Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Elin - 13 januari 2009 07:33


Eftersom jag var vaken så tidigt imorse så kommer jag få sjuka credits på tvtorrents. :D Vilket känns helt okej. :P


Jag var på sundsvalls sjukhus i söndags, på stroke-avdelningen.

Jag väntade i korridoren som var full av sköterskor (förmodligen många studerande) men ändå full av friska människor i vita kläder.

På rummen (det jag var in i) låg folk, ensamma, utan någon alls.

Rummet jag refererar till hade tre sängar, tre patienter.

En sov, en satt upp och stäckte på sig, en låg ner och var ensam och uttråkad. Stackars människor, ensamma i världen.

Men fy fan i jävla helvete, det är besökstid, ingen kommer, sköterskorna står i korridoren och pratar med varandra!!

MED VARANDRA!!

Är det verkligen så ansträngade (speciellt om de är (som de uppenbarligen verkade vara) överbemannade) att ta sig en kvart med de som ligger ensamma och gå och sätta sig och prata, helt jävla vanligt. Lära känna de som faktiskt ligger på deras avdelning. Jag blir så jävla förbannad, vafan är det för vård om man ligger ensam och ingen pratar med en? "De går inte ens ronder på helgerna". NEJMEN VA BRA!

Gud jag blir så irriterad. Härligt att ligga på sjukhus!


Jaha, just nu sitter jag och väntar på bussen, ska på skolan.

Tror jag ska räkna matte, lite taggad är jag, men det håller väl ungefär tills sekunden man slår upp boken. :D

Sen ska jag hem tidigt, blir ingen lång dag idag inte. Ska hälsa på mormor, tänkte höra om jag får låna hennes bil, slipper jag sova i Fränsta inatt, jag vill inte det, inte efter att jag kämpat 1½ timme med att få igång routern hemma hos mamma. Nu är det gjort så här ska surfas som bara fan! :)


Hua va trött jag är, i vanlig ordning så kunde man inte somna igår, efter 12 så slog jag på senaste DHW med tankegången - det gör inget om jag somnar medan jag kollar på det. Somna? Det gjorde jag ju såklart inte.

Efter det försökte jag mig på C.S.I Miami men det kändes som jag sett varenda avsnitt, det brukar annars vara världsbäst att slökolla på tills man somnar. Men somnade jag? Nej.

Nehe, om jag sett alla C.S.I avsnitt vad ska jag då kolla på?

Disney-Mappen kanske? Ja, jag somnade till Törnrosa, när hon sjunger i skogen och möter prinsen så slockande nog jag. :) Jag vill inte ens veta vad klockan var men skulle tippa på 2 kanske?


Imorgon, på Torsdag och Fredag så ska man knega för Fröken Jenny på kotten, min bästa avdelning. :) Säkert alla andras också. Det ska bli kul att hänga lite där, även om man blir TOTALT slut i luvan efter en dag på kindergarden. Surr, ett konstant liv i luckan. Men det är bara roligt när det är lite fart, man behöver få veta att man lever. Också är barnen så goa också, även om de testar en då och då. Det är bara roligt, det man inte har i självbehärskning har man i tålamod vilket är perfekt för en dag på kotten. :D


Näe, om man kanske skulle ta och runda av?

Jag vet inte jag.. Ooo vad det känns som 13.20 bussen är långt borta.

Haha, jag har inte ens gått till bussen än och jag vill redan hem.. Kanske beror på att GG ligger och väntar på mig när jag kommer hem. Underbart!


Klockan är nu 10 i 8, bussen går typ 25 över och det är glas ute på marken, blir till att gå så sakta att man nästan går baklänges.

Åå förresten, jag har jäääätte god lunch med mig idag, matlåda på middagen jag bjuppade AnnaMaria på igår. Pasta och kräftstjärtsås- Jättegott.

Ja jag var ju där igår också, vi myste på och pratade massor om allt. Självklart så myste jag med älsklingskillen min, tant Elins favoritpojke. Viking, även kallad Peking. Who am I care? Han är lika fin för det!

Och hans mamma också, vi pratar om sånt som är så dumt att man inte ens förvånas - man konstaterar. FOLK ÄR FAN DUMMA I HUVET. På riktigt.

Att folk får finnas, det fattar jag inte.


NEJ, avrunda var det.

Nu avrundar jag och nu tackar jag för denna morgon.

Tack.


M, babe, jag saknar dig. Det vet du ju. PUSS!


Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards