Alla inlägg den 6 juli 2007

Av Elin - 6 juli 2007 16:37


Jaha, fredag. Veckans slut för de som befinner sig i arbetar Sverige.
Ikväll ska jag inte göra ett jävla skit! Bara chilla, MEN innan
jag infinner mig i soffan, okynnesätande glass och tittandes på en film
så ska jag koppla på charmen och gå till Issan av två anledningar.
1, Jag ska låna Justin Timberlakes nya film.
2, Jag ska se till att få en bekräftelse på att vi imorgon beger oss
ut till Anja och hennes glesbygsboning.
Det är tänkt att vi ska spendera lördagen/söndagen där varandras sällskap.
Jag och Anja är totaltaggade men de andra två av våran klubb verkar
inte lika övertygade. Så det är kvällens mission innan jag beger mig in
i min egen zon av slack.
Hur det gick får ni nog veta på Måndag, då jag är tillbaka på jobbet och
förtellar er vad som inträffade då föregående helg. Spännande va?

Jaha, vad har hänt såhär långt?
Jag har lyssnat på Mammas Nya Kille och gjort klart alla rättelser
på alla försäkringar. Jag vill inte veta hur många jag gjort men jag har
fått informationen mot min vilja. Det var 4000 till att börja med.
Majoriteten har blivit bortgallrat men det var dryga tusen jag hade att
göra med. För vissa kan det tyckas mycket att göra men för mig, knappt märkbart!
 
Nu sitter jag och lyssnar på Norskar som jag halvt förstår, det är ju väldigt
fint att jag måste svara på deras frågor när jag knappt förstår vad de säger.
Medan jag sitter här, likväl som jag satt här igår så har gatufesten dragit
igång på riktigt. Det känns helt okej att inte vara där, nästan lite skönt.
Ingen trängsel, inga pengar som går till helt onödiga fyllor.
Dock är fyllorna viktiga för att man ska kunna vara inne på området.
Det är alltid så innihelvetes mycket folk. Visst är det kul alltid men det
är inte så kul att tappa bort de man är med då telenätet inte fungerar.
Tydligen så är alla ensamma och övergivna dessa kvällar och vill ringa
sina vänner för en återträff.
Dessa gatufestdagar tillbringar ångest-tankar till mitt redan svarta sinne.
Alla pengar som går, sjukt. Det är fan farligt, lika farligt som att försöka
smuggla in spriten istället för att köpa den.
Det blir alltså en ond cirkel. Jag håller mig utanför spiralen iår.
Vilket känns bra, jag sparar mig till Pdol som jag ska vara klappsne på,
hela jävla tiden. Tors - Sön, även fast jag jobbar på Fredagen, men vem fan
kommer märka att jag är full då?

Jag har ju hittat en avsides plats att sitta på (vilket är oslagbart i alla lägen)
så jag slipper pratat med folk, ingen känner min andedräkt och jag kan kexa i pappers korgen obemärkt om fallet skulle vara så.
Jag kan programmen utantill och jag finner svar på alla frågor, jag kan nästan slå vad om att mina siffror kommer skjuta i höjden om jag var full på jobbet!
Ingen skulle märka något, jag artikulerar som aldrig förr och använder mig av
ord som låter viktiga som jag inte ens vet vad de betyder.
Detta kan inte gå fel. 3 dagar eller inga dagar, det är fan mitt motto!

Vi släpper det där nu, inget mer prat om att dricka och ödlsa energi i form
av slantar.


Bara för att jag inte ska längta dit så tänker jag pointera Gatufestens baksidor.
Hur kul är det att gå på toaletten i förebyggande syfte då?
På gatufesten kan man inte gå på toa när man blir kissnödig för då har man redan kissat på sig i kön.

Sen när man kommer tillbaka till bordet som någon ensam stackare fått vakta så har stället invaderats av en hög rednecks med snus fulla ansiktena och jeansjackor som sitter och svär.

OM man ens kommer in i tältet igen vill säga, det kan ju hända att man blir nekad inträde eftersom alla 14 åringar trycker sig in då alla andra ska in.
En cider kostar 45 spänn och på systemet kostar den max 15 liksom.
Ångest bara där om man inte är förståndshandikappad.
När man väl kommer på att man ska över till Norra scen och kolla på Timbuktu så har Takida spelat innan honom och alla småtjejer står kvar och tar upp all den plats jag behöver för att se och kunna njuta av denna Jason.
Så det är ingen ide, när man känner för att impulsiv-åka en karusell så
spyr någon på en så då är det lika bra att åka hem.

För att överleva GF:en inne på området så behövs VIP treatment vid scenerna och en kateter som rymmer minst 5 liter.


Top (och inte, före) 6 @ 6.


Bra;

+ Att det vankas stugmys. Eventuellt.


+ Att PorrfilmsIndianerna har fått mig att skratta hela veckan.


+ Att jag inte kommer spendera hela min budget på GF.



Obra;

- Att mina vänner är på GF och har förmodligen jättekul och inte jag.


- Norska Moobi, kommentarer är överflödiga.


- Regn i helgen! WHHHHHYYYY? Nejmen hela veckan har vart strålande men nu är Elin ledig så då regnar det. Fy fan för Tor!




Jag gillar killar med deg, som har flashiga kneg.


Tack och hej, surströmmings-pastej.

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards