jag tänkte därimot ta med mig min Mp3 spelare ner till henne. Det är +200 låtar där, så om hon mot förmodan skulle bli less på det hon har så kan hon ta mina handplockade gobitar. Dessutom ska hon sääääkert ha med sig burken ner så då kan hon lägga in alla mina låtar på sin egen playlist. (JA detta skrev jag som en upplysning till Henne).


Okej, klockan är 10,42, dags att trampa ner på kallgolvet.

Jag tar det där om julen sen! :P

Hej på ett tag!


Av Elin - 23 december 2008 13:51


Imorgon är det alltså julafton.

Jag sitter och lyssnar på Don´t get me wrong med The Pretenders, så mycket jul har jag. Men jag gillar den låten, så det så.


Nyss har jag varit nere på stan och köpt nylonstrumpbyxor till mig och dvd skivor till mamma. Jag gick ner vid halv 11 för att möta upp Ante. Konverteraren. :) Han var sig lik, visade bilder på Majja och sin nya tjej Sara. Hon kom från värmland, där pratar de konstigt och roligt så han har säkert kul med henne.

Han är värd det bästa faktiskt. Näst efter mig såklart.

Jag har redan det bästa så Ante kan ta det som blir över. :P


Nu ligger jag i vanlig ordning i sängen och kikar runt på diverse bloggar, jag tror jag ska byta ut hela min länklista, den är ju sämst! Det är fan ingen som uppdaterar!


Nu ska jag göra mitt årliga LillaP julsms utskick. Detta år består smset av en uppmaning! Att besöka "LillaPolen-bloggen".

Så mina vänner. Vi kanske hörs igen, innan 2008 passerat.

Adjö, för nu.



Av Elin - 22 december 2008 20:06

... Zero till Hero.

Marcus sitter och kollar på Hercules (Disneyfilmen från -97) och de sjunger mer än det händer saker.

Den är faktiskt rolig. :)


Mer Disney åt folket!


Nu ska jag kolla på omslag. Hejja!

Av Elin - 22 december 2008 11:00

Ave Jul.


Det här går ju inte!


Av Elin - 21 december 2008 21:43

..andra julklappar står fint inslagna och väntar på att få öppnas, snön faller vit från himlen. Jag har idag sett det fjärde adventsljuset tändas, kännt lukten av pepparkakor, sett julstressen "up close" och i winampen spelas

"Jag drömmer om en jul hemma" men ändå infinner sig inte det minsta av julkänslan. Hur kommer det sig?


Jag känner små vibbar av ilska, det närmsta man kan komma lättretlighet och mindre panikattacker. Nej, jag överdriver inte. Jag börjar nog komma in i en såndär jobbig period igen. Även om jag egentligen bara borde känna lugn och harmoni. Gaah, sånt här gillar jag inte alls.


Men ja, what to do? Uthärda som vanligt.


Idag har vi varit i Timrå, fått leverpastejsmacka och kaffe. Sen var vi på Media Markt och kollade läget lite.. Sista klappen - Check!

När vi kom hem så tvättade vi sista tvätten, bäddade rent i sängen och var till Em och fick oss en kopp kaffe.

Nästan nyss kom vi hem, M står i duschen nu och jag har nyss kommit ur den. Vi var ju tvungna att lägga nyduschade i en nybäddad säng i ett nystädat rum som doftar utav liljekonvalj.


Nu ska vi se Dexter. =) Snart är det klart och då är det bara att abstinensvänta tills alla andra serier drar igång igen.


Ja, jag hoppas att ni andra känner "det" och jag hoppas att jag kommer att få göra det, lite gärna helst innan man ser granen hos Mormor.


God natt och God jul, önskas Alla.


Av Elin - 20 december 2008 17:05

Just nu, i skrivande stund ligger jag i sängen och kollar på Dexter, det är sjukt bra. I denna säsong (3) så delar Dexter med sig av sina hemligheter. Snacka om att strula till det rejält!


Okej okej, det har gått några dagar sen jag skrev, ska försöka få till det.


Torsdag: Mådde illa, åkte till stan.

Hade M´s bil efter han åkt på jobbet. Va i birsta och köpte en julklapp sen in till stan för att leta efter fler på stan med Bella. Det gock väl sådär.

På kvällen (innan jag skulle hämta M vid halv 1 på jobbet) så fyllde jag min nya mobil med 209 handplockade låtar. :) Senare gick jag och mötte en mindre glad Em, hon snorade på mig och jag kastade morötter och dip i hennes ansikte.


Fredag: M min älskling var ledig så vi sov länge, sen åt vi frukost på Waynes.

Efter det letade jag efter ett linne att ha på mig på juldan. Tror jag hittade ett överkommligt. Påvägen hem så slog det oss att vi ville "hitta på ngt" så vi bokade en bana på Olearys bowling men innan käglor skulle fällas så skulle vi på systemet i birsta. Väldär så fick jag en smärre stroke efter en titt på kvittot och utav tyngden på mina 3 påsar inför juldan!

Gaah.

Vi ålte tillbaka hem, åt lite taccos och spelade kort sen bar det ner på storgatan och bowlingen.


Lördag: (idag) har jag inte ens klivit upp ur sängen. Jo förresten det har jag. När jag gjorde i ordning rester från igår och när jag hämtade 2 piggelin glassar. M är och tränar fotboll och kommer väl hem om en stund. Det sedvanliga smset från Empa kom för en stund sen; Ska ni dricka ikväll?

Svaret på den frågan är nog; Mina 22 flaskor ska förtäras, men inte ikväll.



Jaja, nu har jag uppdaterat iallafall. :)


Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards