Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Elin - 17 maj 2009 23:40

.. but I know this much is true, I wanna do bad things with you.

(Ur Themesongen av vår BÄSTA (som att inte alla är det) serie älskling!)

True Blood som börjar igen 14/6, snacka om att vi ska nöta då!


Just nu sitter jag på hemmaplan, åkte hit med AnnaMaria som plockade upp sitt undervek i Indal i eftermiddags. Vi stannade till i Släntjäveln (fränsta) för att inhalera en varsin pizza och se när Vike vart rädd för skogsturken (vem va de som kasta) Amir. Efter lite skitsnack och en kaffetår på maten så åkte vi mot ljuva lilla Polen.


När jag kom hem möttes jag av en nyduschad mamma och lillebror, han var busig och gosig men jag tyckte att vi skulle varva ner lite tillsammans så vi gick upp och la oss i sängen med datorn och slog på Nalle Puh och Heffaklumpen á 1 timme och 5 minuter, Linus förvandlades till världens bästa lillebror och vi tittade på filmen och drack smootie. Det var härligt från alla håll och kanter.

När klockan vart 5 över 10 och filmen tog slut så valde jag Lejonkungen som film nummer två, efter en kvarts förklaringar om djungeldop och landsgränser så kastade Linus in handduken, han var trött så han knöt sig på eget bevåg och jag loggade in på fejjan.


Just nu har jag precis pratat med Marcus i juppin och sagt godnatt och massa annat pussigull och ska väl försöka mig på att INTE somna till Dollhouse. Vi får väl se hur det går.


Imorgon är det ånge som ligger för mina fötter, först ett möte och senare lite mer nöje (hur nu det kan komma sig när det handlar om Ånge?) när jag ska kolla på Marcus fotbollsmatch. Kan väl funka det å, om han är där så blir Ånge helt plötsligt okej. =)


Summering av helgen, punkt för punkt.


- Jobbade fredag, Katarina kom och sa hej och drack kaffe på min rast.

- Fick skjuts av AnnaMaria till stora staden.

- Mös på med Mackan tills jag somnade, dö trött som jag va.

- Han åkte iväg och kollade på när grabbarna körde stunt.

- Han kom hem med middag a´la Max.

- Vi knytte oss tillsammans, lite skedning vart det. Hade nästan glömt hur mysigt det var. Händer inte så ofta under ett KINGSIZEduntäcke. Phuust.

- Lördag åkte Macey och tränade, jag hängde med Empa.

- Efter M´s hemkomst så vart det förberedning av grillspett.

- Grillning och drickning med Empa, Mattias och Sandra.

- Marcus åkte till Granlo/Granloholm/Bergsåker och sjöng singstar tills han fick ont i huvet och åkte hem.

- Mötte honom och Kristoffer Westin bärandes på en Elin Törnberg.

- Fick in Elin till hennes lägenhet, la henne där med en flaska vatten.

- Värmde potatisgratäng från kvällen och åt den medan Marcus sov.

- Gick in en sista gång till Elin och kollade så att hon levde.

- La mig och sussade.


- Vart väckt halv sex utav att det tydligen var efterfest med 3pers på bergsgatan.

- Bad dem sänka musiken innan mitt huvud skulle sprängas - fick till svar: Åsså sur då!

-Somnade om, vaknade senare, ringde Maggan.

- Gick och mötte Em nere vid tågstationen, snackade lite, rökte lite och gick hem med en dataväska. (Som gör denna bloggning möjlig).

- Åt en toast med Marcus och såg filmen "The Mask" med Jim Carrey. Somnade lite på slutet där.

- Packade mina grejer och gick ner på SPV och tog bilen till OKQ8.

- Kom tillbaka, Marcus bjöd på en glass.


Sen pussades vi lite, Marcus följde mig ut till Maggan som kom vid 5 och resten står ovan tills nu i skrivande stund.


Jaha, vad är det som komma skall då?

I stora drag;

- Ånge x2 imorgon. Förmodligen ska jag hänga lite med Maggan o Vike också, sen vill jag träffa min mormor också, det kan hända att detta sker på tisdag.


- Rida med min moster på tisdag vilket kommer resultera i sjuklig träningsvärk i muskler man inte ens visste att man hade.

- Onsdag blir det jobb på bulleribulleribullerbyn dör jag ska stå och oja mig över min träningsvärk och kämpa med att stå på benen, benen som kommer vara hjulbenta efter en hästs storlek. =D


Näe, nu ska jag ge mig så HELENE P inte får en chans att klaga på att jag BARA skriver OCH SÅ MYCKET. Bla bla, läs inte då! =P


Nattinatt alla ni där ute.


O ni, glöm inte min bästa tjej. Hon som inte är lönnfet och har en svart slinga i håret utan hon som är världsbäst och UNIK, ingen är som henne, speciellt inte en 1,20 meter hög pygme-mytoman.


Lyssna och lär.

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards