Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Its been a while....

Av Elin - 29 september 2009 19:32

.. sen sist och eftersom jag är snabb på att sucka när det går mer än en timme mellan andras uppdateringar så är det väl bäst att jag drar mitt strå till stackhelvete.


Det är skönt när det går några dagar mellan gångerna för en annan (om man haft kameran med sig!) så man har något att berätta och det har jag ju faktiskt nu.


Jag var ju hem i förra veckan, närmre bestämt mellan onsdag och fredag.

Dag 1 hämtade mormor mig på tåget, det var dags för Rocky att träffa lillMaja som nu mer går under namnet MONSTERMaja. Snacka om att det är sjukt att se mormorslillhund som ett monster! Det var dags för den kärringen att ge plats åt mitt lilla energiknippe! Här kommer en bild från dagen då Rocky ville leka och inte fick mer än en sur blick.     




Dagen efter så upprepades samma procedur fast det vart mer liv i leken, Tina och Sigge kom också till mormor, ingen leklycka denna gång heller, inte ens ett litet vift på svansen kunde de unna Rocky. Snålast ever.


Mamma kom hem från jobbet och lagom till detta hade jag kockat ihop älgfärsbiffar o kokt potatis. GIVETVIS gjorde jag sås till, smakade mest bara grädde innan jag (vi) la ner biffarna i pannan och lät de puttra tillsammans en stund. Gott som fan vart det med lite vitlök i biffarna!

Efter maten så åkte jag till släntjäveln med Fia, Perfect Home-party hos AK vankades. Det fanns mycket fint och mycket dyrt. Hur som haver så beställde jag 4 stycken formar. Så fina o prisvärda så!

Efter partyt så såg jag på Idol med Fia, Katarina (som kläckte ur sig "Den där Anna Anka, vad är hennes man känd för då? Var det han som kom på Kalle Anka eller? Konstigt att han inte heter Duck isåfall!" HELT SERIÖS VAR HON OCKSÅ!!! - Haha, sötungen!), Malin och Tessa. Det var nice att sitta och agera proffsjury tillsammans med dem.


Hemma så myste jag lite med Smocky som mamma passat under tiden, kollade lite på tv sen gick jag och la mig (oss) och somnade till Twiligtbok nr 2.


Fredagen åkte jag med Fia o Malin till stan, hängde i birsta en sväng. Köpte Lenus födelsedags present o lite annat götta, bl.a en skinnpaj till mig själv. ÄNTLIGEN en som jag gillade!

Efter birsta så var det bara att åka hem och duscha sig lite innan bio:n och biosupén med Empa, Malin och Mari.

Allt var nice, maten var nice, filmen var nice och sällskapet var nice.


Lördagen åkte vi ut till birsta och köpte lite grejer till lägan, skrivbord, tv, rullbord och mycket mer.

Nu har vi ÄNTLIGEN en tv uppe och en nere. Min tv är störst (manligast) och coolast.

Marcus var ut på kvällen efter 100timmar vm i ikeaskruvning. Han var ut med BRAVUR, han var ut så mycket att jag fick gå ner, utanför porten och lyfta in honom M.M


Yeah, söndagen borrade vi det sista, åt sushi och hämtade Smocky-bäbisen.

Janne och Mari var snälla och tog honom så vi kunde sköta oss själva här hemma med alkohol och ikeamöbler.

Hur ser det ut här nu då?


      Från loftet och ner.

   Från soffan mot köksbänken.

   Från köksbänken mot skrivbordet/pysselhörnan/kontoret. =D

   Från skrivbordet/pysselhörnan/kontoret mot sofforna.



Jag har även invigt pysselhörnan (ja det var inget kontor ikväll iaf) nyss. Jag visste inte vad jag skulle hitta på så jag gjorde julkort, JA man får göra det redan, det är roligt!


   Jag tycker det blir gulligt när de ser ut som en invalid har gjort dem. =)




Näe, det börjar närma sig idol, dags att avrunda..


Även: Har jag sagt att jag fått jobb? 75%, utbildningen startar på torsdag 08.30

IN YAAAAW FACE!



Hej på ett tag!

 
 
Ingen bild

jENNY

29 september 2009 19:58

mEN hejja dig å till ditt jobb!!! Härligt ärtan!

haha, gulligt kort du knåpat ihop där.. :D

 
Bella

Bella

30 september 2009 08:25

Men gud va fint det blir! =)
Vi kommer och hälsar på nån dag. Hör av dig om du har nån minut över.

http://bellasliv.blogg.se

 
Kristina

Kristina

30 september 2009 18:36

Grattis till jobbet! Här hänger man inte med i svängarna längre, I blame myself for that, är så jävla dålig på att höra av mig.. Är det samma Katarina som brukar kalla Egypten för Egyptien? Låter nästan som det ;) Jag ska ringa någonting så jag får mig en update! Puss på nosen!

http://www.metrobloggen.se/kristinagustafsson

 
Ingen bild

helene

1 oktober 2009 22:50

Grattis till jobbet och, va fint ni har de.. välkommen till kotten någon dag om du är åt de hållet..

 
Ingen bild

N

26 oktober 2009 19:22

Wangis gamla lägenhet :) Fint!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 4 februari 2011 22:35


.. latsidan! Oj vad det hänt och inte hänt sedan sist. "Inte hänt" är kanske en tolkningsfråga också, med en negativ underton. Men ja, orka lalla på? Nepp! Vi tar ne som he kom tycke ja! Ingen brådska alls.. Jag är ju ung, ett tag till! hö...

Av Elin - 9 januari 2011 20:13

  Hon känner vinden efter ryggraden, frosten biter och hon springer för att rädda sitt liv.   Hon vill inte veta, hon vill inte höra. Hon vill inte tro att det är sant. 1,5 år har känslan funnits för någon annan. Tjejen har ödslat sekunder,...

Av Elin - 5 januari 2011 23:53

Jag kör en liten resume som alla andra också gjort i brist på annat.       1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Japp! Jag köpte mig en alldeles egen lägenhet. :)2. Höll du några av dina nyårslöften?Njae, jag minns inte om jag gav...

Av Elin - 23 december 2010 22:58

Jaha, varför det undrar ni?   Jo, för att jag kammade hem ett nytt jobb idag. Klockrent! 1 plats fanns det så man kan säga att jag vann första pris! ;)     Just nu sitter jag hos mamma och poppar hennes spotify medan hon klipper klorna ...

Av Elin - 29 november 2010 21:43

  En fjäril här, en fjäril där, lite sömnbrist och positivitet har väl ingen dött av?   När du hör det här ljudet *pling* vet du att det är dags att vända blad.         *PLING* ...

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards