Direktlänk till inlägg 29 september 2008

När är det okej att ge upp på...

Av Elin - 29 september 2008 08:55

... en vänskap?

Är det fortfarande en vänskap om ingen hör av sig?


Jag har kämpat, enligt min mening är det att kämpa om man ringer gång på gång utan att få svar, om man får tjata sig till ett möte.

Ett möte som känns tryckt och ovant.


Jag har full förståelse att våra liv skjilt sig åt en aning de senaste året, att vi har olika intressen och kanske inte alltid tid för varandra. Men tid för ett sms? Tid för att fråga hur allt är? Som sagt, jag ringer och ringer. Inget svar.

Jag vill inte att det ska behöva komma frågor när man gjort ett hemskt statement i sin blogg, jag vill att allt ska vara glasklart.


Jag vart jätte glad för en tid sedan när jag fick ett sms, senare skulle jag känna mig tom. Sms var inte en fråga om hur jag har det och vad som händer i mitt liv, det var ett sms för egen vinning.

Jag vill lova att jag inte går att cruisa, jag skulle göra vad som helst för mina vänner, verkligen! Det fanns en tid i mitt liv då jag skulle gå över lik för den här kompisen men nu, är vi ens kompisar?


Jag kan inte kämpa mer nu, det gör ont i hjärtat sedan en tid tillbaka men inget verkar förändras, hur gärna jag än skulle vilja det.

Jag kan inte göra mer än att sträcka ut handen till denna vän men om hon inte vill ha den så tar jag gärna tillbaka den, mitt liv blir lättare så.


Det här är inte slutet, det vet jag också. Denne är värdefull för mig och jag skulle aldrig kunna släppa allt. Jag stänger in det i min djupaste gömma och låter tiden gå, kanske kommer denne se att något saknas, vår vänskap.

Kanske inte? Men då är det upp till denne att sträcka ut sin hand.


Kampen är över och jag har förlorat, förlorat en vän.








Nu ska jag och Ollie vila, vi har nyss varit ute och gjort både bim bim och bam bam, inte jag då. Bollen såklart! :D

Han ska vila medan jag kollar på nya avsnittet av Desperate Housewives (äntligen), sen vet jag inte vad vi ska hitta på. Plugga kanske vi ska göra?

Jaaaeeeeyyy va roooligt!

 
 
Ingen bild

therese

29 september 2008 15:30

fy fan va snygg tatuering! jag ska göra liknande...skuggor iaf... fast istället för en döskalle ska jag ha ett aum tecken...först ska jag ploppa ut lillen.. :) miss jo

 
Jessica

Jessica

29 september 2008 17:19

Även hårlössen.. haha. Hoppas jag inte har nå. ;). Jag kommer ju komma hem varannan helg framöver typ så visst ska vi hinna trycka in nån kaffe då ??! Vant dej vid tatueringen än då ?=)

http://jessiejo.blogg.se

 
veronica

veronica

30 september 2008 18:49

sjuuukt snygg tatuering =) Nu har jag ju sett den Lajv oxå =)
Hur går det med ramarna, hehe
kram

http://veronica74.blogg.se

 
Ingen bild

Annelie

30 september 2008 21:31

Enligt mig är det nog bara du som kan besluta när det är dags att ge upp din "vän".. Min första tanke är att jag själv inte får ut något av en envägskommunikation. För om det ligger det minsta i den andres intresse av att ses och höras så skulle dina samtal besvaras och det skulle inte vara du som ständigt får stå för kontakten. Dock vet jag också hur svårt det är att släppa taget på en kär vän...men ibland måste man se till vad vänskapen egentligen ger nu..och som jag ser det utifrån ditt inlägg så gör det dig mer ont än gott..Hoppas det ordnar sig på bästa vis för dig!

 
Fattiglappen

Fattiglappen

30 september 2008 22:03

Nice att träffa dig idag stumpan! :)

http://www.katarinaochkristina.blogg.se

 
Ingen bild

ak

30 september 2008 22:09

Men snälla Elin, jag vet att det är mig du syftar på. har haft rätt fullt upp, faktist! Sry!

 
Ingen bild

ak

30 september 2008 22:18

Man har inte mycket tid över och har man det så är det kanske EN timme på någon eftermiddag och då var jag självisk nog och fråga om klippningen. Tänkte på mig själv, vilket är nånting man MÅSTE göra då dagarna ser ut som dom gör. Så man inte tappar bort sig själv och den man bor med i "den nya världen". Ja, tycker det är synd att du kände dig tvungen att lägga ut allt i ett inlägg på din blogg. Jag har inte försvunnit. Jag har bara inte haft tid, FÖR NÅN!

 
Ingen bild

ak

1 oktober 2008 12:37

Märker att du inte är sur ? Om du inte skulle vara det så skulle du inte skriva "den enda timmen" som att du dumförklarar mig!

Du, du har inte en j**la aning om hur det är att få tiden att räcka till. En bebis, en hund som tar tid, flytt från lägenheten, flytt in till huset. DET TAR TID.

Hade jag haft tid eller varit vid mobilen då du ringt så hade jag svarat. Men du har som sagt ingen aning om hur MITT liv ser ut om dagarna.

Du kanske inte är sur, Men du har gjort mig irriterad. Jag får sitta och försvara mig för att jag har fullt upp med Neo. För att jag inte skriver sms eller ringer dig. Du är inte den enda jag inte hinner med. INSE DET!

Nu vill jag inte skriva mer, för jag blir bara mer och mer irriterad. Du behöver inte svara heller för jag orkar inte sitta och läsa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 4 februari 2011 22:35


.. latsidan! Oj vad det hänt och inte hänt sedan sist. "Inte hänt" är kanske en tolkningsfråga också, med en negativ underton. Men ja, orka lalla på? Nepp! Vi tar ne som he kom tycke ja! Ingen brådska alls.. Jag är ju ung, ett tag till! hö...

Av Elin - 9 januari 2011 20:13

  Hon känner vinden efter ryggraden, frosten biter och hon springer för att rädda sitt liv.   Hon vill inte veta, hon vill inte höra. Hon vill inte tro att det är sant. 1,5 år har känslan funnits för någon annan. Tjejen har ödslat sekunder,...

Av Elin - 5 januari 2011 23:53

Jag kör en liten resume som alla andra också gjort i brist på annat.       1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Japp! Jag köpte mig en alldeles egen lägenhet. :)2. Höll du några av dina nyårslöften?Njae, jag minns inte om jag gav...

Av Elin - 23 december 2010 22:58

Jaha, varför det undrar ni?   Jo, för att jag kammade hem ett nytt jobb idag. Klockrent! 1 plats fanns det så man kan säga att jag vann första pris! ;)     Just nu sitter jag hos mamma och poppar hennes spotify medan hon klipper klorna ...

Av Elin - 29 november 2010 21:43

  En fjäril här, en fjäril där, lite sömnbrist och positivitet har väl ingen dött av?   När du hör det här ljudet *pling* vet du att det är dags att vända blad.         *PLING* ...

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards