Alla inlägg den 10 december 2008

Av Elin - 10 december 2008 21:24


Jag tittar i vanlig ordning på E! i väntan på insider som idag faktiskt inte känns så himla lockade. Djurrättsaktivister är ämnet.

Anledningen till att det inte känns intressant är nog mest att jag påverkas inte av deras åsikter även om jag tycker att det är förjävligt med plågeri av stackars djur. Att äta dem är en sak men att vi bär päls känns ganska onödigt.


Så länge jag finner mig själv i god tro om att de inte far illa innan jag äter dem så kommer jag fortsätta äta goda stekar och allt annat som kommer från kreaturerna. Tänk bara att aldrig mer få äta rå köttfärs, ompacketerad från Ica eller ej! Gott är det och jag skulle inte vilja vara utan den!


Idag har jag varit på skolan sen åkte jag till Fränsta för att tacka av tiden med blybulorna innan deras resa till EGYPTIEN som K skulle sagt.

Hämtade även min älskade vinterjacka hos henne så jag slipper frysa nå mer. Den svettas man i även om det är 15 minus.

Efter det så åkte jag hem, rökte och såg att jag fått ett jätteifnt julkort av Viking, gullungen!

Sen vart jag ju tvungen att gå hem till honom  och spöa hans mamma i buzz. Sagt och gjort, 2 koppar kaffe och 2 saffransbullar senare så gick jag till Tina för att framställa en julklapp till en blivande lycklig själ.


Nu som sagt sitter jag framför tvn hos Mamma i lilla polen.

På tal om Lilla Polen, de har tydligen infört krav på visum för att få hoppa på tåget, framför allt måste man ha en returbiljett att visa upp för att huvudtaget få komma härifrån. Men härifrån tar man sig inte utan minimum en vecka i karantän. Detta innebär att det uppstår komplikationer rörande hurvida jag kommer ta mig till sundsvall i helgen eller inte.


Ja ja, det tål att funderas på. Men hej och hå, det är ju Hannibal the kannibal på 6an. Äntligen något underhållande på den kanalen förutom Erik och Mackan! Go sexan!


Imorgon är en annan dag. Det talar vi vidare om en annan gång.

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards