Alla inlägg under december 2008

Av Elin - 16 december 2008 21:10

För allt i världen, jag måste ha en sån här goprupp!

Ser inte alla (M) att jag behöver en sån här??????


JAG KAN INTE LEVA UTAN EN SÅN HÄR. Det hör till mina basbehov, så som luft och vatten!!

Av Elin - 16 december 2008 20:51

Scenario:

Linus kollar i min dataväska och säger:


L: Du har ju brännskivor.

J: Ja.

L: Finns det Mulle Meck?

J: Nej, varför tror du det?

L: Brukar du inte spela Mulle Meck?

J: Nej, jag brukar inte spela Mulle Meck.

L: Jag brukar spela det på dagis, han kan bygga bilar,

men inte rymdskepp för han har inte verktyg till det.


Okej.

Linus brukar spela Mulle Meck på dagis.

Han kan inte bygga rymdskepp för han har inte verktyg till det.

Barn är roliga. :)

Av Elin - 16 december 2008 20:34

.. att inte tycka att Linus är goast i världen. (Ibland)

Ibland vill man bara bädda ner han i en säng i ett ljudisolerat rum. Men inte just nu. Jag har fixat en film till honom. Madagaskar 2, Wall-E, Little Einsteis och Musses Klubbhus. På Musses klubbhus sjunger de och "frågar" barnen saker, typ - Är det här ett äpple? Också är det en bild på bananer.

Linus sitter i soffan och svarar på allt och sjunger med i introduktionen. :D Skrattar när de frågar saker som : Är det här ett äpple? haha..

Han ba´  Näääääeeee hahaha, det är bananer!! hahaha Det är bananer!


Gulligt faktiskt!


Jaha, idag har jag varit på skolan, gjort ett Matteprov, fått betyg i historia (relativt nöjd) och käkat lunch på SUG-knuten. Jag betalade 85spänn för en pizza som var lika tunn som ett finn crisp. Det hade blivit godare om jag gjort den själv. PÅ RIKTIGT, jag är bra på att göra pizza, fråga runt, hör er för! :)


Imorgon åker jag nog till stan, fick besked på skolan idag som gör att jag slipper ha världens största ångest. Jag tror jag åker till ånge imorgon och sen direkt till stan. GUD vilken lättnad det var att prata med rektorn!!


Snart är det jul, jag har ingen ångest längre, jag kan slappna av i jul, andas lite och bara vara. Njuta till fullo och det ska bli så innihelvete skönt!!

-> Nu hoppade Linus i soffan och allt jag hör är kvävda "Ajaj ajaj" och "Oj oj oj" Haha, men det verkar inte gå någon nöd på honom driekt.

Nu pratar han med tv:n igen.


Jaha, vad nu då? Kanske pinna ner och ta en slurk kaffe och inse att jag inte kommer somna tidigt ikväll? Middagssov + Kaffe = sömn ca 03.00

OCH titta tågtid åt Emsilemsi som just nu befinner sig hos sin Pappa och K.


Ja så får det bli! Och jag rundar av med att säga till alla (i min länklista) att ni (majoriteten) är äckligt dåliga på att uppdatera när jag behöver det.

Eloge till SEGmadde som ÄNTLIGEN uppdaterat, senast var ca en månad sen!? Ojojoj fan va värdelöst! Men ändå, som sagt, det var på tiden. Mer sånt!


M min lilla fismumrik, imorgon ses vi, varesig det är mitt i natten när du kommer hem eller innan du lämnar mig för att somna ensam.

Du är det bästa jag har och det vackraste jag vet. CHEEZY men ändå snyggjävel, det är ju sant!


KÖR JÄÄÄÄÄÄÄVLIGT försiktigt hem, du vet vilka tankebanor jag trillar in i!



Av Elin - 16 december 2008 14:54

Varför ska du försvara dig!?


Hur dina vänner beter sig ligger inte på ditt ansvar.

Detsamma gäller även för B och hennes vänner - jag.

Så jag får hugga tillbaka. :P


Jag mår bra och ska hälsa M, hur är det själv?

Av Elin - 15 december 2008 20:49

Just nu sitter jag som ett ljus i soffan och kollar ofrivilligt på mumin varvat med alla bokstäver på skärmen. Har suttit här sedan 16 och skrivit på min uppsats. Det går ganska så okej, frågan är om jag har en tillförlitlig källa?

Jag ska fråga Vonkan imorgon och höra vad hon tycker.. *hoppas* <- Gud va nördigt att skriva inom stjärnor!!!! Gud va jag hatar att jag nyss gjorde det. Så jävla NÖRDIGT!


Jaha, annars då, förutom otrohetsskandalen? :D

Jag har städat Linus rum, bytt sängkläder och sånt..

Sen har jag pluggat, pluggat, snusat, pratat i mobilen, ringt till Em, pluggat, pratat med M, snusat, ätit samma lika middag som M, pluggat och nu sitter jag och försöker hålla ögonen borta från Lilla My.

Inte ens Juvelen´s Hanna kan förvirra mig så pass att jag igorerar hennes finnesvenska.


Snart är det Boston Tea Party och jag har C.S.I NY och Erik och Mackan till sen när jag ska sova.

Imorgon ska jag lifta med MO-ster. Hon ringde och erbjöd sig, jo ja tackar, jo ja tackar!

Ska försöka hålla ut på skolan enda tills hon slutar jobba, får väl se hur de blir med den saken. Känns som det ska spruta lärdom (skit) ur öronen på en redan innan lunch. Men ja, jag behöver det här, nu på sluttampen!


StoraSyster JFN ringde förut och sa "Nu ska du få jobba", det tackar man inte nej till, inte alls. Det är verkligen hur bra som helst att få mysa lite på dagis med jämna mellanrum. Dessutom är det i mellandagarna så då är det mysigt på riktigt! Lite barn och jag och Gunnsan. Jag dricker kaffe och hon kollar barnen! :D Nej då. Men hon dricker inte kaffe, det var det jag ville få fram ;D


Vi pratade lite smått om Juldagen också, hon frågade om jag skulle visa upp M och jag svarade ATT JAG SKA. Min lilla drömprins!

Han kommer vara så bajsnödig på juldagen att han inte vet vart han ska ta vägen och allt det kommer släppa lagom till kvällen då han ska på mittis. :D Hör och häpna! Ja kolla inte på mig, jag har inte tjatat med honom till SMITTIS, det är Micke Westin, skyll allt på honom om M är dryg och alldeles för full! Jag längtar verkligen jättemycket tills vi är lediga samtidigt och blir bjudna på mat och inte behöver bry oss ett något om något.


O just ja, nyårs hysterin, vart och vad ska alla hitta på? Ser ut som jag bryr mig så värst? Näe, jag ska ju jobba nästan direkt efter, detta innebär lugna gatan vilket känns bättre än att "panik-planera" något bara för saken skull!


Näe, nu ska jag andas lite innan jag fortsätter med uppsatsen innan Filip och Fredrik entrar rutan. Kanske de pratar om ett så kallad avsugning.

O va jag älskar omedveten humor! :) Typisk Carl-Jan grej.


Marcus, din lilla gofis, saknar dig redan! 6 houers and still counting.... :(


"Min kropp är bara ett skal utan mening, det ekar mindre när jag fyller mig med dig".


Av Elin - 15 december 2008 17:18


Även om man vet att fallet inte är så, ska man ändå ha dåligt samvete?


Nu är det såhär, jag är tillsammans med en tvilling.

Han har inte varit otrogen, inte hans bror heller.

Det är nån jävel som sagt till deras gemansamma kompis att de hånglat med mig. Och så är det inte.

Jag och Marcus var inte ens in på krogen denna utnämnda kväll. Kön var obarmhärtigt lång och kylan elakt kall så vi gick hem. Vi var ifrån varandra på förfesten men då var jag med M´s tvilling och hans tjej på en förfest där "killen någon ska ha hånglat med" inte ens var där.


ÄNDÅ påstår han sig ha avverkat mig, Elin, ja jag heter ju så. Alla vet att det inte var så men jag kan inte undvika att få dåligt samvete. Även om jag inte gjort något. Marcus har ju ändå fått höra det och upplevet ett "kanske" på en minimal möjlighet.

Denna minimala möjlighet är ändå ett faktum som han måste bortse ifrån.

Varje dag. Och sen då, när jag får syn på den här jävla idoiten kommer jag spy på honom.

Till allt detta hör också att jag känner honom sen tidigare, gammalt tillbaka - Ante epoken. Det är liksom fem år sedan!

Jag har aldrig ogillat den här killen men nu gör jag det.


Även om det är en fysisk omöjlighet att vara på två ställen samtidigt och dessutom förmodar jag att det är OMÖJLIGT att vara otrogen när man gått hem och lagt sig sida vid sida med sin pojkvän - så känns det ändå så onödigt att ens behöva svara på en sån fråga när det enda jag någonsin eftersträvat är total lycka tillsammans med Marcus.


Gaaaaaaaaaaaaaaaah!

Jävla fitt tönt.

Av Elin - 11 december 2008 21:05

.. har sin franska utstyrsel på sig och tappar en slev. - Förbannade jävla skit. Han är så bra!


Jag har ätit torkar renkött nyss, åt så jag mådde illa, mår fortfarande inte så himla perfekt. Men vafan. Jag kommer inte äta mer på den biten, tar med den till M imorgon så blir han glad.


Jag kommer kanske bli glad imorgon, OM, min nya mobil kommer. Om inte så blir jag förhoppningsvis glad på måndag. :)


Nej, nu ska jag kika vidare på de här.


Planer btw:

Fredag, endast mysa med drömprinsen.

Lördag, förmodligen så kommer jag och Frisören sitta och snacka påtryckningar i anan över en kopp svart.

Söndag, Fixa, dona, Bella ska ha skjuts och Oliver vill vara med mig :)


Sen vet jag inte mer.

Hej så länge!

Av Elin - 11 december 2008 12:41

Jag hatar eget ansvar!

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards