Alla inlägg den 14 maj 2007

Av Elin - 14 maj 2007 08:00


Måndagen hägrar, så vacker och full av regn.
Jag gick till jobbet imorse men jordens klump i
min lilla/stora tummie.

Nikki, ensam och liten.
Oskyldig och svart som natten.
Hennes första dag utan underhållning under en längre tid.
Jag vet inte när jag slutar idag, fick mina extra timmar
i fredags och skrev upp dem på en lapp som jag missplacerat.
Jag tror jag slutar rätt tidigt ändå, kanske vid ett eller två.
Det känns ju helt överkommligt eftersom min bäbis är ensam.
Jag hade kunnat sluta nu så mitt dåliga samvete upphör men bättre
två än att hon ska vara ensam till halv fem då Patrik kommer hem.
Jag och mitt dåliga samvete alltså, hon är ju så söt att man inte
kan lämna henne ensam!


Nu har jag jobbat en timme, känns okej, jag slutar halv tre och har ingen
lurre idag.. Det lan bli tufft men jag har cigg och bananer.
Min klassiska diet.
Jag kan inte äta något annat för jag blir så tjock. ;) Hehehe.
Jag känner redan nu att gröten från imorse inte kommer att
mätta, inte ens nära.
det är nu JESSICA ska hjälpa mig, fylla sin funktion i mitt liv.
Ge mig en diet som håller mig mätt hela dagen.
Jag tror jag ska anmäla mig som hennes test person. En som hon
kan exprimentera med och svälta alt. göda.
Fan så kul det skulle vara.. Haha.
Ofta det går att svälta mig då? Nenemenee!


Klockan är nu 9,50 och jag har ätit 1 banan so far och rökt två av dagens
sticks. Jag införskaffade Black Devil (älsk fixa) i fredags så jag har
snålat på dem tills nu. Jag SKA snart ut och röka igen, det är så svårt
att veta när och OM man kan gå eftersom jag inte har någon schemalag rast
idag. Känns sådär lagomt spännande.


Nu är den 10,42 och hungern börjar sakta men säkert tränga sig på.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hålla ut är mitt enda alternativ.
Eller ja, vi har ju maskinen i personal rummet, med mackor och risifruttis
och annat crap fullt med socker. Typ gobitar och annan choklad.
Jag är mest nöjd över att det finns kinderchoklad där. Det är den enda
chokladen jag tycker om. Jag har aldrig gillat den där kakaosmeten.


Alltså, det är så sjukt att vissa i detta avlånga land inte äter
fast att de kan, de matvägrar och har sig. Rent trotsar människans
natur och hoppar över att föda sig själva.
Allt detta medan barnen i Afrika inte har något val. De sitter där och
skulle ge vad som helst för att få äta det vi lämnar på Donken för att
vi är så mätta, stripsen vi inte äter för att de är "degiga" eller läsken
som blir blaskig av isen som personalen har i för att vår Cola ska hållas
kall åt oss, endast för maximal njutning.
Visst är det konstigt?


Nu är klockan 11,37.
Jag lyssar på Tribute i ipoden. Jag tänker onekligen på Salle.
Killen som är så kort att han fick stå på en pall bakom disken
på OKQ8 i Brunflo för att han skulle nå att ta betalt.
Buffalotiden var och är oförglömlig.


Nu är klockan 12,29, tiden rullar på..
Katten är fortfarande lika ensam och jag har en halsbränna.
Det är hyffsat störande att jag inte är där med henne.
Istället sitter jag här och pratar med norskar och gamla gubbar.

Tack för idag, slut för idag!



Jag tänkte bara säga att jag äter kiwin med skalet på.

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards