Alla inlägg under april 2009

Av Elin - 24 april 2009 19:49

Nu har vi precis kommit hem från Timrå, där har vi ätit gott, druckit gott och diskuterat sambolag och försäkringar. Vi kom fram till att det finns många fula fiskar i detta hav till samhälle.


Sitter just nu i vårat commandcenter och dricker en "ny" cider. Peach Melda heter den. Ganska god, sommrig och det tycker vi ju om.

Senare blir det väl till att gå upp till Empa och Mattias och snacka lite skit. Förmodligen kommer Marcus och Mattias spela tvspel och vi spela kort på sidan av. Det är ungefär så bra som det kan bli, de skulle haft ett lite högre vardagsrum så man slipper sitta som en hösäck.  Men ändå.


Lyssnar på Fakebook på spotify också, den är ganska bra faktiskt.

Skönt att den finns på spotify, skönt att spotify finns.

Skön fredag över huvettaget!


Det känns konstigt att säga så här (på sentimental kvarten i början av en salongsberusning) men jag längtar lite hem faktiskt. Inte bara till fina vänner och deras barn eller bara deras vänlighet, nej inte bara därför, jag längtar lite hem till den familj jag fördelats, Linus och Mamma, det är bättre nu.


Kanske börjar vi samarbeta istället för att undermedvetet motarbeta varandra. Nej, nu går det. Jag kan känna lugnet mitt i stormen.

Det är underbart om än inte trivsamt. Kanske blir det så att mina barn får en egen Marianne, världens bästa mormor. Jag hoppas det. =)

Det känns faktiskt konstigt, det är skört, det förblir nog så, men jag nöjer mig såhär om detta är vad det blir. Det kan bara förbättras härifrån.

Jag är kluven men på något konstigt sätt nöjdare med det vi har än någonsin.


Jag har världens bästa förhållande och jag vill aldrig vara ifrån Marcus men ändå kan jag för första gången längta hem, hem till ljunga. Det har varit ett ställe jag snabbare än snabbt alltid flytt från och nu när inget tryter någonstans vill jag hem, inte för att jag har något som kallar utan för att jag vill vara där. ÄNTLIGEN längtar jag hem.


DET var fan på tiden det!


Nog om denna hyllning till mitt hem. Nog med bloggandet för nu.

Kanske att jag blir ännu mer sentimental senare men då måste jag nog be Marcus lösenordsskydda burken, kan ju inte dela med mig av allt, då försvinner jag. Stark är något jag väljer att vara, samma sak med ärlig men när det försvagar den jag är så är det aldrig bra.


Var den du är, försök inget annat!

With love // Elin Viktoria



Av Elin - 24 april 2009 15:43


Idag är en ny dag, dagen som var igår har trippat vidare till kategorin "Historia" och idag är en dag som ska ristas in i våra liv.

Vad har dagen gett idag?


Jag är frisk, solen skiner och jag har blivit bjuden på årets första mjukglass. Förra året var det jag och Marcus som tog den tillsammans, detta året hade Malin den stora äran att dela denna stund med mig.

Empa och Mattias var också med ner på stan, egentligen så var det jag som från första början följde med dem ner.

Vi fikade på City Café och solade, denna gången svimmade jag inte, jag spydde inte. 1-0 till mig UV-STRÅLNING!!


Jaha, sen då? Jo vi gick på stan en sväng Empa och Matte skulle in överallt, jag njöt mest av värmen. Klagade några gånger men det hör väl till, man klagar alltid på vädret. Att tillägga börs att jag även hyllade solen och dess strålar. Sen mötte vi Malin för en glass, snackade lite gojja sen gick vi hem.

Och nu är jag här, ligger så gott som naken i sängen och svettas fortfarande. Sweet.


Marcus kommer snart hem från jobbet och hämtar mig, vi ska till Timrå och få grillat, det ska bli jätte gott, verkligen jätte nice. Hoppas det ligger eftermiddagssol på ballen där för då ska jag låååångröka sen. =)


Näe, snart är det sommar, då ska jag ta med mig Linus och hälsa på mormor, gå ner till sågtjärn och bada litet. Va mysigt! Dricka kaffe hos mormor. Bara det att gå dit barfota är ju guld.. =)


Niu ska vi åka ! Hejja!

Av Elin - 23 april 2009 19:14

Lite bilder från helgen som va, cirkulerar gör jag, Em, Liset, K och Sara. Sen förstår ni väl att söndagen räddades av Viking och AnnaMaria va? De var alltså inte närvarande när jag var näst intill för berusad. =)


Av Elin - 22 april 2009 17:57

.. så sitter jag här i sängen med en bultande huvudvärk.

Jag gick och la  mig ( det var väl bäst det, Em) somnade som en stock och vaknade när Mackan kom hem. Nu gör vi mat, det ska bli gotta. Tzatziki aj lav.


Inga bilder ännu heller.. Men det kommer, nu håller väl ni på att stört dör eftersom jag skrivit två inlägg på samma dag, när hände det sist liksom?


Hej igen!

Av Elin - 22 april 2009 12:18


I helgen så var jag i fränsta, hos Kim och Angelica, det var trevligt.

Skulle åka till AK och Shellan och ta en korv, de vart inte så. Skulle höra av mig till Angelica om krubb, de vart inte heller. Jag flydde fältet inte folk ens hade vaknat till liv. Det var gotta för mig att smyga mig iväg för att mysa med Viking innan jag åkte också.


Väl på festen så fick jag höra "jag önskar jag kunde vara som du i min blogg, ärlig", såhär är det. Att vara ärlig är inte alltid min starka sida, jag sätter mig i sittsar som ingen jävel vill sitta i, de gånger jag är ÖVERärlig och berättar sanningar som ingen vill höra så är det inte så kul alltid, men ändå. Det är sanningen, jag vill aldrig ljuga eller vara den som håller truten om saker folk förtjänar att höra, vare sig de mår bra eller bättre av dem.

Det är inte så att jag är elak på något sätt men folk tycks ha den uppfattningen att alla inte behöver veta sanningen. Det tycker jag är fel.

JAG VILL ALDRIG VARA DEN SOM FLYTER MED STRÖMMEN AV LÖGNER.


Det finns tydligen en gräns som heter duga, inga gråzoner utan svart eller vitt. Bra sanningar eller dåliga sanningar. Inga halv-bra sanningar.

Antingen så finns det sanningar som (i detta fallet) får folk att bli rörda till tårar, den sorts ärlighet som trampar på jantelagen så det sjunger om det. De sanningar jag är stolt över att få dela med mig av är de där jag verkligen kan få folk att förstå att jag beundrar dem, att de kan vara stolta över den uppfattning jag får av dem.


Sen de sanningarna som får folk att hata mig, men då kan jag skylla på (intala mig själv) att de är trångsynta. WHY BLAME THE MESSENGER liksom, om deras pojkvänner ligger med andra så förtjäner de att få veta de, jag skulle för allt i världen vilja höra det. När det kommer till kritan och sanningen kommer fram så kan man hoppas på att hatet går över till likgiltighet. Annars bryr jag mig inte så mycket i efterhand. Bara en släng av ångest flyger över mig sen är det bra, jag har i vilket fall som helst inte gjort något fel.


Folk är fan inte klok egentligen.


Det finns en tjej, jag läser hennes blogg, hon vet att jag läser och hon läser min. Detta är till dig, jag skriver inget namn men du vet att jag varit på dig angående detta förut. URSÄKTA ALDRIG DINA EGNA ÅSIKTER. Och om det värker inom dig, folk runt dig gör fel och är idioter enligt din mening så gör din röst hörd istället för att fly fältet och gömma undan din ilska.

Vafan, stå för fan för det du bär inom dig! Det behöver inte bli tredje världskriget bara för att man är ärlig mot folk i sin närhet. Antingen kompromissar man ihop en lösning eller så är man inte vänner. Och med det menar jag inte ovänner, man kan ha en proffisionell relation utan att tycka om varandra.  Kom igen nu, jag vet att du kan. Du är bra! Hejja dig!



Nu får känslosvallandet ta slut, ja orkar inte med mer neg-Elin, gör ni? Inte egentligen va?


Idag ska jag och Empa slita oss från kortleken och gå ner på två bleka kompisar och bättra på min hudcancer. Jag är helt övertygad om att mina leverfläckar är onormala men jag vågar inte uppsöka någon som kan bekräfta detta så jag väntar lite till med det. Kanske om jag skulle få ett annat ärende på sjukan att jag kan fråga lite lätt.


Cellprovet är taget, jag klarade det. Det gick så pass smidigt att jag fick med mig 18 p-ringar på papper därifrån. När man va liten så fick man ett bokmärke och nu får man p-medel. Fantastiskt vad tiderna förändras! =)


Imorgon så ska jag faktiskt på sjukhuset, jag ska dit i clowndräkt och in på barnavdelningen och göra korttrick. Näe nu ljög jag, jag ska dit och hålla Josse sällis, när jag ändå är här i stan så kan jag väl herre gud åka dit och hålla jänta sällskap. Jag känner på mig att det inte kommer bli så mycket aktiviteter i form av kortspel utan mer munspel.


Nu hostade jag upp 3 liter slem, går och spottar nu så hörs vi något framöver! OCH JA, jag ska lägga upp bilder! Hej så länge!

Av Elin - 14 april 2009 23:08


Så är det faktiskt, den avslutades med ångest och tunga andetag.

Varför tänker ni, därför! svarar jag.


Ja jag ska uppdatera mer och ännu bättre det är bara det att jag fått dille på Supernatural, som jag och Marcus lyckats synka. (Tro det eller ej!)


Just nu är jag dock i Lilla P, ska göra prov imorgon, inte vilket som helst heller, jag ska göra det provet som avgör om jag måste kidnappa Viking och låta AnnaMaria (och naturen) ha sin gång.

Det berömda cellprovet, men vadå, klarade man teoriprovet till körkortet (med nöd och näppe på första försöket) så tycker man ju att man ska kunna få godkänt på detta med? Ännu behöver man väl inte annulera sin fertilitet?


Just ja, det lurar ju en "utmaning" som kräver att man ska skriva ner 5 saker man vill åstadkomma under 2009, sånt jävla "The Secret" dravel ställer jag fan inte upp på. "Så mycket att göra och så lite tid" som jag alltid brukar säga. Om ni inte vet vad The Secret är för nått så googla då, era inkompetenta LOW-LIFE´s! Sånt ska man veta, OM man är streetsmart. =P


Näe, whats up pussycat - waaoo waao waaoooooó.

Inte mycket på tapeten, ungefär lika mycket som om det inte skulle finnas nå tapeter alls. Jag har fått nys om en ny bok, note to self - MÅSTE LÄSA! (Tänk HippHipp för att komma ihåg bokens namn). Jolanta (vau äer de föur pennah soum kåååstaaarrr 50 krronåour? JAAA DE Ä KUHULSPEETCH) men detta får ske efter jag läst klart de böcker jag köpt men inte tagit mig för ännu. Just nu är jag på 14år till salu, efter den så ska jag läsa djungelbarn som jag velat läsa i säkert 4 år men aldrig hittat på pocket. NUUUU har jag den! I lööööv pocketshop!


Nu får jag väl ändå ta och ge mig? Detta skulle bara bli ngt litet men som vanligt när jag har med saker att göra så eskalerar det!

De barkar alltid, alltid. Slår aldrig fel. Hmm.

Aaamen, kanske vi ses och hörs imorgon, måste upp med frillan efter strikta påtryckningar! De kommer de kommer.



Sista ordet: Är du en bög i en bur? (Näääe) BÖGEN ÄR LÖS, BÖGEN ÄR LÖS!!


Av Elin - 11 april 2009 12:33

Nog för att jag inte hade någon stövel på spisen men jag har ju för fan skor fulla hallen. MARCUS hare kom däremot men han har gömt Marcus ägg, på höga höjder. Det är allt jag vet.


Jag förstår inte vad jag gjort för fel, Marcus fick men inte jag. Vi kan ju konstatera att han är en dålig egoistisk pojkvän, som vetat länge att jag köpt ett ägg till honom. Så nu var det sagt! =)


Men ja, jag kan ju gå och duscha eller nått annat medan han snaskar på sitt påskägg. Glad (?) Påsk.

Av Elin - 10 april 2009 16:52

.. jag tror det är första gången jag är med om en mer tråkig än kul fredag.

Alla är hemma på byn och myser på i solen, själv sitter jag uppe hos Mattias och Empa och lyssnar när nördarna spelar fifa, känns lagom kul. Empa har just gjort en smörgåstårta, sjukt inspirerande. Jag vill också göra en sån..

Det får bli nästa veckas bestyr.. Eller nått.


Jag förmodar att alla ska på mittis ikväll, men vad vore väl en bal på slottet? =D haha. Jag har ändå inte råd, är mest bara glad över middagen som väntar imorgon hos svärpärona! Ska bli sjukt nice att slippa laga maten för omväxlingens skull. Dessutom väntas finväder och jag har 10 cider att lapa i mig. Känns som de också kan vänta.. Men ja, jag vet inte.


 Hurrni, six feet under, ska det va nått de?

Har raderat 43 GB CSI från hårddisken så nu måste ngt annat ses på!


Undrar om det blir parmesankyckling för oss sen, kanske vore nått de?

Ska nog gå ner till M´s crib och ta fram kycklingen nu.


Jaja, har delat med mig lite nu, så ingen kan klaga.. =)

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards