Direktlänk till inlägg 12 april 2007

Jag är kär, har en nyfunnen kärlek.

Av Elin - 12 april 2007 21:09

Å herre jesus, kalla min gärna nördarnas nörd av alla nördar men jag måste fan erkänna att jag befinner mig i den så kallade smekmånaden. Den mjuka fluffiga kärleksfyllda perioden man infinner sig i när man nyss fallit i djup förälskelse. Jag tror nog att alla kan relatera till den rosa silkeslena känslan. Det är precis så jag känner inför serier, jag är beroende. Helt sanslöst.Jag har hittat en ny gobit nu. HEROES, så underbar serie. Jag blir helt ställd, än så länge så har jag bara skakat fram 19 avsnitt, det är som bäst när man hittar en hel säsong som man kan nöta av, det blir som ett måste. Alltså HEROES, handlar om människor som har special powers. Den har några huvudkaraktärer som sakta men säkert sammanlänkas på oförutsedda sätt.Från vänster på BILDEN.Hiro, japanen. Han har förmågan att bända tid och rum.Nikki/Jessica, schizo bruden. Hon har två jag, ett ont och ett gott som kämpar i hennes tankar.Micha, sonen som hon har tillsammans DL. Hans kraft är svårtolkad, han kan fixa elektroniska saker och är överintelligent.DL, Mihcas pappa kan gå igeonom fasta ytor, väggar, dörrar av olika material.Peter, är en sjukskötare som kan med hjälp av andras krafter göra precis vad de kan.I kostymen står Peters bror, Nathan som kan flyga.Snett bakom honom står Clair, hon är en cheerleader som kan hela sig själv. Till höger om henne står Mohinder, han är son till en professor som kartlagt dessa människor och deras krafter. Brevid honom står polisen Matt som kan läsa tankar.Till höger om honom står hunken i serien, Isaac en konstnär som kan måla framtiden men har ett starkt beroende av herion.Längst ut på högerkanten står Simone, hon är ett bihang som fyller den funktionen att hon älskar Isaac men älskar Peter ännumer, jag vet inte rikigt hennes syfte än.Hon kanske bär på krfater hon med, inget är omöjligt om man säger så!Aaaa, kärlek. BIG TIME. Jag och serier, jag har sett alla utkomna avsnitt avDesperate Housewives, One Tree Hill, Men in Trees, självklart Sex and the City och snart HEROES. Alltså, det är förtrollande. Även att jag lyckas kombinera detta något sånär med ett socialt liv som innefattar kille och jobb och nån kompis. Lite fika här och var och middagar, men det är på gränsen.Nog för att vi kombinerar fikat med serie och film snack.JAG ÄR EN NÖRD.Ja ja, jag ville iaf tipsa om Heroes, för er som inte har Canal+ där den för tillfället visas så kommer den visas på tv4 till hösten. MISSA ICKE DETTA TILLFÄLLE ATT TROLLBINDAS.All for idag, heeey, det är även 1a gången jag bloggar utanför nokia customer cares väggar. Weeyheeey, Elin.Blanda aldrig ihop jobb och fritid. Detta ska aldrig ske igen, om det inte som nu, var nödfall!Nu ska jag titta vidare på min nyfunna kärlek, detta kan vara mitt 45 beroende, serier och cigaretter o annat crap.Ni som läser ska tänka på det här; Ni är unika precis som alla andra.

 
 
Nina

Nina

12 april 2007 23:11

Hurra för Heroes och hurra för att jag inte är ensam om att bli störtförälskad i serien! Jobbigt bara att jag nu sett alla avsnitt som finns. Nästa avsnitt visas inte i USA förrän 23 april. Gaaah, I need my fix! Sidan jag skrev om är www.tv-links.co.uk, där finns allt möjligt + en hög med filmer under ikonen Movies. Lycka till med ditt sociala liv efter att ha blivit fast på den sidan! ;) SVT-serien jag nämnde i bloggen var "Bror och syster", har inte hunnit se andra avsnittet än. Kul att du hittade till mig förresten! :)

http://ninalainen.blogs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 4 februari 2011 22:35


.. latsidan! Oj vad det hänt och inte hänt sedan sist. "Inte hänt" är kanske en tolkningsfråga också, med en negativ underton. Men ja, orka lalla på? Nepp! Vi tar ne som he kom tycke ja! Ingen brådska alls.. Jag är ju ung, ett tag till! hö...

Av Elin - 9 januari 2011 20:13

  Hon känner vinden efter ryggraden, frosten biter och hon springer för att rädda sitt liv.   Hon vill inte veta, hon vill inte höra. Hon vill inte tro att det är sant. 1,5 år har känslan funnits för någon annan. Tjejen har ödslat sekunder,...

Av Elin - 5 januari 2011 23:53

Jag kör en liten resume som alla andra också gjort i brist på annat.       1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Japp! Jag köpte mig en alldeles egen lägenhet. :)2. Höll du några av dina nyårslöften?Njae, jag minns inte om jag gav...

Av Elin - 23 december 2010 22:58

Jaha, varför det undrar ni?   Jo, för att jag kammade hem ett nytt jobb idag. Klockrent! 1 plats fanns det så man kan säga att jag vann första pris! ;)     Just nu sitter jag hos mamma och poppar hennes spotify medan hon klipper klorna ...

Av Elin - 29 november 2010 21:43

  En fjäril här, en fjäril där, lite sömnbrist och positivitet har väl ingen dött av?   När du hör det här ljudet *pling* vet du att det är dags att vända blad.         *PLING* ...

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards