Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Den lyckliga känslan varade ju länge. Sa hon med ironisk röst.

Av Elin - 9 januari 2011 20:13


Hon känner vinden efter ryggraden, frosten biter och hon springer för att rädda sitt liv.


Hon vill inte veta, hon vill inte höra.

Hon vill inte tro att det är sant. 1,5 år har känslan funnits för någon annan.

Tjejen har ödslat sekunder, timmar, veckor och månader på någon som gjorde sitt val för länge sen.


Nu är det dags för henne att jobba sig upp från botten igen.

Nu ska hon borsta av sig förlust nummer 2, den jobbigare än den första.

Hon måste möta sin nemesiss var eviga dag och vara stark.

Inte skrika och slå.

Den känslan får hon inte ge utlopp för, den måste gömmas.


Hon vet inte hur hon ska göra, hur hon ska vara den större människan.

Tjejen vill ha hjälp från de högre makterna, hon undrar hur man når dem.

Denna dam har fått den största av de allra största bekräftelserna och den svider som salt i det djupaste av fula köttsår.


Hon visualiserar sånt hon inte vill se, tänker tankar hon inte vill tänka.

Hon vet inte hur hon ska få bilderna ur huvet.

Tjejen vet inte hur hon ska kunna svälja klumpen i halsen.

Hon har ingen aning om någonting längre.


Det jag kan säga till henne är att hon är ju fin. Hon är så bra.

Hon får människor i hennes närhet att må bra, hon är älskad.

Jag vill inte att hon ska känna att hon är ensam med sina jobbiga tankar om sig själv. Flera fina vänner står och väntar på att ta emot henne när hon faller.

Hon är inte till någon last, de vill hjälpa henne.

De tycker om henne.


Hon måste bara förstå att hon faktiskt är värd något.



 
 
Emma

Emma

9 januari 2011 20:34

riktigt vackert skrivet o:!

http://www.emola.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

9 januari 2011 20:47

Så lite så :)

http://www.emola.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

fröt

14 januari 2011 18:27

vi har en mjuk(hård)mage som man kan landa på när man faller. långa armar att plockas upp med och oändligt mycket med löööööööve. bara så man vet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 4 februari 2011 22:35


.. latsidan! Oj vad det hänt och inte hänt sedan sist. "Inte hänt" är kanske en tolkningsfråga också, med en negativ underton. Men ja, orka lalla på? Nepp! Vi tar ne som he kom tycke ja! Ingen brådska alls.. Jag är ju ung, ett tag till! hö...

Av Elin - 5 januari 2011 23:53

Jag kör en liten resume som alla andra också gjort i brist på annat.       1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Japp! Jag köpte mig en alldeles egen lägenhet. :)2. Höll du några av dina nyårslöften?Njae, jag minns inte om jag gav...

Av Elin - 23 december 2010 22:58

Jaha, varför det undrar ni?   Jo, för att jag kammade hem ett nytt jobb idag. Klockrent! 1 plats fanns det så man kan säga att jag vann första pris! ;)     Just nu sitter jag hos mamma och poppar hennes spotify medan hon klipper klorna ...

Av Elin - 29 november 2010 21:43

  En fjäril här, en fjäril där, lite sömnbrist och positivitet har väl ingen dött av?   När du hör det här ljudet *pling* vet du att det är dags att vända blad.         *PLING* ...

Av Elin - 23 november 2010 21:58

  Kvällen vart en total KNOCK OUT. Fan vilket jävla vrak jag är, på fler än ett sätt.   Tyvärr så är kaoset svårkontrollerat likväl som virvelvinden av känslor som susar runt i hela mig.   Klart jag vet vad som är rätt och fel men att eft...

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards