Alla inlägg den 1 september 2009

Av Elin - 1 september 2009 15:31

och en gardinstång som sitter MINST 4 meter över golv. Det går inte och gardinerna måste upp för att minska ljusinsläppet. Fönstren står på vid gavel och man dööööör här i lägenheten.


Rocky ligger och knoppar på en av sofforna som jag och Marcus slängde ihop lite lätt igår. =)

Jag ser definitivt ljuset i tunneln nu. Vi kunde inte köpa allt på ikea men en del vart det, hyllor, 2 soffor, tvättkorg, soffbord, dörmatta, handdukar, en tabeltt åt Rocky å några förvarings lådor.


Kvar på listan som prickas av nästa MÅNAD är;

ett skrivbord, burkar, kuddar till soffan, ännu en hylla (till badrummet), någon sorts smart förvaring och en tavellist.

Jag kommer säkert på något mer livsnödvändigt men det får vänta..


Idag har M varit på sin skola för första gången, han fick med sig ett äpple och pinnade iväg hand i hand med sin klasskamrat Sebastian, de hade båda ryggsäckar och jämnförde sina pennfodral innan de gick.

Efter att M kommit tillbaka från uppropet så gick vi till hamnen, med oss hade vi, ett stycke hund, en filt, några hundleksaker + godis, 4 cheeseburgare, vatten och en cola. Gissa om vi myste på i solen? SVAR JA!!

Rocky lekte så mycket att han lapade i sig nästan en hel "stor vatten" dirket ur muggen. (Nu överdrev jag, men han drack direkt ur muggen.)


Vi snavade in på Claes Ohlsson också, köpte nätverkskabel som vi nu monterat hela vägen upp till loftet, såklart för att vi ska kunna lana i sängen. =) LIVSviktigt! Orka köpa trådlösrouter?


Dvn:n (kareokemaskinen, jpegläsaren, cd:n, radion=allt i allon) som jag fick av mamma nån jul och har legat som en kartong i mängden på vinden är uppmonterad och ur dess tillhörande högtalare skrålar spotify. (love that).

Snart ska sista hyllan upp och då kan vi börja plocka allt som hör nattduksborden till upp till sängen. Känns nice att vi börjar bli någorlunda färdiga!


Igår borrade jag, pluggade och skruvade jag upp inte mindre än 6 hyllor, all by my self, mätte så noga så. Det vart sketa snyggt.

Innan jag fick borrmaskinen så skruvade jag ihop en skohylla (24 skruvar) för hand. Det var det fittigaste på länge men nu står den där!

Kläderna ligger fint vikta och upplagda på hyllorna i våran fancy-iga walk in closet.


Ja, orka skriva mer?


Innan det blir mörkt går vi nog tillbaka med Rocky till hamnen, jag ska försöka komma ihåg kameran denna gång! =)

Även att han vägrar koppel, han sätter sig ner och man får dra stackarn på röven.. =) Till detta hör att det är en bit till hamnen och jag vägrar gå med han lös, la han på filten i handväskan och där låg han, somnade till och med. Gud va hemskt, jag som aldrig skulle bära han, nu tror folk att jag är en såndär dryg jävel med en hundaccecoar men det är jag inte. Jag är bara rädd att han ska komma bort.

Vi ska öva på koppel, kan han sitt så ska han nog kunna lära sig det också på en grisblink!


Nej nu får det vara nokk!


Ni kanske ser mer här sen, det får bli en nice suprice isf.


Hejpa!



Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards