Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Elin - 23 januari 2010 21:30

.. eller iallafall påverka vart mina skattepengar går.

Jag vill kunna hjälpa de jag enligt mina mått mätta behöver det.



Jag känner att vi måste hjälpa, kanske till och med hjälpa de som inte förtjänar det.



Jag skulle kunna ge allt jag äger och har för att barnen ska få en framtid, placerade eller uppväxta på fel ställen.


Barn som kommer från missbrukarhem och placeras i fosterfamilj som nyttjar systemet för att få bättre månadslön.

Familjekänslan och skjuts till badhuset i -25grader uteblir.

DET är fan förjävligt, NÄR vart vuxna människor, socialt accepterade sådana så jävla dumma i huvet?


Barn som socialtjänster får nys om far illa, "fall" som de utreder i MÅNADER medan vanskötseln fortsätter bakom stängda dörrar.

Vad är en omhändertagning? Hur länge måste man utreda innan barnet får en chans att andas ut?


OM man inte vill eller har intresse att ta hand om sitt barn så borde man ha vett att förstå att det finns andra som älskar barn, som har möjlighet att ge dem vad som saknas.


OM JAG SKA STÖDJA DEN SOCIALA VÄLFÄRDEN SÅ VILL JAG VETA ATT DET GÅR RÄTT TILL! Ska det vara så jävla svårt!?


Det jag inte vill betala för är något jävla bröllop för kronprinsessan!

Varför skulle jag vilja det?


Jag vill betala för att min lillebror ska ha fina förutsättningar när han tar studenten, jag vill betala för att han får det stöd han behöver.


Jag vill betala för att min mormor ska ha råd att vara pensionär.


Jag vill betala för att de som inte anses "passa in" i samhället ska ha en plats att "passa in i".


Jag vill betala för att de äldre som bor på "hem" blir omhändertagna och inte bara förvarade.


Jag vill betala för en dräglig framtid, för oss alla.



VEM FÖRTJÄNAR DINA PENGAR?





   vs.   



Fan va irriterad jag blir!

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards