Alla inlägg under juni 2009

Av Elin - 30 juni 2009 20:24

.. känns sommaren äckligt välkommen!

David Guetta ger mig sällskap när jag inte sitter och snackar skit med folket här på bergsgatan. (Förmodligen så kommer jag uppskatta det mer när vi tagit ett steg längre bort.)


Vinet är rosa, fint och mjukt, likt vinden som sveper in tillsammans med skuggan över stan, ännu visar termometern 28 grader celcius.

Idag leker livet om man bortser från de fruktansvärda blossor som infinner sig på mina tår, endast de svarta kilklack-pumpsen underkommer dessa, till min stora lycka.



Nu ska jag forstätta värma upp inför min egen lilla invigning av Gatufesten, fem dagar väntar mig och de mina. Detta ska bli änglalikt, om bakfyllan håller sig på andra sidan jorden.


Avslutar med ett litet låtcitat:

"Be you angels?"

 "And we said NEJ! We are but men."

Av Elin - 30 juni 2009 14:33

..she can´t walk but she´s tryin´. - Vilken låt, kan ni det btw?

En fin bit äre iallafall. O den där raden stämmer bra nog in på mig just nu.

Hade fitt-flopps igår, fick skavsår, letade rätt på fin sandalerna, fick skavsår av dem idag. Vart ska det här sluta??


Vi har lämnat Tynderö och gäddjäveln åt sitt öde. Sista dagen i stugan så såg jag bäbisen, så nära att jag kunde tagit upp denne med handen men tänkte att "han ska få växa till sig så jag kan dra upp han när han är stor". Så när sensommaren nalkas så ska han fan få smaka på vobblern!


Det är tisdag idag, igår så var jag ner på stan en sväng och pratade framtid med Jens, det ser bra ut men jag ska inte ta ut något i förskott, hoppet är  det sista som lämnar mig, även om det är ute här på bergsg.

Efter det så gick jag tillbaka till tvättstugan (skönaste placet to be) och sen kom Mackan hem, brassade på Boa och köpte så mycket att jag vart mörkrädd, är även tveksam över om det jag inhandlat kommer räcka för att bota trängsel, köer till bajamajjor, köer in till öltälten, trampningar på fötter och allmän fustration. Jag hoppas det, fullast.nu ska jag vara och de ska bli så jävla kul, länge sen jag var såhär taggad iaf!! man kanske skulle haft lite resorb också?


Kött och grönskaker finnes i kylen, grillen står redo på ballen och solen lyser med sin närvaro, ur högtalarna kommer mammas låt; Dance into the light med Phille. Blir man mer sugen än såhär, varför är trumpeten ett bra sommar instrument??

De kör flintastek almost giveaways på Willy´s, 29 kr/kg va där igår och fyllde på frysen. Det blir nog till å grilla resten av månaden, vi har fläskfile, kyckling, grönsaker, flintastek, kabanoss o annat crap som säkert går att grilla. =)


Gud va jag kom av mig, vart va ja, igår - match - Marcus, tre röda fick de i laget. Kul match. Mot svartvik o jag kom sent också.

Idag har jag varit på stan med Cilla, stor som ett hur är na. =) Vi åt i daltonstältet så nu är man pank också, 80 spänn för en burgare. Det är inte gratis de, 100 spänn med dricka. Vare värt de? Nej men nu har jag gjort det också, obligatoriskt.


Ska väl sätta igång med middagen också, pasta och köttfärssås, hoppas de blir över, isf finns det en bakis-middag inför de kommande dagarna i kylen, vore toppen faktiskt. =)


Näe nu håller jag på att bli som en sån bloggare man inte gillar.. Idag har jag.. bla bla bla..


Adjösss!

Av Elin - 26 juni 2009 16:21


Det är sååå härligt ute på tynderö, idag har solen gassat och vi har badat i den nyinförskaffade poolen. Sweet med sweat!


Vattnet har dock varit iskallt och vi har gjort allt i vår makt för att få det varmare, t.ex kokat vatten och hällt i, tömt varmvattenberedaren åtskilliga gånger på 30 liter i taget, tömt mormor och morfars vattenberedare åtskillilga gånger, även där på 30 liter åt gången. Sa jag att det går 2300 liter i poolen? Sen har vi tömt vattenslangen gång på gång på varmvatten eftersom den legat i solen. All for nothing! Solen hjälpte inte ens oss badsugna på traven.


Efter många om och med, tveksamma stunder om jag ska i eller inte så var det dags för lunch. Vi gick till Holmö Café och åt varsin Holmö-special. En äckligt ruskigt god macka med någon sorts havsmix, sallad och räkor på. Idag var det så varmt att jag inte ens orkade äta upp den, shame on me!

Men efter promenaden dit och hem så var det fan i mig dags att slänga sig i poolsatan, o helvitte va fint de va! Kallt till en början men vi lekte oss varma och gjorde strömmar. Marcus fick en kallsup och jag tömde den nästan när jag vart tvungen att spotta mycket (mer eller mindre kräkas) efter allt skit jag drog i mig.


Gammgäddan då? - Tänker ni. Ja den där jävla myglar gäddan är säkert död eller så har han gått upp på land för inte fan är han i vattnet iaf. Då skulle jag fått upp saten igår när vi var ner och kastade lite.

Ikväll ska jag släppa bomben, jag ska ta med mig DRAG ner, något ska jag väl lyckas släpa ur vattnet, något annat än sjögräs.


Näe nu ska jag kika runt en sväng och sen be Marcus aka Kräftan smörja mina kremerad axlar med vita blomman - maris mirakel medel. Kletar man på de så försvinner allt på en gång. Ett "påklet" på ett myggbett sen försvinner bettet och kli-et. HELT JÄVLA OTROLIGT. =)


Anyways, fotboll ikväll. =) Det kör vi på!

Av Elin - 25 juni 2009 12:16

Möjligheten finnes att vi kanske beger oss ner till havs (ja det är havet) och söker oss in i vassen ikväll för att ge oss på gäddfan men inte nu, inte i solen.

Det orkar vi ju såklart inte. Solen gassar och vi har för en stund sedananlänt ut till stugan. Vi har köpt en pool, en stor sådan, kommer förmodligen INTE bada i den förrns imorgon då vattnet är vatten och inte is.

Men den står utanför och bikinin ligger i väskan, prognosen säger sol hela veckan lång. Ja tack!


Nu ska jag inte sitta här inne o glo, jag ska äta en varmkorv och sen tvinga på mig bikinin. =D


Hejja Elin - friskt humör, buken hänger utanför!  Gud va det stämde in på mig kände jag..

Av Elin - 24 juni 2009 19:53

.. kod ; Klarblå och solsken. Idag har det varit för varmt för mig att kämpa upp gammgäddan.


Vi har tagit det piano i solen med lite yatsy (som jag förlorade) och skitsnack. Jag och Mari gick en sväng upp till Lagår´n och kikade lite, väldigt mycket fina saker, bland annat en "sittmöbel" i smide med "tak-himmel" väldigt svårt att förklara men den var hur fin som helst..


Just nu är jag och Marcus inne i stan för en uppbackning av lättare kläder men imorgon är det vi som beger oss, rätt ut igen. Myggfönster ska installeras och pool ska medtagas. OM, jag säger OM vi inte hänger i/vid den hela långa dagen imorgon så kanske jag kan locka till mig gäddjäveln med fötterna ute i vattnet, inte för att jag vill men han ska upp!

Jag har resten av veckan på mig.


Jag ska lyckas, måste bevisa för morfar´n att jag minnsan kan och SKA så han slutar skryter om att han nyss såg den eller hur många av gammgäddans syskon han drog upp (och naturligtvis släppte) "häromdan. Nu få de va NOKK!



Vi kanske hörs imorgon, om jag inte blir uppäten av gäddan eller myggen. De är farliga i år, jag går bara och väntar på att få se ormen. Hua.

Då springer jag förmodligen in till stan igen. =)


So long Suckers!


Av Elin - 23 juni 2009 21:40

Sitter just nu ( i peroidpausen) och grunnar över vad jag gjort för fel. Inte ens en jävla sketen aborre har jag dragit upp. Jag såg en men han väääägrade nappa.


Spiggen (ytterst liten fiskart som inte ens kan gapa över kroken) åt upp masken. Gäddan har jag inte sett röken av. Även fast vobblern ser så god ut att fiskmåsarna tillochmed är sugna på den.


Men ja: Ingen gädda än så länge. Solsken har jag fått och myggbett. I massor. Mari hade nått voo-doo-stift som man kunde kleta på och vips så slutade de klia och de försvann näst intill helt och hållet. Knepigt men effektivt! Tror dock inte att man kan kleta de där i hårbotten, annars hade det varit kanon..


Vi har det bra och äter götta hela tiden. Kompenserar detta genom att bränna kalorier till och från alla PERFEKTA och SUPERGIVANDE fiskeställen.



Det kommer mera, men inte idag.


Hej så länge!

Av Elin - 22 juni 2009 15:52

Svaret är Niklas Erik Johan!

Jag svettas som en gris fast solen inte ens skiner.

Jag är extremt yr i skallen ocg har varken tid eller lust.

Nu ska vi snart åka ut till söråker och titta på marcus match, sen åker vi till tynderö, till marcus stuga och softar på.


Tänkte dra upp storgäddan i veckan.


Av Elin - 10 juni 2009 12:22


Ibland glömmer jag bort att även jag är en person utan dig.

Jag förstår inte hur jag har kunnat gömma mig själv i lyckan?


Tvåsamheten är underbar, helt fantastisk men sen då?

Just nu är jag ingen förutom din, svag men ändå stark.


Jag älskar dig, du älskar mig men vem var det jag var nu igen?

Jag har blivit formad, motvilligt men ändå frivilligt.


Här ska hittas tillbaka till den tjejen du såg mig som för 1½ år sedan.

Jag ska hitta henne och visa det du glömt att jag var.

Visa vem du föll för, visa mig själv vem jag är. Vem jag vill vara.


Den tjejen som vann dig och ditt hjärta.


Jag älskar dig älskling.

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards