Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Vilket fantastiskt jävla skitväder!

Av Elin - 5 november 2009 22:13

Helt sjukt trist när det blåser/snöar/regnar från alla håll och kanter!!

Nog om det.


Här sitter jag, knappt men ändå på ett välplanerat sätt för att det inte ska göra allt för ont i arslet.

Varför?

   

Därför!

Vi får gratis gymkort genom jobbet och nu tänkte jag att det verkligen var dags att nyttja detta och körde därför igång med ett "kort" pass spinning på 45 minuter.

En annan gick dit med inställningen att 45 minuter kanske skulle vara precis vad man skulle klara av. Jo men hej!

Intensivt lunchpass för de som vill spinna på lunchen. Jaha, där satt jag. Höll på att svimma och kräkas efter en kvart, vilken syn för trötta ögon! Haha.

Men ja, nu när man kastats av hästryggen och landat som en kråka är det bara på´t igen!

Nästa pass blir på tisdag innan jag ska tattuera mig, det blir ännu en stressfylld ledig dag. Som denna!


Dagen efter min totalt värdelösa insats på spinningcykeln fortsatte med ett genomrus på hemköp. Inhandlade fil och ägg så jag ska kunna peta i mig frukost jag med, har hört att det ska vara bra att äta sånt också!

Efter denna turboshopping så kutade jag vidare hem, kokade ett ägg medan jag åt en macka och planerade hur jag skulle kunna duscha så fort som möjligt för att hinna till John Bauer där Jenny väntade.


I f-king made it. Även att jag skulle ringa Jenny när jag var utanför och ringer av misstag till Linda Eriksson, jag ba`: Vart är du, jag är utanför nu.

Linda: Utanför Gold´s eller vadå?

Jag: Nej, utanför skolan, vart är du då?

Linda: I bilen.

Jag: Vadå ser du mig utanför Gold´s eller?

Linda: Nej.


DÅ fattade jag att jag ringt fel. Även att hon drog till med Gold´s som ligger brevid John Bauer, då tänkte jag att det var Jenny jag pratade med eftersom jag just passerat Gold´s. Helt sjukt! Men ändå.

Väl i den svarta stolen utsedd till min för denna eftermiddag så fick jag en page.

Det vart toppenfint och jag är så nöjd bara med att slippa ha långt hår. Jag lessnar för fort helt enkelt.


      


Efter att frippan var fönad och färdigstylad så gick jag i regn/snö/blåsten hem.

Kul med ny frisyr då? Nej men ändå, jag fönade på den när jag kom hem för att kunna beundra den i sitt rätta element!


När jag beundrat klart så städade jag och diskade lite för besök var på ingång.

Det var Bella o Bollen som kom, det skulle färgas utväxt. Bollen hade nött/tappat sin päls så det blir nog till att tattuera utväxten där, men Bella, hennes utväxt lyste med sin närvaro och detta skulle jag råda bot på!

Sagt och gjort, är grymt nöjd med resultatet.

Jag är duktig på utväxter, så länge de är ljusa och ska bli svarta. =D haha.

Kan det ens gå fel då??

Vi bjöd på köpekakor och vetelängd, ugnen är inte inbakad ännu + att jag inte får plats med en pinal till i frysen. Piggelin glassarna är till och med instoppade strategiskt där utrymme givits.

Svaret är JA, Malin Hägglöf, vi drack kaffe ur de fina kaffeglasen jag fick av dig! De är goda att dricka ur! =)


    


Observera Bolles ögon! Please Ollie, Halloween är över, droppa skräcklinserna! =)



Jaha, nu är min lediga dag snart över, imorgon och på lördag är det knega som gäller, ska på 72års middag också.

Om jag inte missminner mig så kommer Malin och hänger en sväng imorgon också, det passar ypperligt att jag bor så bra till att folk inte (omöjligen) kan åka till stan utan att komma och säga hej!

Jag avslutar kvällen med lite facebook för ögonen och Mtv EMA´s för öronen.

När jag ska slänga mig i bingen och inta sleeping mode så gör jag det framför senaste avsnittet av Criminal Minds, så jäääla fin serie det.


Har haft en bra dag idag, gårdagen kändes hemskt tråkig.

Vilket självklart berodde på att jag drömde om Johan Harrysson natten till igår. Vi levde loppan och han var så glad.

Jag glömmer saknaden mer och mer men rätt vad det är så kommer verkligheten ikapp och klappar till mig i ansiktet med all kraft som finns i universum och jag kommer på att jag saknar honom i mitt liv så mycket att jag skulle kunna gå i tusen bitar! JÄVLA HELVETE vad ont det gör!

Varför kan man inte få vara som Hiro i serien Heroes? The Master Of Time And Space!

Jag längtar tills nästa gång jag drömmer om Johan, det känns så verkligt. Då spelar det ingen roll hur ont det gör att vakna!


Enough is enough, nu får det vara färdig filosoferat, Helene Persson från en annan del av Ånge ska ju också orka läsa det här! haha.



Ha det så bra tills nästa gång vi hörs!


 
 
Ingen bild

Malin

5 november 2009 23:04

Vilka smickrande bilder du har lagt ut på alla.. Tråkig bild på frisyren, hade väntat mig närbilder i bra ljus från alla tänkbara vinklar, men det är tur att vi ses på lördag så man får se på riktigt hur det ser ut.

 
Linda&Ebba

Linda&Ebba

6 november 2009 00:00

Jojjo! Du kan tro att jag har span på dig :P

Näe, jag hade läst på fejjan att du skulle gymma idag, det var därför jag drog till med den klockrena kommentaren.

Bilder på håret tack!

http://www.hundenebba.se

 
Bella

Bella

6 november 2009 09:29

Men Guuud! Du var tvungen att lägga ut den där bilden.. Skitsnyggt! =/

http://bellasliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 4 februari 2011 22:35


.. latsidan! Oj vad det hänt och inte hänt sedan sist. "Inte hänt" är kanske en tolkningsfråga också, med en negativ underton. Men ja, orka lalla på? Nepp! Vi tar ne som he kom tycke ja! Ingen brådska alls.. Jag är ju ung, ett tag till! hö...

Av Elin - 9 januari 2011 20:13

  Hon känner vinden efter ryggraden, frosten biter och hon springer för att rädda sitt liv.   Hon vill inte veta, hon vill inte höra. Hon vill inte tro att det är sant. 1,5 år har känslan funnits för någon annan. Tjejen har ödslat sekunder,...

Av Elin - 5 januari 2011 23:53

Jag kör en liten resume som alla andra också gjort i brist på annat.       1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Japp! Jag köpte mig en alldeles egen lägenhet. :)2. Höll du några av dina nyårslöften?Njae, jag minns inte om jag gav...

Av Elin - 23 december 2010 22:58

Jaha, varför det undrar ni?   Jo, för att jag kammade hem ett nytt jobb idag. Klockrent! 1 plats fanns det så man kan säga att jag vann första pris! ;)     Just nu sitter jag hos mamma och poppar hennes spotify medan hon klipper klorna ...

Av Elin - 29 november 2010 21:43

  En fjäril här, en fjäril där, lite sömnbrist och positivitet har väl ingen dött av?   När du hör det här ljudet *pling* vet du att det är dags att vända blad.         *PLING* ...

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards