Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Jag önskar....

Av Elin - 15 december 2009 16:11

... att jag hade bilder att blogga med men icket. Det har jag inte. Tror jag ska ta med kameran på dagens nästa uppdrag; Färgning av utväxt hos Bella.


Tidigare idag, nästan nyss så har Lisa och Simone varit på besök. Simone lekte kurragömma med sin stora kärlek Marcus medan jag och Lisa kollade i Oriflamekatalogen. Hittade en sak som jag ska köpa.



Snart är det julafton och tätt därefter kommer juldagen, denna beryktade juldag.

Jag står lite i valet och kvalet angånede om jag ska ut på Mittis eller ej.

Det finns mycket att väga för och emot. För det första så bor jag i Sundsvall och förbindelserna är inte ultimata i juletid men skjuts verkar inte vara något problem men ändå. Vänner att vara med? Förfester att infinna sig på? Det brukar ordna sig men ja, det återstår att se.


Dagarna fram till jul ser ju verkligen ut som de gör också..

Smockfullt schema, dock "halvklart" vilket känns ännu mer stressande.


Idag är det Tisdag: Lisa & Simone har varit här. Jag ska till Bella.

Imorgon: Utbildning 8-16 på jobbet. (Jobbar då ej kvällen)

Jag skulle vilja på Bokia och köpa en sak.

-Marcus mamma fyller även äldre än Malin H idag.

Torsdag: Ollan ska komma och hänga vilket jag verkligen hoppas på!

Fredag: Malin H fyller gammnucka och jag jobbar till 21. Vi får se om jag/vi hinner dit innan det blir natta.

Lördag: Jobb till 17, (18) och sen raka vägen (hinner ej hem mellan) på julbord på Norra Berget sen krogen.

Söndag: Ligger med största sannolikhet bakfull.


Måndag: Jobba mellan 16.45 - 21.00

Tisdag: LEDIG. Förslag till Jennie & Arvid - kaffeDejt??

Onsdag: Jobba mellan 16.45 - 21.00

Juleaftonen: Hem till mamman o bruscherna.

Juledagen: Ja, kanske ett besök i Tirsta (om jag slipper detta ensam). Senare förmodligen utgång på (s)mittis, OM jag åker väster ut. OM.

Annanedagen: Hem till stan om jag inte redan är i Sundsvall?


28/12 - 1/1 (som det ser ut nu) - jobba diverse olika tider.

Efter nyår: Åka på Ikea (om jag inte skulle chocka mig själv och hinna detta någonstans före januari) och köpa en byrå.


SÅ SER DET UT i mitt liv framöver.

Skönt att känna att man lever men samtidigt så undrar jag när jag ska få sova.

De mornar som är "Marcus" (då han tar morgonprommisen med Rocky) så vaknar jag ändå av att han rör om i sitt o´boyglas 200varv eller nått annat smidigt och diskret liv han för. MEN VAD GÖR DET? =)


Näe, nu ska jag slicka mina sår (ramlade när jag var ute med Rocky förut) och andas lite innan jag ska packa ihop lite shiat att ta med till Tjädervägen.

Tills nästa gång; Ha´ne!





 
 
Ingen bild

Helene P

15 december 2009 19:56

Fullt upp ser jag, de är ju tur att du är ung och pigg, Ha en bra jul och ett gott nytt år stor kram Helene

 
Emelie

Emelie

16 december 2009 12:57

Du, du vet väl att du alltid är välkomen hem till oss. Juldag eller ej!! Kram

http://www.emeliedanielsson.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 4 februari 2011 22:35


.. latsidan! Oj vad det hänt och inte hänt sedan sist. "Inte hänt" är kanske en tolkningsfråga också, med en negativ underton. Men ja, orka lalla på? Nepp! Vi tar ne som he kom tycke ja! Ingen brådska alls.. Jag är ju ung, ett tag till! hö...

Av Elin - 9 januari 2011 20:13

  Hon känner vinden efter ryggraden, frosten biter och hon springer för att rädda sitt liv.   Hon vill inte veta, hon vill inte höra. Hon vill inte tro att det är sant. 1,5 år har känslan funnits för någon annan. Tjejen har ödslat sekunder,...

Av Elin - 5 januari 2011 23:53

Jag kör en liten resume som alla andra också gjort i brist på annat.       1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Japp! Jag köpte mig en alldeles egen lägenhet. :)2. Höll du några av dina nyårslöften?Njae, jag minns inte om jag gav...

Av Elin - 23 december 2010 22:58

Jaha, varför det undrar ni?   Jo, för att jag kammade hem ett nytt jobb idag. Klockrent! 1 plats fanns det så man kan säga att jag vann första pris! ;)     Just nu sitter jag hos mamma och poppar hennes spotify medan hon klipper klorna ...

Av Elin - 29 november 2010 21:43

  En fjäril här, en fjäril där, lite sömnbrist och positivitet har väl ingen dött av?   När du hör det här ljudet *pling* vet du att det är dags att vända blad.         *PLING* ...

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards