Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Resumerar mig lite.

Av Elin - 5 januari 2011 23:53

Jag kör en liten resume som alla andra också gjort i brist på annat.

 

 

 

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Japp! Jag köpte mig en alldeles egen lägenhet. :)
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Njae, jag minns inte om jag gav nått. Förmodligen så höll jag inte de jag gav isf!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, fö fan, de har ju sputat ut ungar till höger och vänster, tänker inte dra alla

men kan säga att det är typ bara jag kvar som inte har nå kids.
4. Dog någon som stod dig nära?
Ja eller nära, jag önskar att jag varit närmre när Marie gick bort..
5. Vilka länder besökte du?
Länder? Finns det fler än Sverige?
6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Inte direkt, känner mig rätt belåten såhär i efterhand faktiskt.
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Gatu-pest helgen. Den medförde jobbiga dagar och hösten var inte så skoj.
8. Vad var din största framgång 2010?
Jag kammade hem ett nytt jobb i tidig julklapp. JAG fick det! AWESOME!
9. Största misstaget?
Kanske att jag drog ut lite väl länge på hanteringen av saker som tyngde mig istället för att beta av dem direkt. Kanske var det ett misstag att jag inte kämpade mer för vad som var viktigt för mig.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Räknas alla monsterbakfyllor? Annars har det väl varit nån förkylning här och där.
11. Bästa köpet?
Lägenheten såklart och min fläskiga soffa! :)
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Lägenheten och Rocky.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, slutet på året var fantastiskt. Nytt jobb, bättre lön och nya rutiner inför 2011. Sen vart jag uppriktigt glad när Malin berättade att hon var gravid.
14. Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2010?
Hurts - Stay.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Oj, det har nog varit spridda skurar. Många nedgångar och svidande sår men samtidigt har jag varit oerhört lycklig över att haft så många fina, nya och gamla vänner som dragit mig ur de djupa dalarna och in i euforin igen!
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Handlat mer på impuls. Vågat mer! Hängt mer i naturen med Rocky.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Lagt energin på fel ställen. Fokuserat på det negativa och försvårat saker.
18. Hur tillbringade du julen?
Hos Mormor tillsammans med familjen.
19. Blev du kär i år?
Nej, inte ett dugg. Jag hade pojkvän större delen av året och självklart la jag allt krut på honom.

20. Favoritprogram på TV?
Jag har ju jobbat kvällar under hela 2010 så jag har inte kollat nästan nått på tv (mest serier på datorn) men jag MÅSTE ju givetvis säga "Ingen Bor I Skogen" på svt. Jävlar vilken satsning på Klungan. LOVE IT!

21. Bästa boken du läste i år?
Jag är ju den största av bokmalar så jag kan nog inte säga vilken bok som var bäst. En bok som fångade mig var "Den förlorade symbolen" av Dan Brown. Jävligt fängslande. 
22. Största musikaliska upptäckten?
Ron Pope, Hurts, Oskar Linnros. Listan kan göras oändlig!
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Jag önskade mig nog inget men fick det jag ville ha av M. Och av Bella. :)
25. Något du önskade dig men inte fick?

Nej.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag minns inte, men jag hade besök av de nära. Vet inte om det var på självaste dagen..
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, givetvis. Om allt inte hade skitit sig som det gjorde när det väl gjorde det.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Tjockt, kjoligt och blont.
29. Vad fick dig att må bra?
Rocky, mitt jobb och alla som hör det till, den betalda semestern & mina vänner samt mamma som verkligen visat vad hon gått för när det skitit sig för mig på riktigt. Tack för det!
30. Vem saknade du?
Katarina Olsson faktiskt.
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Kanske Mickey Rourke? Kanske Per Morberg? Kanske nån annan smutsig människa?31. Dem bästa nya människorna du träffade?

De fina människorna jag har träffat genom jobbet och de jag inte legat med på fyllan men ändå fick fortsätta ha kontakt med.  


Ja det var väl allt. :)

Nu ska jag och Rockan knoppa men innan det så tänker jag berätta en sak för er.


Jag är lycklig, belåten och tillfreds med mig själv.

Jag mår bra, jag trivs där jag är nu. Än behöver jag inte ställa klockan och kliva upp före sju för att jobba. Några dagar till innan jag blir ett vandrande lik vill säga!

JAG ÄR HÄR NU, jag klarar mig. Nästan alldeles ensam.

Helt själv. :)

 
 
Ingen bild

Anal!

9 januari 2011 10:15

"Eller nån annan skitig människa" Haha!
Jatg älskar dig! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 4 februari 2011 22:35


.. latsidan! Oj vad det hänt och inte hänt sedan sist. "Inte hänt" är kanske en tolkningsfråga också, med en negativ underton. Men ja, orka lalla på? Nepp! Vi tar ne som he kom tycke ja! Ingen brådska alls.. Jag är ju ung, ett tag till! hö...

Av Elin - 9 januari 2011 20:13

  Hon känner vinden efter ryggraden, frosten biter och hon springer för att rädda sitt liv.   Hon vill inte veta, hon vill inte höra. Hon vill inte tro att det är sant. 1,5 år har känslan funnits för någon annan. Tjejen har ödslat sekunder,...

Av Elin - 23 december 2010 22:58

Jaha, varför det undrar ni?   Jo, för att jag kammade hem ett nytt jobb idag. Klockrent! 1 plats fanns det så man kan säga att jag vann första pris! ;)     Just nu sitter jag hos mamma och poppar hennes spotify medan hon klipper klorna ...

Av Elin - 29 november 2010 21:43

  En fjäril här, en fjäril där, lite sömnbrist och positivitet har väl ingen dött av?   När du hör det här ljudet *pling* vet du att det är dags att vända blad.         *PLING* ...

Av Elin - 23 november 2010 21:58

  Kvällen vart en total KNOCK OUT. Fan vilket jävla vrak jag är, på fler än ett sätt.   Tyvärr så är kaoset svårkontrollerat likväl som virvelvinden av känslor som susar runt i hela mig.   Klart jag vet vad som är rätt och fel men att eft...

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards