Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Elin - 29 januari 2009 21:32

.. musikalisk så tror jag att jag har min mamma att tacka för det.

Har nyss kollat på Dream Girls och nu senast så slog jag på Dirty Dancing, och jag älskar musiken. Det finns ingen som kan motsäga att musiken var bättre förr.  Jag hade ett samlingsalbum (det bästa jag någonsin innehavt) men det försvann någonstans efter vägen. Skivan hette iallafall Absolute Soul Classics och majoriteten av låtarna (de som jga köpte skivan för) hade mamma spelat för mig 100 gånger fast det hade jag ju såklart omedvetet trängt bort. Men fatta, Otis Redding - sitting on the dock of the bay eller Marvin Gaye - I Heard It Through The Grapevine eller främst - Jackie Wilson - Higher and Higher, hur kan man inte älska dessa låtar? Skulle jag få en fråga nu lydande: "Favorit Musik?" så skulle jag svara Mammas skivsamling. :) Man kan digga goa bitar i TIMMAR!


Igår jobbade jag till 4 efter det åkte jag till Lilla P och Viking, han bjöd på kaffe och hans mamma lånade ut ett gitterbugg/jive-kjol till mig som jag ska ha på lördag på 50tals festen. Sen brassade jag hem till mamma i 10 min, hämtade min kappa och en fet älgköttsbit.

När jag plockat upp det jag skulle hos mamma så åkte jag till tåget som tog mig till stan och bergsgatan. Snabbduschade där sen pinnade jag och Em ner på Dallan och mötte upp Therese.

Vi åt en snackstallrik och drack en (4) cider. Sjöng lite (3 låtar) kareoke sen hem till Mackan vid 12. Vi pratatade lite sen somnade jag som en stock, man är inte rikigt "med" om man varit vaken sen 6 och stressat hela dagen.


Idag så åkte M på jobbet vid 3 och nästan på stört kom Em och vi åkte och handlade. Gryta it was. Denna gången vart grytan exakt så jävla god som jag förväntade mig att den skulle bli sist. Marcus kommer dö när han kommer hem och får smaka på den. Älska.

Hur gör djur:

  • Stekte köttet tärnat i stekpanna.
  • Slängde det i en gutjärnspanna som det var lite smör i.
  • Drygade ut vätskan i stekpannan med lite vatten, soya och en köttbuljongstärning och gjorde sås på det.
  • Hällde vatten och morötter i grytan. Tillsatte 2 finhackade gula lökar.
  • I med stekpanns-såsen och yttligare 3 buljongtärningar och soya o salt.
  • I med massor av vitlök (som knappt ger smak alls i slutet) och lite till vatten.
  • Lät allt detta puttra medan övriga ingredienser skivades.
  • Skivade morötter och potatis, hällde dessa i en skål, på med olivolja, havssalt och sesamfrön.
  • Slog på ugnen 200grader in med "potatis/morotsblandningen" direkt på en plåt med bakplåtspapper.
  • Tillsatte övriga ingredienser (i den så gott som färdiga, redan svingoda grytan). Det var minimajs, vattenkastanjer, paprika och färska champinjoner.

Detta fick puttra på i 40 minuter drygt tills att potatisen vart klar i ugnen.

MUMS fillijävlababa. Man måste ju ha 200 buljongtärningar och 40 liter soya ifall man vill ha den där sältan annars kokar det bort och man får en hyffsat smaklös gryta. Tips från coachen.


Ja det är väl vad jag gjort idag, gryta. :) Em tog med sig löshåret som jag ska ha i min buggtoffs på lördag så nu är det klart. Ett steg närmre 50talet.

När hon gick hem så fixade jag lite till potatis och morötter i ugnen så M har när han kommer hem och sen slog jag på Dream Girls, hade inte sett den förut och den får fint betyg. Jag stör mig lite på artister som ska skådespela men hon tog inte så stor plats i filmen.


Nu ska jag kolla om jag kan hitta soul classics till ett bra pris nån stans på neeeteeet.


Imorgon blir det Timrå, får jag betalt, nej det får jag inte. Borde jag få det? Ja.


Puss på er sötnöss!





Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards