Direktlänk till inlägg 26 november 2008

Onsdag, lilla lördagen...

Av Elin - 26 november 2008 21:04

..spenderas åter igen på Terassvägen framför datorn och tv:n. Just nu kikas det på Vh1. Kikar och kikar förresten, jag lyssnar mer.. Det kan vara så att det är den bästa musikkanalen. Förmodligen så är den nog det.


Senare så blir det självklart insider, antagligen kommer den ge sveriges (redan) främlingsfientliga ännu mer kött på benen. Handlar tydligen om romer. De är en "erkänd" minoritetsgrupp i Sverige som inte ska särbehandlas pga av sitt ursprung. De har till och med skrivna offentliga dokument på romanichib som ska finnas att tillgå på alla ställen, så som kommuner, försäkringskassor och andra fackliga myndigheter. Precis som samerna har tillgång till dokument på samiska.  Det är många som inte vet det. Men så äre.

Visst är det lite roligt ändå när de "haffar" en stor-kjolad rom som sedan har diverse ALLT i kjolen. När jag var i birsta när jag var mindre så tog de en tant som hade en hel jävla musikanläggning innanför kjolen!

HUR FAN ORKAR DE GÅ RUNT MED SKITEN??


Idag så har jag varit och läst om operativsystem och volymer på cylindrar.

Imorgon ska jag ha prov på bägge dera.

Efter skolan så åkte jag till mormor och drack en kopp kaffe. Det var gott.

Sen kom jag hem och upptäckte att kommunen missat att ge mig en månadslön, sånt blir man ju glad av! Så... imorgon blir det fullt upp med skola, prov och samtal hittan och dittan. Sen gör jag lite förskottshelg och rör mig öster ut. Funderar på att fixa intervjun med T i helgen också. Vi får se vad som hinns med...


Näe nu ska jag slå över på efterlyst för att se vad samhället får folk att göra.


Imorgon Macey, så ses vi! <3

 
 
Jessica

Jessica

26 november 2008 21:28

Det där låter riktigt bra ;)

http://jessiejo.blogg.se

 
Ingen bild

Emelie

26 november 2008 22:16

Och jag har fortfarande inga pengar på telefon, jag är så klyftig. Klockan 10 imorgonbitti ska jag och mamsen åka och handla juleklappar. Sen är jag hemma, om du får nån tid över. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 4 februari 2011 22:35


.. latsidan! Oj vad det hänt och inte hänt sedan sist. "Inte hänt" är kanske en tolkningsfråga också, med en negativ underton. Men ja, orka lalla på? Nepp! Vi tar ne som he kom tycke ja! Ingen brådska alls.. Jag är ju ung, ett tag till! hö...

Av Elin - 9 januari 2011 20:13

  Hon känner vinden efter ryggraden, frosten biter och hon springer för att rädda sitt liv.   Hon vill inte veta, hon vill inte höra. Hon vill inte tro att det är sant. 1,5 år har känslan funnits för någon annan. Tjejen har ödslat sekunder,...

Av Elin - 5 januari 2011 23:53

Jag kör en liten resume som alla andra också gjort i brist på annat.       1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Japp! Jag köpte mig en alldeles egen lägenhet. :)2. Höll du några av dina nyårslöften?Njae, jag minns inte om jag gav...

Av Elin - 23 december 2010 22:58

Jaha, varför det undrar ni?   Jo, för att jag kammade hem ett nytt jobb idag. Klockrent! 1 plats fanns det så man kan säga att jag vann första pris! ;)     Just nu sitter jag hos mamma och poppar hennes spotify medan hon klipper klorna ...

Av Elin - 29 november 2010 21:43

  En fjäril här, en fjäril där, lite sömnbrist och positivitet har väl ingen dött av?   När du hör det här ljudet *pling* vet du att det är dags att vända blad.         *PLING* ...

Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards