Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Jag tänkte skriva om...

Av Elin - 12 juli 2009 22:48

.. tjejen jag en gång såg som en bra kompis, hon som sopade det vi haft under mattan under en 10 (max) minuter lång konversation under gatufesten.


Hon som var bra, som jag tyckte att jag hade givande samtal med, som jag kände att jag förstod, gjorde mig (mig av alla människor på jorden) mållös.

Nedvärderade mig och allt det jag trodde att vi haft till minus.

Satte sig själv på en tron av självgodhet och såg ner på mig.

Något som jag aldrig förvänatat mig av denna tjej.


Nej, jag TÄNKTE skriva om henne men jag känner att jag gör inte det.

Jag tänker inte bry mig, om hon nu känner att det vi haft varit värdelöst (om än borttappat) så tänker inte jag försöka återuppliva relationen.

Hon är inte min ovän men inte längre heller min vän. Tyvärr.


Istället skriver jag om dagen jag haft idag, helgen jag spenderat med min älskling. Vi har chillat, kollat på Grey´s och Entourage, gjort sushi och bara hängt. Idag fick vi ta igen allt slappande under föregående dagar.

Vi åkte ut (efter att vi fått liv i Mattias som var mest bakis i hela världen) till Tynderö och M´s päronsstuga, de kapade trä och rev och dona och vi städade.  Det var tungt och sticktes i händerna. Jag svettades jättemycket.


Liftade med Ricki hem till Lilla P och direkt efter anländing så gick jag till Maggan och fick mig en kopp alldeles för stakt kaffe. Peking sov som en stock men jag gick in och tittade på hans söta nylle. =)


Hon är imponerande, speciellt en dag som denna. Min AnnaMaria.

Hon besitter den mest imponerande styrka mina ögon skådat.

Jag är stolt över henne, hon gör allt så bra.

Även om hon slängs i det dunkla djupa vatten som lurar ibland så simmar hon uppåt ändå, utan någon jävla flytväst.

Jag finner inte ord som kan beskriva vad hon betyder för mig,

inte bara som vän utan som allt. (Å va klyschigt det där lät..)

Men jag önskar jag kan få lite av det sans och vett hon besitter så kommer även jag bli en bra mamma.



Nu ska jag ringa M och säga att han är cool som sett Transformers 2.


TTYN.

 
 
ak

ak

14 juli 2009 00:20

Imorn kommer Neo på dagis :)

http://annaK.webblogg.se

 
Ingen bild

AML

14 juli 2009 00:20

Ååh, du ska bara veta vad skönt det va att du va här igår! Och att det va just du, min vän! Ses imorgon! =) GodNattPuss!

 
Jennie

Jennie

16 juli 2009 11:19

Haha. Jag vet... Jag är för snäll. =P
Går det bra på jobbet då?
Känns skönt att ha semester, men är väldigt missnöjd på vädret.
Kramen! =)

http://tankaravjennie.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 4 februari 2011 22:35


.. latsidan! Oj vad det hänt och inte hänt sedan sist. "Inte hänt" är kanske en tolkningsfråga också, med en negativ underton. Men ja, orka lalla på? Nepp! Vi tar ne som he kom tycke ja! Ingen brådska alls.. Jag är ju ung, ett tag till! hö...

Av Elin - 9 januari 2011 20:13

  Hon känner vinden efter ryggraden, frosten biter och hon springer för att rädda sitt liv.   Hon vill inte veta, hon vill inte höra. Hon vill inte tro att det är sant. 1,5 år har känslan funnits för någon annan. Tjejen har ödslat sekunder,...

Av Elin - 5 januari 2011 23:53

Jag kör en liten resume som alla andra också gjort i brist på annat.       1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Japp! Jag köpte mig en alldeles egen lägenhet. :)2. Höll du några av dina nyårslöften?Njae, jag minns inte om jag gav...

Av Elin - 23 december 2010 22:58

Jaha, varför det undrar ni?   Jo, för att jag kammade hem ett nytt jobb idag. Klockrent! 1 plats fanns det så man kan säga att jag vann första pris! ;)     Just nu sitter jag hos mamma och poppar hennes spotify medan hon klipper klorna ...

Av Elin - 29 november 2010 21:43

  En fjäril här, en fjäril där, lite sömnbrist och positivitet har väl ingen dött av?   När du hör det här ljudet *pling* vet du att det är dags att vända blad.         *PLING* ...

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards