Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Kombinerad Mat/bäbis-blogg!

Av Elin - 15 november 2009 20:07

Det skulle väl vara något det!? =)



Jag har inte så mycket att säga faktiskt.. Idag har jag och Rocky traskat efter selångersån bort till Mittuni och hem på anrda sidan. Jag kom på att jag blivit upplyst åtskilliga gånger om "små-hundträffen" som håller till efter vägen på vår runda och till Rockys stora glädje tajmade vi in den perfekt på vår promenad.


Det var glest med hundar idag (som tur va), förmodligen pga av vädret.

Rocky försökte leka med en chihuahua som hette Pepsi, han var endast intresserad av en (utav de 3) dvärgschnauzrar som var där. Ja det var vi 5. Han sprang med de andra hundarna och det var frid och fröjd. Om vädret tillåter så ska vi ta samma vända nästa söndag! Definitvt.

Det är kanon att öva på att vara med andra hundar där eftersom alla är så uppmärksamma på sina hundar.


Jaha, igår då? - Jag jobbade, gick på stan och bjöd Tei på donken.

Sen va jag bara hemma och tog det piano tills M kom hem med 3 filmer från videoteket.

Vi såg en komedi med Seth Rogan (om det stavas så), han som är med i "På smällen". Jag vet inte om den var sådär jätte rolig. Men ändå.


Cilla, Roger och Sirren va här i torsdags efter att Jennie och Arvid hade gått. Bäbisar hela långa dagen.

Jag har inte tjuvknäppt någon bild på Arvid men jag kunde inte hålla mig när Sixten låg och kollade på sin SpöketLaban filt jättenära. =)


Här är goknölen!

    

Haha, han är så söt! Skelar just inte alls.. Vill påpeka att han inte gör det annars. ;)


Mellan Arvid och Sixten så lagade jag mat, UTAN ETT ENDA HALVFABRIKAT!!

Hejja mig ffs!!


Räk/Mussel-soppa med egengjord aioli.

Det var spännande att få ihop aiolin och sen veta att man inte ens använt en endaste buljongtärning i soppjäveln!

HEJJA!! Vi fick spad som M´s mamma fick över när hon kokade en lax i dill. Den fungerade utmärkt som buljong.


       Marcus tyckte den va fin som faen, men jag vet inte jag.

Hade hellre ätit en krämig soppa men ändå. Han gillar musslor o sånt så han vart ju gla´.


Idag -    - älgstek som brynts i vitlökssmör och kokats i rödvin i 2,5 timme.

Serverades med rostad potatis och morötter och gratinerade tomater.

Sås - ja visst! På rödvinskyn som köttet puttrat i.


= 1-0 till mig i matlagning. ;)


Jag har hunnit med lite tygtryck här emellan också men nå bilder på de blir det inte! =)

Sånt kan man ju inte visa för folk i fall tomten ska skicka dem vidare...



Nu väntar en vecka som liknar de 2 sista i jobbväg, ledig tis, tors och söndag.

På tordag ska Maggan komma och sova hos oss, det ska bli kul att ha henne här ett tag. Var så länge sen jag träffade henne.


Sen är jag ledig nästa vecka på måndag och tisdag så jag blir "långledig" för första gången på ett tag så jag åker nog hem och hälsar på folket på byn. Det är skönt det med.. Bara vara liksom.

Hälsa på mormor framför allt! =)


Har jag sagt att jag inte rökt på 3 dagar, annars brukar jag kunna fuska lite med nån cigg om dan men ja, jag har hållt  mig! Det infinner sig ett sjukt sug men jag tänker inte köpa nå cigg! Kanske om jag åker hem men näe, vi får se...


Jag ger mig här innan jag börjar svamla mer än vanligt..


Aaah, okej.. Hejdå.

 
 
Ingen bild

Cilla

17 november 2009 16:58

Min goskit! Han är faktiskt snäll och go om magen är snäll:) Tack för trevligt sällskap och grymma bullar;)

 
Eda

Eda

19 november 2009 12:19

Du är utmanad kolla min blogg..kram

http://www.edah.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 4 februari 2011 22:35


.. latsidan! Oj vad det hänt och inte hänt sedan sist. "Inte hänt" är kanske en tolkningsfråga också, med en negativ underton. Men ja, orka lalla på? Nepp! Vi tar ne som he kom tycke ja! Ingen brådska alls.. Jag är ju ung, ett tag till! hö...

Av Elin - 9 januari 2011 20:13

  Hon känner vinden efter ryggraden, frosten biter och hon springer för att rädda sitt liv.   Hon vill inte veta, hon vill inte höra. Hon vill inte tro att det är sant. 1,5 år har känslan funnits för någon annan. Tjejen har ödslat sekunder,...

Av Elin - 5 januari 2011 23:53

Jag kör en liten resume som alla andra också gjort i brist på annat.       1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Japp! Jag köpte mig en alldeles egen lägenhet. :)2. Höll du några av dina nyårslöften?Njae, jag minns inte om jag gav...

Av Elin - 23 december 2010 22:58

Jaha, varför det undrar ni?   Jo, för att jag kammade hem ett nytt jobb idag. Klockrent! 1 plats fanns det så man kan säga att jag vann första pris! ;)     Just nu sitter jag hos mamma och poppar hennes spotify medan hon klipper klorna ...

Av Elin - 29 november 2010 21:43

  En fjäril här, en fjäril där, lite sömnbrist och positivitet har väl ingen dött av?   När du hör det här ljudet *pling* vet du att det är dags att vända blad.         *PLING* ...

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards