Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Elin - 27 oktober 2008 09:27


Tillbaka!

I lördags satte jag fot åter igen på svensk mark, lite vingligt placerade jag en fot framför den andra i blåsten påväg ut ur planet.

Vilken jävla väder omställning! Från 25grader i skugga och hav till spikregnsblåst. Inte nice, men ändå lite skönt att vara hemma.


Vi har haft det toppen, kom fram till hotellet 5 på morgonen svensk tid.

Gick och la oss för att sova ca 3 timmar innan frukost, sen sol och bad- dag 1.

Vi har solat och badat exakt varje dag, inte en droppe regn eller ett uns av blåst har nuddat min kropp. En vecka av bra "svensk-sommar" var precis vad jag behövde. Vi behövde.


Vi åkte på världens fattigaste utflykt, eller ja, alla saker vi gjorde var talanglösa. Säsongen var liksom över. Vi skulle på vattenland, det stängde dagen innan vi kom till Turkiet. Vi åkte på Dimcay (resturanger i vattnet, där man ska kunna bada mm.) där det knappt var vatten i floden, rutchbanorna var sönderskruvade och allt var värdelöst, vi skulle hitta Kippis (kareokebar) men landade på McD.

OCH dagen efter gav vi det ett nytt försök, till vår stora lycka.

Vi hittade aldrig Kippis så därför gick vi till en resturang (första bästa tyckte våra magar) som sammarbetatde med Apollo och Fritidsresor. De hade en svensk inkastare och efter 4 dagars turk-jag så kastade vi oss in på Elite.

YES! Snacka om Jackpot, jag har aldrig ätit så god mat i hela mitt lilla liv.

Jag och Marcus åt vin och cognac-flamberad oxfile med champinjonsås. Vi fick hur mycket mat som helst och betalade 250spänn för mat och dryck. För oss båda!

 Lousianna Surfturf på Biteline kostar 195 utan dricka, för en! Släng er i väggen.


Vi drack vid polen varje dag, inhemsk öl. Inte jag dock, jag fick inhemsk colagrogg, avslagen och varm. De skakade ur kolsyran ur drickorna, fråga mig inte varför! Det slutade med att jag groggade på kiwisaften som fanns vid polbaren och groggen förvandlades till något som smakade som varm, vattning pisang ambon, drickbart men inte gott.

Vi spelade utslagspoker typ hela tiden, jag åkte ut först typ hela tiden.


Ä jag orkar inte skriva mer nu, men det var kul. Speciellt taxfreen påväg hem. Handlade äckligt mycket sprit/cigg och kinderchocklad. :)


Till råga på allt så har jag fått Nässelfeber som vägrar ge med sig, verkligen vägrar. Det blir bara värre och värre och mer och mer.

Igår när vi duschade så fick M ta på sig "hårdhandskarna" och skrubba mig, all over. Det var skönare än skönast.

Finns det egentligen något som är skönare än att få klia när det klias som fan??  Nej jag tänkte väl det!


Lägger upp lite bilder, de som figurerar är Sara, John, Empa, Mattias, Marcus och jag.

Å just ja, hundvalpen som ni ser nedan hade 5 syskon i olika färger och bodde på andra sidan gatan från vårt hotell, ca 20 meter från stranden, i ett buskage. Ville man inte ta med alla hem? Fatta hjärtskärande att se dem, så oskyldiga och söta. Men åååååååååååååååååååååååååååå.




Nu ska jag snart ta tåget till fränsta, ska dumpa väskan hos K sen iväg på dagis och jobba lite. Ska bli skönt att landa där med. En vecka på byn är inte fy skam när man har med sig datorn och en nyinköpt bok. :)

Hej så länge!

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards