Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Konsten att kritisera det man inte förstår.

Av Elin - 22 februari 2010 23:46

Om jag hade miljoner munnar så skulle jag låta all tala till er men nu sitter jag här, med en teliauppkoppling och ett tangentbord till hjälp att ropa ut mitt budskap.                


Jag vill berätta lite om känslan att få ens liv berättat för en, när andra vet mer om vem jag är än jag själv vet.


Jag är en knarkare som förstört "Fränstas Gullpojkes" hela liv.

En människa full av skit som inte "hör hemma".


Ä jag struntar i att berätta om att det finns en hel drös människor som valde att döma mig för saker de varken vet ett skit om eller BÖR veta ett skit om.


Sen att "poppis"-killen på byn är otrogen eller att folk grinar och säger att de aldrig menat något illa med blickar och hårda ord som kastats på mig, det säger jag heller inget om.


Det jag vill dela med mig av är känslan av att stå rak i ryggen.

Veta att jag aldrig gjort fel mot dem som tänker. De misstag jag begått har jag också bett om ursäkt för - till de parter det berör.


Jag har festat på, bra nog. Förfyllt ryktena om mig efter de uppkommit, förlorat en av mina bästa vänner på vägen, då livet lekte som bäst.

Jag har sårat och gjort folk illa.


Jag har insett att jag verkligen inte bryr mig om vad "familjerna" hemma på byn tycker om mig. Om de tror att de är omtyckta av alla så kan de allt tänka om,

tycker de att de på något sätt är bättre än mig så kan jag meddela att ingen är bättre än mig. I universums våg väger vi alla lika.


JAG älskar mig själv. De som tycker om mig, de gör det.

De som tycker något annat kan gärna få fortsätta lägga ner kraft på det.


Hade detta inte hänt mig så hade jag inte varit där jag är i dag.

Härmed tackar jag migsjälv för de misstag jag begått, önskar att jag har fler att göra så jag får något att rätta till!


  


KRITISERA INTE SAKER NI INTE HAR EN ANING OM.


God natt Lovers!



 
 
Sofie Nyblin

Sofie Nyblin

23 februari 2010 00:23

Helt rätt! Man ska alltid, alltid, stå rak i ryggen.

http://www.sexvarning.se

 
night

night

23 februari 2010 00:23

Jackpott! U go girl!!!

http://nightsoulz.bloggportalen.se

 
Bella

Bella

23 februari 2010 07:42

Jag tycker iaf att du är bäst Elin!

http://bellasliv.blogg.se

 
Ingen bild

Ha De !!!

23 februari 2010 08:43

DU ÄR BÄST !!!

 
Ingen bild

Em

23 februari 2010 08:53

Jag kommer alltid att tycka om dig för den du är. Och jag tycker om dig för ALLT du gjort och inte gjort. Du är den du är och det tycker jag om! Puss & Kram

 
Ingen bild

Ha De !!!

23 februari 2010 09:59

Vad du är duktig!!!

 
Ingen bild

Lisa

23 februari 2010 11:11

Hur kan man inte tycka om dig?

 
Jenny

Jenny

23 februari 2010 12:46

Jag säger bara: Hejja hejja!!! :D

http://jen81.blogg.se

 
Linda&Ebba&Palten

Linda&Ebba&Palten

23 februari 2010 15:22

Under våran sten snackas inte skit, så vi har ingen aning om vad du snackar om men vi älskar dig Ählin! Puss!

http://www.hundenebba.se

 
Linda&Ebba&Palten

Linda&Ebba&Palten

23 februari 2010 15:23

Vi tycker att du är underhållande, på ett underbart sätt =)

http://www.hundenebba.se

 
Ingen bild

tina

25 februari 2010 22:14

jag älskar dig....

 
Ingen bild

Em

26 februari 2010 18:49

Som tur var så gjorde jag dom hemma hos pappa och Karin. Dessutom har jag sagt till Jens att min elvisp är nerpackad i någon kartong och sen skällt på han för att han inte letar efter den:D

Jag ska ta och pallra mig ner till stan, jag är sååå seg. Tror inte att jag har varit ner sen stan brann! Men jag ska ta och göra ett ryck nu när det blivit liite varmare ute och bilen startar på morgon.

Puss & Kram

 
Kristina

Kristina

27 februari 2010 20:38

Jag kan inte förstå hur man inte kan tycka om en människa som dig! :) Hoppas att du mår bra! Kram på dig!

http://www.metrobloggen.se/kristinagustafsson

 
Ingen bild

LinneaS

19 mars 2010 18:17

Halka in här idag....var längsen sist.

BRA skrivet, vissa "familjer" stannar i utvecklingen är min uppfattning. Skitsnack o dömmande är på nå vis småorternas syre. Jag tror precis som du att misstagen är de som får oss att utvecklas......jag ÄR GLAD för alla mina snesteg och "dåliga" erfarenheter....Av dom har jag växt mig stark!
Idag älskar jag mig själv och kan till o med stå för det.
Hejja oss :))

Du skriver alltid så smart, klokt, underhållande så nu har jag lagt till dig som en blogg jag följer. Så fortsätt skriv så man har ngt treligt o läsa. Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 4 februari 2011 22:35


.. latsidan! Oj vad det hänt och inte hänt sedan sist. "Inte hänt" är kanske en tolkningsfråga också, med en negativ underton. Men ja, orka lalla på? Nepp! Vi tar ne som he kom tycke ja! Ingen brådska alls.. Jag är ju ung, ett tag till! hö...

Av Elin - 9 januari 2011 20:13

  Hon känner vinden efter ryggraden, frosten biter och hon springer för att rädda sitt liv.   Hon vill inte veta, hon vill inte höra. Hon vill inte tro att det är sant. 1,5 år har känslan funnits för någon annan. Tjejen har ödslat sekunder,...

Av Elin - 5 januari 2011 23:53

Jag kör en liten resume som alla andra också gjort i brist på annat.       1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Japp! Jag köpte mig en alldeles egen lägenhet. :)2. Höll du några av dina nyårslöften?Njae, jag minns inte om jag gav...

Av Elin - 23 december 2010 22:58

Jaha, varför det undrar ni?   Jo, för att jag kammade hem ett nytt jobb idag. Klockrent! 1 plats fanns det så man kan säga att jag vann första pris! ;)     Just nu sitter jag hos mamma och poppar hennes spotify medan hon klipper klorna ...

Av Elin - 29 november 2010 21:43

  En fjäril här, en fjäril där, lite sömnbrist och positivitet har väl ingen dött av?   När du hör det här ljudet *pling* vet du att det är dags att vända blad.         *PLING* ...

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards