Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Elin - 14 augusti 2008 20:36


Å vilken dag!

Jag har jobbat på i köket i vanlig ordning, men det sista jag gjorde var att beta av en stunds övertid i barngrupp, snacka matt man var då! :)

Hualigen, det är tur att det är världens sötaste barn på dagis.


Efter jobbet så var det dags för dagens största utmaning (förutom att överleva utan Marcus närhet) bejbisitta Linus, monsterungen.

Han är förvånansvärt lugn idag, vi har ätit mat och tittat på film men när man är så nära på att slå ihop ögonen så flyger han upp som ett yrväder, orkanen i vardagsrummet liksom.

Det är som att han har det på känn den lilla filuren.

Och han har varit så nära på att somna men vrål-vägrar helt klart!!


Nyss så skulle han ha en macka och stökade runt på nedervåningen och öppnar ytterdörren titt som tätt så jag får springa upp och ner hela tiden, men då händer det mest oförutsägbara, min älskade storalillebror kommer hem! JAAAA! De pysslar på nu, Jocke tycker nog också att Linus är lite jobbig att ha å göra med men jag sa "Va bra att du kom, nu får du vara barnvakt åt Linus" och han frågade varför.

Ett kort; "Jag är så trött att jag håller på att svimma" räckte för mig.

Han sa inget utan bara tog med sig en leksak åt Linus och gick ner till honom. Jocke är bäst i världen, utan tvekan den mest värdefulla av oss alla på jorden.


Ljudet av mina två små änglar som stökar omkring är bedårande, de är mina bröder och jag kommer alltid att älska dem. Det är skönt att vara hemma hos mamma när det bara är vi tre här, lugnande på ett stressigt sätt. :)

De klarar sig men man blir ändå lite nervös att något ska hända när jag är ansvarig. Fast ändå Jocke påminner mig hela tiden.. "Vadå? Jag är väl 18 år! Jag får göra som jag vill!"


Nu ska jag avsluta med ett jubel!!

IMORGON ÄR DET FREDAG FAN!!! Detta innebär att jag får pussas och gosa på min (bara min) pojkvän, aka Mys-Marcus. I love it!

Tack för idag, slut för idag!

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards