Alla inlägg under maj 2008

Av Elin - 30 maj 2008 14:13


Hur har vi det då?

85 grader i köket och cirkus hälften i serveringen, man blir överlycklig då någon sitter ute och äter och man har nöjet att servera dem för att få en nypa luft.

Mina fötter badar i skora och hela jag är glansig, sexigt va?


Det är fredag idag, imorgon ska jag på bröllop och sedan till min egen blivande make i sundsvall. Han kommer att vara full, det får han så gärna vara eftersom jag också är full, av glädje då jag är med honom.


Lightly, beside the green green gras.

Swing swing, swing that spinning step. You wear those shoes...

Spännnade det kommer att bli imorgon alltså, plus att jag kommer att vara fin. :)


Nu ska jag göra något vettigt medan jag längar efter kärlek, svalka och lördag den 14 juni. På återseende vänner.


Kärlekm, Elin.

Av Elin - 29 maj 2008 15:26


Här är man, tillbaka bakom baren på the place to be, bykrogen fränsta. The iranboss är borta och jag och VD:n håller i trådarna, allt går som på räls, det är aldrig kul här men jag känner att vi faktiskt småtrivs tillsammans. :)


Jag saknar M men jag känner ändå att jag kommer att klara tiden ifrån honom när jag vet vad som kommer att hända sen! :) WTAI!

Fatta, jag och sprit och sen M och Foo Fighters! KING.

Vi har bokat, och plockat ut våra biljetter till 1½ timmes eufori i sthlm.

Frågan är bara om biljetterna kommer att glömmas hemma alt. slarvas bort innan vi ens kommit iväg!? Crazy! Om de gö det så dödar jag nån!


Jaha, annars då?

Jo luggen ligger fint, jag har varit på dagis de två dagarna innan denna, i helgen så kexade jag ner en uteservering och hade dödsångest dagen efter.

Grejen är den att jag kan dricka sprit, sanningen är att jag är för bra på det!


Vidare så ska jag sjunga i helgen, tillsammans med Tobias gitarrist.

Spännande, kan bli kul eller inte. Jag får ångest när jag kollar på filmen från i fredags när Em spelade in mig. Fy fan, och hon säger att hon ryser och att hennes mamma grät. Förmodligen inte av välbehag...

Det är ändå skönt att veta att man rört någon när man var omedveten om att sovplatsen senare under kvällen skulle bli toalettgolvet i en ungkarlslya.. :D  Nu skulle man haft bilden Ida alltid hade med sig ut förr, ett skrynkligt urklipp ur en tidning på "Herr Ågren" som alltid hade det värre...



End of story Im keeping my glory.


Av Elin - 22 maj 2008 22:50

Först när vi älskat en människa får vi se dess inre jag.

När vi känt smärta så ser vi vårt inre jag.



Av Elin - 22 maj 2008 13:17

Tre namn du går under:

  • Elin
  • Ella
  • Fyll-Ella


Tre saker som skrämmer dig:

  • Sprutor.
  • Tanken på att förlora någon av mina nära.

  • Ovisshet.

Tre saker du har på dig:

  • Klänning.  
  • Hörlurar. 
  • Glasögon.


Tre saker du tycker om:

  • Kissa när jag är riktigt kissnödig.
  •  Att skratta med andra. 
  • Fart.

Tre saker du ska göra den närmaste tiden:

  • Röka.

  • Åka hem från skolan när Em har gjort sitt prov.

  • Slå på min älskade laptop och försvinna in i seriernas värld.

Tre av dina favoritlåtar just nu:

  •  Moving to New York - The Wombats

  • Sun Goes Down - David Jordan

  • Vill ha dig - Kristian Anttila

Tre saker du verkligen vill ha:

  • Värme.. 
  • Obegränsat med pengar.
  • Närmre till närheten!
 
Av Elin - 22 maj 2008 12:47

Vad innebär då detta?

Jo att M ska vara full och jag ska vara nykter och föregå med gott exempel, men han får vara i vilket tillstånd han vill bara jag får träffa honom lite..

Veckorna går oerhört jävla sakta när vi är ifrån varandra!!


Jag är iallafall på skolan, har gjort klart en hemtentamen i Psykologi. Jag är duktig. Det kan ingen ta ifrån mig.


Jag har ont i magen och det värsta är att jag är glad för det.

Av Elin - 22 maj 2008 09:39

Idag tänker jag på Lilleman.

Han är inte så liten längre men han är, och kommer alltid förbli min och endast min lilla lillebror.

Av Elin - 21 maj 2008 20:27



Hejsan Alla!

Ni kanske undrar vad som får tiden att gå, vad som gör att mina dagar passerar som bilar på autobahn?

Det ska jag nu berätta för er.. Den senaste tiden har jag haft några "typiska" dagar liknande de som följer;


Marcus-Vardag:

M lämnar mig ensam på morgonen, jag gråter blod vid 20 over 8 då grannen ALLTID slår på Gimme More med Brittan. Efter det gör jag flertal desperata försök att somna om, ibland fungerar det.

Förmiddagen ligger jag antingen i sängen och tittar upp i taket eller befinner mig på sundsvalls gator med någpn klämmig vännina.

Vid två - tre tiden börjar jag plåga mig själv upp för backarna hem till M.

Mat? Ja antingen så gör jag något typ när M kommer hem eller så funderar vi tills vi kommer på vad och vart vi vill äta.

Eftermiddagen och kvällen hånglar vi med varandra, dricker kaffe och kollar på The X-effect på Mtv.

Sen när mörkret lagt sig skulle bara gudarna veta vad vi sysslar med, M pratar i sömnen och jag snarkar.


Helg:

Jag är full och bakis. Äter och mår illa, är utomhus.

Umgås oftast med folk fast jag inte vill, ett återkommande scenario är att jag och mina kära befinner oss på stan eller i Birsta, den ena mindre bakis än den andra. Men det är skönt att faktiskt göra något när man är ledig.

Förmodligen så gör M vad jag vill för han har dåligt samvete över hur han betedde sig dagen innan. Det utnyttjar jag till fullo.

Han ska äta, andas och leva ångest som han beter sig mot mig, sin jämlike.

Sin underbara, fulländade för att inte tala om gudomliga människa till tjej.

Okej, okej, tillbaka till helgen.

 Ä det händer inget mer, vi ligger och svettas på varandra bara.


Vanlig-Vardag:

Jag vaknar av att klockan ringer, stänger av alarmet och hoppas på att Linus inte är vaken.

Kliver upp, äter frukost som består av en cigg.

Fixar mig och plockas upp eller plockar upp medmänniskor för att åka på skolan. Väl där är jag flitig som fan, får saker gjorda och åker alltid hem vid lunch.

Kommer hem, slår på burken och börjar okynnes surfa. (Som jag förmodligen gjort hela förmiddagen på skolan)

När jag känner mig nöjd med det så brukar jag tvätta eller städa eller nått som känns bra för stunden. Hushållssysslor känns bra för mig ibland på dessa vardagar. Just nu håller jag på att tvätta, igår städade jag och lagade mat..

Sen kommer kvällen, då lägger jag mig och kollar på tv eller nått skoj på burken, serier eller film..


Idag är en vanlig vardag och nyss såg det ut såhär;



Av Elin - 21 maj 2008 15:02


Hur du lyckas;

  • Ha flottigt hår.
  • Lukta svett.
  • Bit på naglarna.
  • Använd kläder som inte matchar.
  • Drick äckligt kaffe ur selecta-maskiner.
  • Använd keps.
  • Använd INTE hörlurar vid offentliga datorer.
  • Drick alltid ur 5-kronors-trasiga-i-kanten-ikea-muggar.
  • Ha på dig röda glasögon.
  • Ät GI-bröd med leverpastej på.
  • Snusa och rök.

 Viktigast av allt! : 

 Följ alltid mitt exempel, då lyckas du skrapa ihop en suverän 10 sidig uppsats som Jehovas Vittnen på några ynka timmar.

Jag är hemma nu, åkte på skolan vid halv 10, var hemma 14.

Känns som jag suttit mer på facebook än jag skrivit i word idag men ändå, jag är en stjärna och det kan ingen ta ifrån mig.


Påfyllning av kaffekopp och byte av smutskläder i tvättmaskin!

På återseende.

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards