Direktlänk till inlägg 24 april 2009

Små lullig 10 i 8, fint de?

Av Elin - 24 april 2009 19:49

Nu har vi precis kommit hem från Timrå, där har vi ätit gott, druckit gott och diskuterat sambolag och försäkringar. Vi kom fram till att det finns många fula fiskar i detta hav till samhälle.


Sitter just nu i vårat commandcenter och dricker en "ny" cider. Peach Melda heter den. Ganska god, sommrig och det tycker vi ju om.

Senare blir det väl till att gå upp till Empa och Mattias och snacka lite skit. Förmodligen kommer Marcus och Mattias spela tvspel och vi spela kort på sidan av. Det är ungefär så bra som det kan bli, de skulle haft ett lite högre vardagsrum så man slipper sitta som en hösäck.  Men ändå.


Lyssnar på Fakebook på spotify också, den är ganska bra faktiskt.

Skönt att den finns på spotify, skönt att spotify finns.

Skön fredag över huvettaget!


Det känns konstigt att säga så här (på sentimental kvarten i början av en salongsberusning) men jag längtar lite hem faktiskt. Inte bara till fina vänner och deras barn eller bara deras vänlighet, nej inte bara därför, jag längtar lite hem till den familj jag fördelats, Linus och Mamma, det är bättre nu.


Kanske börjar vi samarbeta istället för att undermedvetet motarbeta varandra. Nej, nu går det. Jag kan känna lugnet mitt i stormen.

Det är underbart om än inte trivsamt. Kanske blir det så att mina barn får en egen Marianne, världens bästa mormor. Jag hoppas det. =)

Det känns faktiskt konstigt, det är skört, det förblir nog så, men jag nöjer mig såhär om detta är vad det blir. Det kan bara förbättras härifrån.

Jag är kluven men på något konstigt sätt nöjdare med det vi har än någonsin.


Jag har världens bästa förhållande och jag vill aldrig vara ifrån Marcus men ändå kan jag för första gången längta hem, hem till ljunga. Det har varit ett ställe jag snabbare än snabbt alltid flytt från och nu när inget tryter någonstans vill jag hem, inte för att jag har något som kallar utan för att jag vill vara där. ÄNTLIGEN längtar jag hem.


DET var fan på tiden det!


Nog om denna hyllning till mitt hem. Nog med bloggandet för nu.

Kanske att jag blir ännu mer sentimental senare men då måste jag nog be Marcus lösenordsskydda burken, kan ju inte dela med mig av allt, då försvinner jag. Stark är något jag väljer att vara, samma sak med ärlig men när det försvagar den jag är så är det aldrig bra.


Var den du är, försök inget annat!

With love // Elin Viktoria



 
 
therese

therese

24 april 2009 21:22

gullego:)

http://theresiia.blogg.se

 
Ingen bild

jenny

3 maj 2009 16:17

But hello!! :) Aaaamen tyyypiskt när vi ska va borta mestadelen av veckan... Men till frullen ses vi väl iaf? :) Jag öppnar tiiiiiiiidigt jag även.
Sen på tisdag stänger jag seeeeeent...

Mmmm I sure hope att vädret är med oss i veckan.... Tycker INTE om regn....

See you!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 4 februari 2011 22:35


.. latsidan! Oj vad det hänt och inte hänt sedan sist. "Inte hänt" är kanske en tolkningsfråga också, med en negativ underton. Men ja, orka lalla på? Nepp! Vi tar ne som he kom tycke ja! Ingen brådska alls.. Jag är ju ung, ett tag till! hö...

Av Elin - 9 januari 2011 20:13

  Hon känner vinden efter ryggraden, frosten biter och hon springer för att rädda sitt liv.   Hon vill inte veta, hon vill inte höra. Hon vill inte tro att det är sant. 1,5 år har känslan funnits för någon annan. Tjejen har ödslat sekunder,...

Av Elin - 5 januari 2011 23:53

Jag kör en liten resume som alla andra också gjort i brist på annat.       1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Japp! Jag köpte mig en alldeles egen lägenhet. :)2. Höll du några av dina nyårslöften?Njae, jag minns inte om jag gav...

Av Elin - 23 december 2010 22:58

Jaha, varför det undrar ni?   Jo, för att jag kammade hem ett nytt jobb idag. Klockrent! 1 plats fanns det så man kan säga att jag vann första pris! ;)     Just nu sitter jag hos mamma och poppar hennes spotify medan hon klipper klorna ...

Av Elin - 29 november 2010 21:43

  En fjäril här, en fjäril där, lite sömnbrist och positivitet har väl ingen dött av?   När du hör det här ljudet *pling* vet du att det är dags att vända blad.         *PLING* ...

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards