Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Elin - 7 oktober 2008 21:14

Idag föddes Viking.

Han är en riktig sötnos. :)

Grattis AnnaMaria och Pappa Micke!


Av Elin - 7 oktober 2008 16:46

... nu är mina dagar med Ollie över. Känns lite vemodigt, speciellt nu när han är så snäll och sover. :)

Jag har fattat att det kommer att ta ett tag innan jag skaffar hund nu när jag vet hur mycket tid det tar. Och B har ju hittat ett bra alternativ åt Ollie när hon jobbar eftersom han är på dagis men jag kanske inte kommer att ha den möjligheten och eftersom mina planer för framtiden är att jobba så innebär det att min framtida hund kommer att vara ensam och det vill jag inte. Allt detta = inte skaffa hund på länge.


Idag har jag städat, här (hos B) och på bergsgatan (igen) för vi skruvade ihop sängborden from hell igår så det vart lite stökigt men nu är det fint igen. Det ska bli så jävla skönt att sova i våran säng igen, sängen med kudden jag köpte igår på ikea. Tända alla ljus och ligga och mysa med C.S.I eller datorn. Jag har verkligen längtat efter det den sista tiden.


Jag har bakat också, jag var tvungen att nyttja den sista dagen i B´s kök. Jag bakade en mjuk kaka på sockerkaksgrund, fast istället för mjölk så hade jag saft från apelsiner, rivet skal från 2½ apelsin också smälte jag romerska bågar (chocklad med apelsinsmak) och slängde ner i smeten. Resultatet vart så jävla bra, sjukt jävla god kaka. Speciellt om man jämför med de mustiga cupcakesen jag gjorde. Mums! När jag landat på bergsgatan så blir det en bit kaka och ett glas mjölk, Marcus kanske får smaka. :)


Även att det inte kommit något nytt avsnitt av Gossip Girl idag, inte av One Tree Hill heller, inte förrns nästa vecka. That sucks, för att stilla min abstinens så har jag 3 osedda avsnitt av Fringe (som just börjat på 5:an) som helt klart är en sevärd serie, lite arkiv x stuk. OCH sist med absolut inte minst, psyko-seriemördaren, som man älskar och hejjar på är tillbaka.

Dexter har börjat igen, två avsnitt av säsong 3 är ute och jag har inte sett dem heller. :) Jag har det jag gör, plus att jag har 1½ säsong av C.S.I NY att se på. ÄLSKA SERIER. I princip så är ALLA serier bra bara man börjar kolla på dem. Det bästa är om man har ett par avsnitt så man kan börja streck-se dem. Reaper till exempel, var inte så fantastisk första 3-4 avsnitten men sen började det bli spännande. Nu längtar jag tills andra säsongen kommer så man får ta upp alla lösa trådar, spännande.

Appropå spännande - HEROES! Hallå, behöver jag säga att det är tidernas bästa serie? ? ? Den är så jävla bra att ingen, verkligen ingen serie är så bra som den. Att tilläggas bör att jag OCKSÅ är en sån tjej som följer Desperate Housewives frenetiskt men Heroes är ändå strået vassare.


Näe, nu ska jag gängkriga lite och vänta på M som kommer efter jobbet. Sen ska vi ta sista prommisen med Ollie innan vi lämnar honom till hans öde. Ett öde som ser oerhört lyckosamt ut just ikväll, han kommer bli så glad, så glad att B kommer hem. Gängkriga var det!


So long babes and bitches!

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards