Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Elin - 20 januari 2009 23:50

...om det är hemskt eller roligt. FOLK ÄR INTE KLOKA! =D

Titta själva!

Av Elin - 20 januari 2009 21:22


Tänk att en ensam liten fjantig människa kan göra bort sig med så stor (enorm, så när som enväldig) marginal. Det är inga små missöden det handlar om.


Helt OTROLIGT att näst intill all denna vetenskapliga forskning kan jämföras med en person, någon som vi känt, någon som vi alla vet vem det är och vad denne är kapabel till. Läs och identifiera. 


Våldsverkaren (den som framkallar konflikt - min anm.) är vad man kallar för en patologisk lögnare, d.v.s., personen ljuger bara för att han/hon kan och för att imponera på andra och på så sätt dra uppmärkamhet åt sig själv. En patologisk lögnare skiljer sig från andra som talar osanning i och med att han/hon också lurar sig själv till att tro på sina egna lögner. Innerst inne är den här lögnaren medveten om att han/hon inte talar sanning men detta spelar ingen roll eftersom han/hon måste vinna. Man får inte glömma i det här sammanhanget att man har och göra med en individ som kan ljuga utan att känna några samvetskval. Att försöka diskutera något med den här typen av våldsverkare är lönlöst eftersom han/hon alltid vänder allt till sin fördel. Det betyder inte att man inte kan avslöja dessa lögnare vilka oftast, faller på att de är otroligt motsägelsefulla, men, även när den här våldsverkaren har blivit avslöjad så vägrar han/hon att erkänna detta och fortsätter med att dra till med än fler osanningar. Detta även då det är uppenbart för andra att han/hon ljuger. Våldsverkaren är i det närmsta besatt av att vinna och tar allt och alla till sin hjälp för att förstöra "offrets" (skulle kunna vara jag och så måååånga andra) namn och rykte. Det finns inga inga lögner eller handlingar som är vidriga/perversa nog för den här våldsverkaren och desto fler personer som han/hon kan lura för att hjälpa till att håna, trakassera eller på annat sätt förnedra sitt "offer" desto bättre mår han/hon. På grund av att våldsverkaren är otroligt feg så sker givetvis allt bakom "offrets" rygg.


Med mycket mera... För att hitta till orginalsidan så klicka HÄR.



Dagen har varit okej, jag var upp på skolan, hämtade böcker och var på biblioteket. Åkte hem med bilen och tog senare en promenad till mormor där det bjöds på kaffe och segkaka. Dängde mormor så det sjöng om det (i kort alltså) innan jag gick hem. Sen har jag kollat på serier, Gossip Girl. För er som väntar med spänning på det så kan jag säga att Serena och Eric har ett gemensamt syskon med Jenny o Dan, Lily och Rufus blir ihop efter att Bart har dött. Blair och Chuck har hållit på till och från men är ännu inte tillsammans. Så var det med det.


Vad mer då? Jo jag har sovit, mestadels helatiden, om vartannat.

Imorgon väntar dagishäng på kotten. :) Ska bli nice, det är inte direkt så att man grinar över att jag inte tar mig dit annat än en timme innan jag börjar... Det är nästan bara härligt att dricka en kopp kaffe inne på avdelningen eller snacka lite skit med Jessica i köket. Är glad att hon jobbar där, det betyder att jag får en chans att prata med henne också, har väl ungefär 13år av surr att ta igen. Kan säga att det börjar arta sig! :)


Imorgon bär det av, jag ska få kärlek och närhet igen.

Det finns visst inget i världen som får mig så upptankad av lycka som Marcus. Han är verkligen det bästa jag vet, inget är fel mellan oss, jag har inte en enda sak att tycka illa om. Inte ens hans fotsvett gör mig så där äcklad som ni vet att man kan bli av fotsvett ibland. Han har den finaste kroppen i världen och jag älskar fortfarande sättet han rör vid mig.

Det är ett mirakel, jag känner mig trygg i en relation.


Nu ska jag kommentera tillbaka alla som kommenterat på min blogg, har blivit lite dålig på det under sista tiden.. SAREY.


So long babes and bitches!


Ps, Vad tror ni om att investera i ett nytt tangetbord??

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards