Alla inlägg den 4 april 2007

Av Elin - 4 april 2007 16:18


Onsdag, dagen före en rosa Torsdag och året är 2007.


Även om jag skriver dagens datum flera gånger om dagen så är jag
oerhört dag-blind.
Jag fattar inte att det är helg och jag kan knappt bägra mig när
jag ska återgå till jobbet efter denna långhelg.

Jag älskar när jag tror att det är måndag fast det egetligen är
tisdag, hur skönt är det inte att veckan går extra fort?

Ledig imorgon, bara en sån sak. :)




Igår samtalade jag med min lilla lillebror, han är så söt och intelligent.
Jag berättade för honom att jag skulle komma hem och hälsa på honom och då
sa han att vi inte kunde åka spark längre för snön var borta och kommer
tillbaka nästa vinter. Bara en sån sak att han har framtids och nutids
uppfattning. Också när samtalet skulle avslutas så sa han "Hakuna Matata".
Så cleant. För övrigt så är han dryga 2år.
Säger den stolta systern som han ärvt intelligensen från. ;)


Jag var även till en Naprapat igår, han var så skrämmande lik Harry (Chalottes judiska man i Sex and the City) att jag trodde jag skulle smälla av.
På tal om smällar så kom det en och annan smäll ifrån ryggraden också.
"Harry" (som egentligen hette Björn) skämtade om att han hoppades att jag
hade druckit mcket mjölk så att jag inte led av samma benskörhet som andra patienter med samma fel som mig.
Jag hade låsningar i ryggen som en 70åring, fint.
Nu har jag gjort mitt för denna gången iallafall så nu blir det till
att utföra sina övningar varje dag, två gånger om dagen för att undvika fler låsningar som var oundvikligt.


Denna morgonen började så fint så, efter att knappt har sovit som folk inatt så ringde klockan sju, en timme tidigare än annars.
Det betydde att jag skulle stiga upp och göra allt jag annars gör med start klockan åtta. AND UP I WENT.

På med kläder. Öste i mig lite lyx-yoghurt. Slängde på mig en outfit (way to cold för vädret som morgonen erbjöd). Kirrade frippan a´la 50tals stil med hårband och volym. Begav mig med lunchen i pursen till busshållplatsen.
Väl framme vid Piteås buss-station så skulle jag skicka mina babys till AnnaKå.
En hunka kilot till Ånge, paketet skulle vara framme imorgon.
Gud så glad den lilla jäntan ska bli då när hon får glänsa som en prinsessa på bal kommande långfredag full av eufori på Mittlandias dansgolv.
Själv känner jag "Vad vore väl en bal på slottet?".
Been there, done that, Got the t-shirt.

Jag pratade med en liten fröken på msn imorse.
Hon frågade om jag inte skulle på mittis och se påskkärringen med häx-näsan.
Alltså, om man skulle ta en bild på henne så skulle man bara behöva måla lite fräknar på henne i Paint sen skulle nästa års påskkort vara klara.
Men frågan kvarstår; "Vill man verkligen önska någon Glad Påsk med en riktig jälva häxa på kortet?"
Folk lär ju bli rädda på rikigt..
Herre jesus, befria oss från djävulens verk, låt oss leva i godo utan dess närvaro.


Vilken dag idag, jag vet inte om jag ska kalla den en promenad på lugna gatan,
man har ju ändå haft saker att göra liksom.
Det borde finnas fler dagar som denna. Funderar på att logga ur msn och bara
läsa som tidsfördriv tills dagens slut, jag måste verkligen på biblioteket och
kirra nya böcker över lång helgen, hur ska jag annars klara mig!?
Även, jag undrar om min deklaration har kommit..
Skulle ju verkligen sitta fint med lite rest-skatt nu.
Jag känner att får jag 1 öre extra så vill jag verkligen lägga de pengarna
på att betala skatt. Kom igen, hoppas på rest, hoppas på rest. ELLER INTE DET.


Klockan är 10 över 4, pm. Undrar vad som ska komma här näst?
Världens knöligaste norsk skulle vara perfekt! Men gud så ironisk jag är idag.
Det känns inte ens kul att skriva efetrsom ni inte lär förstå att jag inte menar det jag skriver när jag är ironisk.

Anyways, nu publicerar jag det här inlägget & en bild på en framtida Biker-tjej som
glider in dressen. Kan tänka mig att detta förbygger framtida skavsår.
Jag ser det framför mig, även om inte hjälmen är den rätta så är det inte så
långt ifrån tjejen jag känner som laddar för en Kawwa i sommar.

Allt för idag. Och KOM IHÅG! Du är unik, precis som alla andra!

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards