Alla inlägg under november 2008

Av Elin - 18 november 2008 21:16


Jag har blivit UTMANAD.

"Ta den sjätte bilden i den sjätte bildmappen i "dina bilder" och publicera den i din blogg och berätta vad den föreställer."


Det här är min pojkvän, Macey. Vi är påväg ner till DT för han ska försöka sig på en revanch i biljard. Här vet han ännu inte att det kommer bli lika och det senare kommer att stå 1-0 till mig. HEHE, lyckträff att jag fick berätta den historien. :D




Nu får jag utmana! :)

Jessica J.

Bly-Bulorna.

Bella.

Therese Å.

Emelie.

Malina.


HIT IT!


(Förövrigt så vet jag att de ALLTID läser min blogg så jag tänker inte ens bege mig ut på ett upplysar-mission.)

Av Elin - 18 november 2008 08:24



Vad är det med mig och sova egentligen??

Somnade väl runt en sisådär 3 igår, skulle upp 6. Hur känns det, undrar ni?

Jo fan, det känns bra!


Hängde hos Oljan igår, Liset, Kent och Jag spelade buzz, man var ju smartast. Flest antal rätt men jag vann aldrig. Det är fint det. Logiskt? Nej jag tänkte inte heller det...

Vi käkade pizza och surrade skit med Malin på bykrogen, kollade på boston tea party, mitt favorit tvprogram som annars är så undehållande. Igår höll ämnet inte riktigt måttet tyckte jag.


Kollade på Big Stan när vi skulle sova men ja, jag var inte så impad av den filmen. Den va väl roligt, han är ju det Rob Schnider. :)


Nu ska jag lyssna vidare på volbeat sen ringa till G.S i stan och se vad hon har för upplysningar om fosterhemsplaceringar som skedde för 12 år sedan.

Undrar om det skiljer sig mycket från BBIC?

Ja ja, det märks beroende på vad hon minns.


Nu till förberedelser, sen blir det ringa av!!


Uppdaterar senare. Ciao så länge!

Av Elin - 17 november 2008 11:23

definitively not alone..


Jaha, var någon dag sedan jag skrev sist. Är fortfarande hos M i stan men jag ska snart åka hem till Lilla P, inte utan ett stopp hos Kent och Oljan i Fränsta. Var ett tag sedan jag såg dem så jag måste ju dit och röka under fläkten.. OCH jag måste höra/dela anekdoter, självklart!


*tar en snus som kommer få mig att må illa om ca 7min*


I torsdags kväll så åkte jag tåg till stan, myste på med M bara. :)

I fredags så jobbade Mackan så jag avverkade tid så gott jag kunde, var hos Em och drack kaffe, bara för att jag var så jävla hugrig att jag inte kunde va hemma utan att göra något alls för då skulle jag bli tvungen att laga mat som då M skulle få värma när han kom hem och det ville inte jag.

Vid 4 gick jag hem och började med maten. Sen kom Mackan.


Vi gjorde inte ett skit i fredags, låg och kollade på film exakt hela kvällen.

Snackade lite med "de förfestande" också. Sen sov vi.


Lördagen började med frulle, torr jävla macka och fil med flingor.

Sen tog jag och mötte upp Em vid Mattis turbodiesel, åkte väster ut och plockade upp julgodis bestående av Glennfiddish och Dirty Harry.

Sen vart det birsta, jeans och en mössa.


Kom tillbaka till bergsgatan och slockande som ett litet ljus, tur att man powernappade lite för efter det vart det kalas. Förkrök som alltid på Bergsgatan. (=städning på söndag)

Vi satt här till halv ett typ sen gick vi ner till Stadshuset. Det var roligt. Kände ingen men jag har alltid så kul med M iallafall. Vi dansade hela högen, hela kvällen.

Vid kvart i 3 så gick jag och M på subway och väntade i 4½ år på en steak&cheese macka. 2012 kom vi ut från subway och begav oss i en taxi hem.

Väl där så var dörren låst, med låskolven på utsidan av dörren, gästen Tommy från Gävle spydde i slasken. Han hänvisades av mig till toaletten, tillsammans med en flaska vatten.

Innan jag kryper till kojs så knackar jag på för att se hur det står till, vad som står skevt är badkaret och Tommy står och spyr i handfatet (!?).

Jag lämnar honom så.


Dagen efter så säger han att det varit efterfest här, det var helt klart jag och Marcus som kom hem när han var vaken, ingen annan. Vi gick och la oss rätt av och han spydde. HÄRLIG EFTERFEST DÄR!


Vad gjorde vi i söndags då? Samlades i grupprummet, åt andra halvan av subwaymackan som tog 4½år att få. Snackade skit, skrattade åt varandra.

När de andra gick på biteline så gick vi och la oss. Somnade knappt. Vaknade och städade, sen iväg på ica. Där fanns ingen köttfärs.

Efter många stora om, men och fittaaaaaaa så kom vi iväg till konsum i nacksta. Handlade. Åkte hem och gjorde tacos som förövrigt vart hur jävla gott som helst.


Sen kollade vi på film och sköt med kolsyrepistol. Jag måste ha ett vapen.

Helt jävla sjukt vad jag måste ha ett vapen och skjuta med. Gud va roligt och va i skogen och skjuta sönder saker. Glasflaskor tillexempel. Ligga på ballen och skjuta folk på stiftelsen, undrar om kulorna fastnar i huden?

De går igenom fan allt, sjukt tryck i pikadollen som Mattis köpte.

Marcus vill ha ett vapen, jag vill ha ett vapen också! ALLA vill ha (BEHÖVER) ett vapen.



Näe nu ska jag kliva upp ur sängen, tvätta håret och bli människa innan jag åker tåget hem. Jag vill som vanligt inte åka härifrån och lämna M och hans tillhörande hotness. MEN det ska göras. Kenta och Oljan väntar på mig vid tågstationen, säker redan nu, om Oljan lyft blypannan från kudden,  med stor förväntan. En ny vecka av möjligheter väntar!

Imorgon kommer jag ta ett stort steg mot slutet, slutet och sammanställningen av mitt projektarbete. Knuten börjar nässlas upp.


Weehoo, nu ska jag shapa upp mig och skyla min kropp.

På återseende babes and bitches!

Av Elin - 13 november 2008 10:19

.. historiefrågan. Alla lyder "fråga-vad hände sen-utvecka-hur påverkade det folket-var det någon skilland mellan män och kvinnor-i så fall vilken?


Aaaaaaah, jag har 28 frågor kvar, har gjort 40 redan som jag haft prov på.

Hejja mig (härmas)! Det är inte lätt och det är i många fall helt jävla ointressant. Men vissa saker är saker att fundera över, som t.ex att kvinnosynen och kvinnornas rättigheter inte förändrades på nästan ett

helt jävla sekel! Sjukt.


Men nu sitter jag här, ska lämna in mina instuderingsfrågor på tisdag och jag vet att om jag gör dem nu s kommer jag kunna slappna av i helgen utan att ha ångest. Igår somnade jag nästan helt problemfritt, kanske var det för att jag slet ont igår och vart väldigt trött utav det?


Jag var på skolan, åkte till fränsta och jobbade till 4, åkte från fränsta till mormor och fick FLÄSKkorv och riktig potatismos, som är skitgott.

Efter besöket hos henne så pinnade jag till Aml, som nu mer kan kallas för MammaMaria, befogat. Viking (vikningschips) myste och bejsade när tant Elin var med. Vi gillar varann tror jag. :)

Fick en/två koppar svagt/svinstarkt kaffe där sen gick jag hem, tog ett pitstop/rökpaus hos Tina, sen hem.


La mig i soffan och kollade på tv, uppdrag gransking, plus/efterlyst och insider. Snacka om en tvkväll i samhällskritikens/granskningens tecken.

Sjutk på insider, det är ju alltid sjukt, men ändå. Jag vart berörd, säkert som alla andra men jag vart mycket mer förbannad när de tog kärringens hund, det är SAMHÄLLET som gör fel mot henne, inte som de andra förövarna som gör sjuka och elaka saker med djur.

Det är absolut inte mer godtagbart men vafan. Ni som såg fattar vad jag menar.


Nu ska jag väl ta och ta tag i de här jävla 1700-tals instudfrågorna innan hjärnan möglar bort på mig.


Imorgon är det fredag hjärtat och då kommer jag, som en blixt. :)



Av Elin - 12 november 2008 11:21

.. bullerbyns förskola! :)

Idag blir det lite jobb och lite ifyllning av papper.

har precis gjort veckans andra historieprov, som det ser ut hittills denna vecka så har jag snittat ett prov om dan! :)

Det är inte illa pinkat med tanke på att jag varit här två dagar! :)


ja ja, nu ska jag dra med mormors silverkula vidare till fränsta för att se

om dagis har sparat någon lunch till mig.

Imorgon blir det till att fortsätta med matten som jag

suttit ytterst lite med igår och mycket mer än så idag.

Jag tror på det här, på rikitg. Bara jag kan få infon som fattas

till mitt projektarbete. Seg tant på sundsvalls kommun. Ska ringa och pusha på!


jaja, kanske skriver mer sen!


Hej och hå!

Av Elin - 10 november 2008 23:43

.. jag är bara sentimental ibland.

Och den här låten, denna text, så fin. Speciellt när jag saknar Marcus.


Kent - Utan dina andetag.


Jag vet att du sover,
känner värmen från din hud,
bara lukten gör mig svag.
Men jag vågar inte väcka dig nu

Jag skulle ge dig allting du pekar på.
Men bara när du inte hör vågar jag säga så.


Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor,

jag kan inte ens stå när du inte ser på.
Och genomskinlig grå blir jag, utan dina andetag.

Min klocka har stannat.
Under dina ögonlock fladdrar drömmarna förbi.
Inuti är du fjäderlätt och vit.

Och utan ett ljud, mitt hjärta i din hand.
Har jag tappat bort mitt språk, det fastnar i ditt hår.

Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor,

jag kan inte ens stå när du inte ser på.
Och färglös som en tår blir jag, utan dina andetag.

Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor,
jag kan inte ens stå om du inte ser på.
Och genomskinlig grå.
Vad vore jag utan dina andetag?

Vad vore jag utan dina andetag?

Av Elin - 10 november 2008 11:11

jävla trött! Jag ville inte vakna, inte kliva upp, inte packa väskan, inte klä på mig, inte göra mig i ordning, ingenting ville jag. Bara ligga kvar i sängen tills M kom hem från jobbet! Men så fungerar det ju faktiskt inte.


Nu fungerar det så att jag ska ner på stan, sen ta tåget hem till Lilla P, väldär så ska jag plugga historia och kolla på true blood.

För att senare spndera alla mina dagar på skolan i ånge(st).

Samma lika gäller veckan efter den och veckan efter nästkommande.

Hela tiden som sagt.


Jag känner mig peppad att sätta de där provet men samtidigt så är det kanske inte lättast i världen att plugga hemma hos mamma heller..

Man får anpassa sin koncentrationsförmåga allt efter Linus energi.

Nej nu får det vara färdigpratat om detta pluggande.


Lördagen var väl som det vart, blöt. Drack först på bergsgatan för att sedan bege oss neröver till olearys där de inte var så fantastiskt, träffade iaf Hjorten och AndreB, det var det enda som hände utav värde faktiskt.

Sen vart det fight i ovanlig ordning. Vi hade ju som lagt av med det men ändå så faller det sig så jävla naturligt att vi halvt ska döda varandra på fyllan. OCH JAG FATTAR INTE VARFÖR? Vi har det ultimata förhållandet och tycker om varandra så mycket, jag tror det bara kommer ändå ja? Ä jag vet inte men ingen av oss vill bråka. Men den här gången gör jag det! -Jag skyller på spriten, ja det gör ja!


Igår var bakisdagen, vi vaknade halv tre. Sen vart jag jättehungrig så då åkte vi på max (efter att vi handlat middag på ica bergsgatan) och hämtade hem mat. Efter Garlic burgaren så somnade jag som en stock när vi skulle se blade, 10 sittningsfilmen, och vaknade nån timme senare.

Jag piggnade på mig lagom till middagslagning; ca 19,oo. Vi gjorde potatisgratäng, fläskfiliiiiiiii och grönpepparsås. Jag var för bakfull för att upskatta maten.


Anyways, nu ska jag packa ihop datorn och pula ner den i dataväskan för att senare bege mig ner på stan, sen åka hem.

JAG VILL INTE ÅKA HEM. Jag vill stanna med dig MysMarcus!


Vi ses snart igen, tusen puss!

Av Elin - 8 november 2008 20:45

.. shes gonna love nobody... 


Lady Gaga´s Pokerface är kanske världens jävla partyhöjare!

Jag sitter i soffan på bergsgatan med mina scullcandy fläsklurar på mig, de andra sitter och snackar - vilket jag är helt ointresserad av.

Låten är precis så jävla bra, tro det eller ej men Brittans Womanizer och Pinks So What är lika klämmiga. Vilka bra bitar!


Idag har vi slöat, varit nere på stan för att sen åka till M´s mormor och morfar. Morfarn är så jävla härlig. Han är skämtsam och smådryg, precis som man ska va! Vi fick mat och jag drack blossas glögg 08´. Hur god var den då? Ja inte alls, den smakade endast sprit, jag tror jag tycker det är godare med alkoholfri glögg. Men jaja, smaka bör man, annars dör man.


Vad händer ikväll då? Vi sitter här som ett gäng növel, förmodligen så är det bara jag och M som kommer att gå ut. Jag vill nog ut, träffa Malina och hennes göteborgare. Skulle upp dit men våra spritflaskor är för stora och exklusiva för att delas på och förflyttas.


Å vad jag inte längtar tills imorgon, då är verkligheten ikapp, det blir söndag- allt annat än en bra dag.


Nu ska jag surfa vidare i socialitetens tecken :P



Presentation

Omröstning

Du.. (och Jag)..
 känner mig sedan innan bloggen?
 känner mig inte alls?
 vet vem jag är men känner mig inte?
 läser här mer sällan än gångerna vi ses?
 läser bloggen av en slump?
 gillar mig inte men läser av nyfikenhet?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards