Direktlänk till inlägg 28 december 2008

Ännu ett inlägg till allas enorma förvåning!

Av Elin - 28 december 2008 17:51

Jag har ju egentligen inget bättre för mig, M spelar sitt nya tv-spel som han köpte igår. Han köpte även Scene it som är en Xbox version av Buzz fast lite roligare. I praktiken exakt likadant men med helt annat upplägg.


Det luktar fläskfile gorgonzola i bygget, nu är det våran tur att använda spisen och köket till något helt annat. Vi ska göra (håller nu på med) bakad potatis med gräddfil och lättstekt kött med avocado/rödlök/vitlöks röra. Å fy fan va gott! Och! Hör och Häpna! Med start på tisdag och fortsättning på onsdag ska vi göra våran egen Sushi och Sashimi. FATTA VA GOTT. Men ja, riset tar ju sin lilla tid så förmodligen gör vi det på tisdag kväll eller imorgon kväll, det ska ju stå i princip hur länge som helst. Men fan va kul det ska bli. Vi ska avnjuta mat och tillhörande (födelsedags)porslin på nyårsafton, M och Jag. Måste kolla lite på youtube hur man på bästa sätt skär upp fisken.



Är det nu jag, som alla andra, ska berätta hur julen har varit?

Vad jag fått i julklapp, hur full jag var på mittis, hur bakis jag var på annandagen, hur mycket folk det var i birsta igår osv??

Okej då, jag kör en kort genomkörare.


Dan före dopparedan:


Åkte allena från stan, in i Fränsta till AK, Kicken och Neo. Fick mig en kopp kaffe och lite catching up. Det var toknice, känns härligt att få en bit av AK igen. :) Sen åkte jag hem, han väl ungefär vända innan jag åkte till Bella och Eva och drack en snabb kopp kaffe där med innan Julmusiken.

Efter att den var över så var det bara tack och godnatt och hem i säng.


Dopparedagen/Julafton:


Vaknade, öppnade lite julisar med Linus, lurade Linus när han öppnat sitt vrålvärstinglego-set med lyftkran och grejer att han öppnat det paketet fast det stod mitt namn på det och att lyftkranen var min.

Vad gör han!? Jo, han lyfter (det enormt stora) öppnade paketet (helt och fullt medveten om vad det innehöll) och gav det till mig, utan minsta lilla min. LILL GULLET!


Efter öppning av klappar så åkte jag och plockade upp Maggan, bar oss av till fränsta för shopping av diverse julmat och tändning av ljus på Johan och Linus gravar.  Det var en hel del folk vid kyrkan, det måste kännas tungt att sakna sina nära speciellt i juletid då man oftast annars umgås.

Efter vi lagt tankar på de avlidna så fokuserade vi på återvänding till lilla P.

Hemma hos Maggan så lagade jag mästerliga ägg, maggan gjorde janssons av mina så fint skalade potatisar, brände diverse lock till burkar också pratade vi strunt. Vi är bra på det.


Sen vart det ett sedvanligt besök hos mormor med mat och ytterligare klappar. Lotter, Parfymer och Pengar. :) Min bästa julklapp öppnade jag på morgonen hemma hos mamma, förutom att pengar att fruktansvärt jättebra så fick jag en extärn hårddisk av Macey min älskling. :)

När besöket hos mormor var över så åkte jag till fränsta, kaffe hos AK var planerat. Mums. Jag fick julmust och marmeladbollar av X-massXter också.

Sen, åkte jag hem och la mig.



Juldagen:

Vart ska jag börja!? :D haha.

Vaknade såklart där jag gick och la mig, upp och hoppa, in i duschen, studsade ut och gjorde mig klar för att möta upp M i fränsta.

Vi dumpade våra saker i Ks lgh (där vi planerat att spendera natten så mormor skulle slippa oss fyllbultar) sen for vi till pappsen.

Där möttes man av en avhyvling och en andedräkt utan dess like.

Sen var baletten i full gång. Ingen skada skedd, jag fick god mat och mycket fina julklappar som träffade precis i behövningsfacket. Sushipinnar (hjärtformade rosa - blir de finare?) och en sushibok (till!;)), presentkort på Panduro (nummer 2, första fick jag av Oliver, Bellas hund) och pengar. Allt mycket uppskattat. Jag tror den här bloggen säger ganska mycket om vad jag blir glad över, tur att någon läser! :P


Efter besöket hos pappsen så släppte vi av en mycket irriterad bror hos sin mutta och sen brassade vi upp en snabbis till Nina och Peter för att säga "Hej och välkomna hem från Thailandet!". Peter snackade ihjäl Marcus (han tyckte om Nina och Peter sa han när vi åkte hem) och Malin snackade ihjäl mig men det var kul att höra lite om hur de haft det.

Efter den blixtvisiten och tre klunkar kaffe så åkte vi ner till Ks lgh och skyndade oss att bättra på Marcus eyeliner och dricka lite breezer.

Sen pep vi iväg till Jens Mattsson och Ångest.


I ånge fick jag visa exakt hur värdelös jag va på rockband men däremot fick jag visa vilken jävla hejare jag är på att dricka mycket och fort.

Sen var vi till Ivarsson, mådde gott, drack mer. Efter Freddes casa så pinnande de andra till mittis men jag hängde kvar och fick snålskjuts. :)


Ja sen var det Mittis och så vidare...

Åkte inte hem till Ks lägenhet, hoppade av hos Mormor, sov där. Spydde på morgonen. Huvet ramlade nästan av när jag klev upp.

Var medvetslös på annandagen. Mådde sjukt illa hela jävla dagen. Marcus fick bära mig in på bår när vi kom fram till sundsvall på kvällen.


Ja och det var detta årets julfirande.



God fortsättning allesammans!!



 
 
Linda&Ebba

Linda&Ebba

28 december 2008 21:35

Tack! Nu känns det som om jag var med hela julen =) Synd att jag missade julmusiken och Mittis(?!) men, men... Man kan inte vara överallt och hinna allt.
God fortsättning!
Kram L

http://www.hundenebba.se

 
Ingen bild

Jennie (big sister)

29 december 2008 11:24

Tittade bara in för att se hur din julhelg var i övrigt. Tänkte även passa på att önska er Gott Nytt År! Marcus, det var en trevlig prick :-)

 
Ingen bild

Madde A

29 december 2008 18:00

Jag är oerhört tacksam och glad att det fanns fler vid samma tillstånd som jag på Mittis.

Jag skällde ut bartendern högt och ljudligt, för jag tyckte att han lura mig på pengar, vilket han inte ens gjorde.
Jag slogs på dansgolvet (?!).
Jag så gott som krävde en minttu av en tjej för jag själv tyckte jag klippt en snygg frisyr på henne, hon lär ju SÄKERT komma tillbaka.
Jag halvgrät för en vakt för att jag självklart, i vanlig ordning, tappat bort garderobslappen och fick inte ut min jacka.
Där emellan finns x antal minnesluckor också.

Tummen upp för Mittis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 4 februari 2011 22:35


.. latsidan! Oj vad det hänt och inte hänt sedan sist. "Inte hänt" är kanske en tolkningsfråga också, med en negativ underton. Men ja, orka lalla på? Nepp! Vi tar ne som he kom tycke ja! Ingen brådska alls.. Jag är ju ung, ett tag till! hö...

Av Elin - 9 januari 2011 20:13

  Hon känner vinden efter ryggraden, frosten biter och hon springer för att rädda sitt liv.   Hon vill inte veta, hon vill inte höra. Hon vill inte tro att det är sant. 1,5 år har känslan funnits för någon annan. Tjejen har ödslat sekunder,...

Av Elin - 5 januari 2011 23:53

Jag kör en liten resume som alla andra också gjort i brist på annat.       1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Japp! Jag köpte mig en alldeles egen lägenhet. :)2. Höll du några av dina nyårslöften?Njae, jag minns inte om jag gav...

Av Elin - 23 december 2010 22:58

Jaha, varför det undrar ni?   Jo, för att jag kammade hem ett nytt jobb idag. Klockrent! 1 plats fanns det så man kan säga att jag vann första pris! ;)     Just nu sitter jag hos mamma och poppar hennes spotify medan hon klipper klorna ...

Av Elin - 29 november 2010 21:43

  En fjäril här, en fjäril där, lite sömnbrist och positivitet har väl ingen dött av?   När du hör det här ljudet *pling* vet du att det är dags att vända blad.         *PLING* ...

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards