Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Elin - 18 mars 2009 18:49


Rain, rain go away.. haha, vilka jävla intelligenta texter folk kom på förr i världen. Pandora och Dr Alban glänste med sin närvaro i mina yngre dagar. Jag var väl sisådär 8 år när de sprutade ut sina toner i cd:n.

Fan va nostaliskt nu svichar Melody MC förbi också med låten Give it up. =D


Jag ska anteckna några låtar som ni kan youtuba sen för att lyssna er tillbaka till barndomen eller ungdomen (för er äldre dagisfröknar, haha)..

NU SLOG DET MIG, Jonas Nilsson sjöng ofta GES-låtar på lågstadierasterna.  KUL.


Lets take a walk down Memorylane.


  • Mike and The Mechanics - Over my shoulder. (Mammas laga-mat-musik på S:a Vägen)
  • Scatman John - Scatman. (Jag tänker Therse Hjalmarssons Källare - Discodans)
  • Melody MC - Is there anyone out there. (Jag vet inte, bara roligt)
  • La Bouche - Be my lover. (Jag tänker Smurfhits-cover)
  • Black Ingvars - Mitt eget blue hawaii. (Jag tänker inte alls, bara minns.)
  • Tina Turner - Golden Eye. (En av mina skivor var den med på.)
  • Gyllne Tider - Kung av sand.
  • Idde Schultz - Fiskarna i haven. (Jonas förstahandsval på Musikleken - ALLTID. haha.)
  • Army of Lovers - I give my life. (Behöver jag säga ngt mer?)
  • Blur - Country House.
  • Michael Learns to Rock - Thats why. (Grinbit, förmodligen bölade jag över Johan Hallmin?? =)
  • Shaggy - Mr Boombastic. (HAHAHA)
  • TLC - Waterfalls. (Mmm RnB love.)
  • Babylon Zoo - Spaceman. (K´s låt, hennes flickrumsmelodi)
  • Enya - Anywhere is.
  • Backstreet Boys - I´ll never break your heart. (Klassfesttryckaren)
  • Jamie Walters - Hold on. (Ooo så fin, hade den på en absoulte Love-skiva.)
  • Skunk Anansie - Weak.
  • Gyllne tider - Juni, Juli, Augusti.
  • Spice Girls - Wannabe. (A vafan måste man säga mer än att man var KID när Spice Girls kom och spred sin GIRLPOWER??)
  • Peter Andre - Mysterious Girl. (Han hängde i taket ovanför sängen på en fresh poster. Blottade magrutor och ett blekt smile, vad mer begär man i mellanstadiet)
  • Fools Garden - Lemon Tree. (Lisa Göransson poppar upp i skallen.)
  • Everything but a girl - Missing. (? Tror jag den heter: And I miss you, baby, like the dessert miss the rain)
  • Jumper - När hela världen står utanför. (revolt)
  • Lutricia Mc Neal - Aint that just the way. (Kalasfin)
  • Donna Lewis - I love you always forever.
  • The Corrs - The right time.
  • Toni Braxton - Unbreak my heart. (Micke Grips bästa klassfesttryckare.)
  • Robyn - Show me love.
  • Skunk Anansie - Hedonism.
  • Jumper - Hon har ett sätt.
  • The Verve - Bittersweet Symphony.
  • Paradisio - Bailando & Vamos ala discoteca.
  • R-Kelly - I believe I can fly. (Spacejam)
  • Blur - Song 2.
  • Eagle Eye Cherry - Save tonight.
  • Cue - Burning.
  • Meredith Brooks - Bitch.
  • Savage Garden - To the moon and back.
  • Sash - Stay.
  • N-Trance feat Rod Stewart - Da ya think Im sexy. (HAHA)
  • Natalie Imbruglia - Thorn.
  • Eagle Eye Cherry - Mermaids cry.
  • Belle Book - Rescue Me.
  • Anouk - Nobodys Wife.
  • Cleopatra - Cleopatras team. (Å fyfan vilken jävla låt jävel. SÅ jävla klockren!)
  • Five - Slamdunk da funk. (Haha, min och Katrarinas Storhetstid. Tillsammans med följande;)
  • Spice Girls - Stop! (kingen)
  • Cornershop - Brimful of asha.
  • Eternal - Angel of Mine. (Tänker på Johan Harrysson när jag hör den, dunderfin text)
  • 4the cause - Stand by me.
  • Moffatts - I´ll be there for you. (VÄRLDENS onehit wonder.)
  • Bran Van 3000 - Drinking in L.A
  • Eagle Eye Cherry - Falling in love again.
  • Cher - Believe. (Kärringen gör comeback, endast 60 år gammal.)
  • Five - Everybody get up.
  • Dr Bombay - Calcutta & S.O.S (The tiger took my family)
  • Stardust - Music sounds better with you.
  • Bran Van 3000 - Afrodiziak.
  • Cartoons - WitchDoctor & DooDah ( SJukaste Grabbarna haha)
  • N-sync - I want you back.
  • Sasha - If you believe. (fin tryckarbit, klassfesterna var över här men tryckare fick man ju dansa på sportlördag iallafall).
  • Blondie - Maria.
  • Markoolio - Vi drar till fjällen.
  • Drömhus - Stjärnan på himmelen.
  • Liquido - Narcotic. (SÅ JÄVLA BRA - FORTFAARAAANDEEEE!)
  • Lene Marlin - Unforgivible Sinner


Ååååååå så himla roligt att sitta med Kicki och lyssna igenom alla gamla låtar. Det fanns så mycket att minnas att jag slutade kommentera efter ett tag. Men ni har säkert massa egna som ni kan tänka tillbaka på.

Jessica Johansson kan jag tänka mig att hon kommer relatera ett o annat till Cartoons och Dr Bombay. En och annan dans på sportlördan kanske? =D


Näe, nu måste man ju slänga ngt i kistn, klockan är snart sju ju! Ps Låt er ej luras av tiden här uppe, det är då man BÖRJAR skriva inlägget.


O ni, glöm inte mina fina anglingsbilder på fejjan!

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards