Alla inlägg den 19 april 2007

Av Elin - 19 april 2007 12:04


Sköldpadds hysteri!!
Nu kommer de igen, Teenage Mutant Ninja Turtles.
Men gud, de är animerade. Va hände där liksom?
Jag har en arbetskamrat som sett den och Patrik är helt inne på att
vi måste se den men jag känner mig vemodig.

Jag var frälst i Turtlarna när jag var liten, jag hade allt!
Mjukisdressen, Turtlestrunken, Figurerna, Filmerna.
Jag minns en av mina namnsdagar då jag fick alla figurer som
kylskåps-magneter! Då tyckte jag att mamma var snäll.
Jag kunde namnen på dem utantill, baklänges och i sömnen.

Jag o mina homies lekte alltid Turtles och jag skulle alltid vara
Donatello för han är ballast. Återigen så känner jag att den generationen
som växer upp nu får fel bild av de knubbiga snälla Turtlarna.
De nya turtlarna ser elaka ut.
Hellre tecknat än animerat för barnen, speciellt när det innehåller vapen.

Jag har så många tankar och åsikter gällande förstörelsen/återuppståndelsenav dessa muterade sköldpaddor.

Crang, April, Strimlaren och Bibop. Där har vi grabbsen och självklart Donnan. Haha, NOSTALGI!!!
Jag ser fram emot att kika på filmen och döma den ännumer.
Spännade, även om det fattas karaktärer.




Igår så var jag på Roasters och svepte en Latte. Så underbar.
Tjockt skum som smakar lite godis.
Det var inte det jag vill framföra, mer sällskapet och våran planering
inför söndag. Jag, Issan och Challan ska på söndag morgon, klockan 05,00,
bege oss ut på en road trip. Jag ska ta med kameran och ett glatt humör.
Något varmt att bära och något varmt att dricka med honung.
Sen kanske man ska införskaffa något att äta under dagen, något att suga på och ungefär två paket cigaretter för att motverka eventuell nervösitet.
Det ska bli skönt att göra det med tidigare nämnt sällskap.
Jag måste bränna en skiva, med bra låtar. Fina, lugna, nynnbara.
Typ, she´s a maniac är en stark kandidat. Jag blir så glad av den låten så
hälften vore nog.


Jag har tänkt på en sak och undrar om ni också har lagt märke till det?
Jag skriver om så olika saker, ibland är jag helt ointelektuell och skriver
om Turtles (nog för att det är fet kultur) och andra dagar så skräms jag och
laddar ett inlägg med känslor om handikappade barn.
Det borde vara enormt svårt att läsa vad jag är för sorts människa, det är väl
bra på ett sätt men samtidigt inte.
För mig spelar det ingen roll, de jag vill ska känna mig, känner mig.
Resten kan jag lista ut själv, ni kan inte sluta läsa min biloggish för att
ni är nyfikna eller hur
! :)
Jag har mååången träffar varje dag, det är kul att se.

Även att man kan kolla referenser på länkar vidare till min blogg,
jag vet inte hur många som googlat och hamnat på min sida.
En sökning var Sex+bekännelser, haha, då kom man hit.
Och Massor av träffar hamnade på min sida efter sökningar på böcker och
författare. Hoppas att de hittade vad de skulle ha. :)

Nu är det snart lunch, då ska jag chilla med Ida och sen en kvart efter att
lurren är över så ska jag på möte. Viktigt.

Ä jag vet inte vad jag ska skriva mer än;
KÖP INTE mobiltelefoner på Internet, det är så svårt att lyckas få iväg dem
dit de ska på garantiservice. Man blir skickad runt och runt hela tiden.
Det är nog (för de med facit i hand) värt att lägga en femhunka extra på
telefonen för att få bra service vid komplikationer.


Slutligen; Jag blir så illa tvungen att lägga upp en bild på turtlarna.
Som jag minns dem. Donatello, Rafael, Michelangelo och Leonardo.
Tack för idag, slut för idag.

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards