Direktlänk till inlägg 22 september 2009

Den 22/9 2009 har varit en dag full av...

Av Elin - 22 september 2009 18:36

.. rörelse och liv.


Den började med ett inbokat besök på Djurkliniken. Rocky skulle på ultraljud. Sagt och gjort, hjäratade pumpade på som besatt. Han är så liten att de använde ultraljuds grejen för katter. Mammas lillekille.

Att han kliar sig så i ögonen kan bero på infektionen han fick av "fallet från soffan" så vi har köpt koksaltlösning på apoteket att skölja med, blir det inte bättre så måste vi tillbaka på Djurkliniken och det vill vi inte.

Nu får det dröja ett tag!

Rocky the smocky har även nu tagit spruta nummer två. Nästa gång det blir spruta är till sommaren, då han fyller ett år.


När vi kom hem från kliniken så var det dags att förtära något i brunch-form. Svärmorsan Mari kom förbi och snackade sekter och tog sig en macka från brunch-buffén.

Nybakad ciabatta och en kopp java är inte fy skam såhär på en tisdag!   



Efter någon kisspaus med Rocky, några frågor ur "Hur fan visste du det?" och en hel massa sektsnack senare så begav hon sig härifrån.

Vi tänkte plantera oss i soffan och se Gossip Girl och DUBBELAVSNITTET som kommit av Heroes men hann bara igenom GG sen ringde Lisa Pähn.

Vi hade bestämt träff med henne igår innan hon och Simone skulle på dansskolan idag klockan 16.


Dagens andra sagt och gjort: Vi begav oss mot GAkyrkan för att möta upp dem, eller mer var det så att JAG mötte Lisa och Simone mötte sin kärlek Marcus. Jag har fått lite (ganska stor) konkurrens där. Hon är sådär gulligt blyg också. Satte fingrarna mot munnen och fnittrade så sött som bara småtjejer kan, när hon sa "Hejdå Marcus". =)


Rocky fick också pröva sin "fleece-dummie" som lisa gjort åt honom i Lilla Sjöljungfrun tyg, även denna förstor.

Hon gjorde en i marinblå trikå i början av veckan men den har Simones hund fått ta över då den var HUGE på Rocky.

Här kommer lite bilder från vår timme i "parken".


          


1, M, Rocky och Simone med hunden som fick Rockys första test-tröja.

2, Lisa och Simone har krypit till korset.

3, Simone ger Rocky en karamell.

4, Simone gömmer sig när hon och Marcus leker kurragömma.

5, ROCKY supersnygg i sin FÖR stora Lilla Sjöjungfrun Fleece Hoodie.



Ja det är väl så det har sett ut idag.


Efter vi strosat klart så beslutade vi oss för att ta vägen förbi Blåkiosen hem.

100spänn för 2 (överdrivet stora) rätter kvalitets kinamat. Taget.

Vi har sett Heroes, eller ja, jag ska kolla om halva avsnittet eftersom jag somnade lite.

Men sen så!


Imorgon så åker jag hem mot västra. Can´t wait!

Idol ikväll - Can´t wait till det heller! =)



Jaja, vi hörs då!




 
 
Ingen bild

empa

22 september 2009 19:06

jävulst söt rocky var i den där "hoodien" , hehe =)

 
Ingen bild

LisaPÄHN

22 september 2009 21:07

Men vafaan, jag hade förväntat mig en bild när han leker damsugare. ;)

 
Ingen bild

Malin

22 september 2009 22:17

hyfsad snygg kille i nytröjan ;)

 
Ingen bild

Marianne

23 september 2009 12:51

Hej.

 
Bella

Bella

24 september 2009 20:02

Sötaste lillkillen! =D

http://bellasliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 4 februari 2011 22:35


.. latsidan! Oj vad det hänt och inte hänt sedan sist. "Inte hänt" är kanske en tolkningsfråga också, med en negativ underton. Men ja, orka lalla på? Nepp! Vi tar ne som he kom tycke ja! Ingen brådska alls.. Jag är ju ung, ett tag till! hö...

Av Elin - 9 januari 2011 20:13

  Hon känner vinden efter ryggraden, frosten biter och hon springer för att rädda sitt liv.   Hon vill inte veta, hon vill inte höra. Hon vill inte tro att det är sant. 1,5 år har känslan funnits för någon annan. Tjejen har ödslat sekunder,...

Av Elin - 5 januari 2011 23:53

Jag kör en liten resume som alla andra också gjort i brist på annat.       1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Japp! Jag köpte mig en alldeles egen lägenhet. :)2. Höll du några av dina nyårslöften?Njae, jag minns inte om jag gav...

Av Elin - 23 december 2010 22:58

Jaha, varför det undrar ni?   Jo, för att jag kammade hem ett nytt jobb idag. Klockrent! 1 plats fanns det så man kan säga att jag vann första pris! ;)     Just nu sitter jag hos mamma och poppar hennes spotify medan hon klipper klorna ...

Av Elin - 29 november 2010 21:43

  En fjäril här, en fjäril där, lite sömnbrist och positivitet har väl ingen dött av?   När du hör det här ljudet *pling* vet du att det är dags att vända blad.         *PLING* ...

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards