Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Min lilla lilla bäbisprins. Kämpa.

Av Elin - 7 september 2009 21:16



Just nu ligger han brevid mig.

Han kippar efter andan, kämpar för att överleva.


Rocky ramlade ner från soffan imorse, bakbenen hängde inte riktigt med så han föll med bröstkorg och sina (alldeles för korta) framtassar först.

Låg helt stilla och rörde sig inte.

Marcus kom upp med honom till mig (vi turas om att kliva upp tidigt och gå ut med Rocky) i sängen och sa att han inte rörde på sig.

Han la Rocky i sängen och jag försökte känna om han reagerade när jag tog honom på tassar och ben och så.


Han började hulka som om han skulle kräkas så jag ställde honom upp i sängen men då kröp/släpade han sig framåt med hjälp av framtassarna och bakdelen släpades i sängen.

Vi ringde taxi och åkte raka vägen upp på djurkliniken.


Väl där så skakade Rocky och kippade efter andan, vi berättade vad som hänt och han blev röntgad. Ingen större fara, det var nog bara chocken som gjorde det.  De injecerade vätska i nacken på honom.

Vi vart hemskickade och beordrades vila.


Efter ca 1½ timme kunde vi inte vänta längre med att åka tillbaka.

Rocky dregglade och kramp-andades för att få i sig luft och tillslut slutade han andas i ett enda krampanfall.

Jag fick "buffa till" honom på magen för att han skulle reagera och ta ett nytt andetag.


Väl däruppe fick vi lämna honom (till klockan 16 sades de först) och efter ett tag, typ 1½ timme så ringde jag för att höra hur det gick, jo han var ju inte pigg, led av syrebrist och hade förmodligen vätska i lungorna så han lades med dropp i ett syrgastält och mammas hjärta sprack.

Nu var tiden för hämtning satt till 17oo.

Vid 16.40 ringde veterinären och sa att vi skulle hämta honom 18.30 istället och ge honom vätskedrivande och luftrörsvidgande klockan 20 och 00.


Klockan är nu 21.30, vi gav honom klockan 20 som anvisat, veterinären ringde och sa att vi skulle vänta med sista dosen tills klockan 1 och att vi kunde ringa henne på mobilen om vi ville under natten.

Hon sa också att det förmodligen skulle bli tuffare för honom inatt och hur fint känns det då?


De hade stängt över natten på djurkliniken så han kunde inte vara kvar där och närmsta jourhem ligger i uppsala.

Det jag bävar mest för just nu är att han redan (så här tidigt efter första dosen) börjar kippa så som han gjorde när vi kom hem. Det vart "bättre" i ca 40 minuter sen körde han igång igen.

JAG LÄNGTAR tills klockan blir 12-1 så vi kan ge honom mer.

Men sen då, efter 1 så är det inte förrns klockan 08.00 imorgon bitti han kan få mer hjälp. Jag känner mig totalt hjälplös.

Jag är så rädd, tänk om han blir mycket sämre och ingen hjälp finns att tillgå.


Distriktsveterinären i matfors "kanske inte hade tid" och "prioriterar djuren efetr storlek", jaha, så min miniprins han ska inte få någon hjälp han då?

FY FAN säger jag bara, fy fan.


Det var länge sedan jag grinade såhär som jag gjort idag.

Jag kunde knappt säga vad jag hette när jag kom fram till Djurkliniken imorse, så mycket grina jag.


Jag hoppas för allt i världen att Rocky hade tänkt kämpa som en tok genom natten! Annars dör nog jag.

Jag vill inte förlora honom, inte nu! Han är bara 10 veckor, han måste få leva lite först!!


Kämpa för mamma nu, älskade lilla älskling!

 
 
Milton

Milton

7 september 2009 21:48

Håller alla mina fyra tassar att det går bra och du blir frisk, Taxen Milton

http://taxenmilton

 
Ingen bild

Melinda

7 september 2009 22:34

Hej Elin & Marcus!
Vill bara säga att jag håller mina tummar för att Rocky blir bra igen.. Det gör så ont i hjärtat mitt när jag läser om hur eran dag har varit, måste ha varit ett helvete =( Jag hoppas att nästa inlägg jag läser är mer possitivt.. Hoppas ni får lite sömn inatt..
Många kramar Marcu`s kusin Melinda med fam...

 
Ingen bild

Lisa

7 september 2009 22:38

gah, vad orolig jag är. kämpa lille plutt.

 
Linda&Ebba&Palten

Linda&Ebba&Palten

8 september 2009 00:08

Vi håller tassar och klor! Kämpa på lillkillen!

http://www.hundenebba.se

 
Ingen bild

tina

8 september 2009 08:12

Men hua vad hemskt. Jag förstår att du grinar. Det är ju din lilla bäbis som är sjuk. Hoppas att han blir bra, och kram på dig.

 
Kompis och matte

Kompis och matte

8 september 2009 16:07

Kämpa på nu din sötnos. Kramizar tazzar, vi tänker på Er!


Det finns fler veterinärer i S-vall

http://www.kompis-maggie.dinstudio.se

 
Jennie

Jennie

8 september 2009 20:19

Usch, förstår att du är ledsen!
Hoppas verkligen att lilla Rocky mår bättre!Kram på dig!

http://tankaravjennie.blogspot.com

 
Ingen bild

Lina

10 september 2009 12:13

Usch vad otäckt!
Håller tummarna för söta lilla Rocky.
Djurkliniken är verkligen guld värda!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 4 februari 2011 22:35


.. latsidan! Oj vad det hänt och inte hänt sedan sist. "Inte hänt" är kanske en tolkningsfråga också, med en negativ underton. Men ja, orka lalla på? Nepp! Vi tar ne som he kom tycke ja! Ingen brådska alls.. Jag är ju ung, ett tag till! hö...

Av Elin - 9 januari 2011 20:13

  Hon känner vinden efter ryggraden, frosten biter och hon springer för att rädda sitt liv.   Hon vill inte veta, hon vill inte höra. Hon vill inte tro att det är sant. 1,5 år har känslan funnits för någon annan. Tjejen har ödslat sekunder,...

Av Elin - 5 januari 2011 23:53

Jag kör en liten resume som alla andra också gjort i brist på annat.       1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Japp! Jag köpte mig en alldeles egen lägenhet. :)2. Höll du några av dina nyårslöften?Njae, jag minns inte om jag gav...

Av Elin - 23 december 2010 22:58

Jaha, varför det undrar ni?   Jo, för att jag kammade hem ett nytt jobb idag. Klockrent! 1 plats fanns det så man kan säga att jag vann första pris! ;)     Just nu sitter jag hos mamma och poppar hennes spotify medan hon klipper klorna ...

Av Elin - 29 november 2010 21:43

  En fjäril här, en fjäril där, lite sömnbrist och positivitet har väl ingen dött av?   När du hör det här ljudet *pling* vet du att det är dags att vända blad.         *PLING* ...

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards